ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

مصوبه تست استاندارد کالاهای وارداتی IT لغو شد

یک ماه پیش سازمان استاندارد، تست کالاهای وارداتی IT را الزامی کرد که نامه سرگشاده اتحادیه صنف فناوران رایانه به ریاست این نهاد را در بر داشت. هرچند که بر سر اجرای حقیقی این قانون ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

یک ماه پیش سازمان استاندارد، تست کالاهای وارداتی IT را الزامی کرد که نامه سرگشاده اتحادیه صنف فناوران رایانه به ریاست این نهاد را در بر داشت.

هرچند که بر سر اجرای حقیقی این قانون مشکلاتی از جمله نداشتن آزمایشگاه های این کار و عدم دسترسی به فناوری هایی چون معماری پردازنده و دیگر قطعات، وجود داشت، اما در صورت عملیاتی شدن این مصوبه، افزایش قیمت کالاها و فشار به خریداران را می توانستیم مشاهده کنیم.

در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

امروز رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران خبر جلوگیری از این امر را اعلام کرد.

سید مهدی میر مهدی گفت: با بصیرت و تدبیر رئیس سازمان استاندارد، کالای جدیدی به لیست محصولات وارداتی شامل تست اجباری استاندارد، افزوده نگردیده و جلوی افزایش قیمت کالاهای IT گرفته شده است.

وی افزود: قرار بود پردازنده (CPU)، حافظه، RAM، مادربورد و اقلام دیگر، در ایران استاندارد سنجی شوند. اما عملا چنین امکانی در داخل کشور وجود ندارد و از این جهت جلوی اجرای مصوبه مذکور گرفته شد.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تاکید کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی توان سنجش استاندارد برای محصولاتی نظیر پردازنده ها، حافظه ها و امثال آنها را ندارند و باید گفت علم ما به اندازه‌ ای نیست که اینتل را مورد سنجش قرار دهیم.

بدین ترتیب و با وجود لغو این مصوبه، بهانه افزایش قیمت از بازارهای کامپیوتر و موبایل ایران گرفته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • حامد سپهر
    حامد سپهر | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    «بدین ترتیب و با وجود لغو این مصوبه، بهانه افزایش قیمت از بازارهای کامپیوتر و موبایل ایران گرفته شد.» والا تا الآنش هم که بدون بهانه میبردن بالا! اگه بهانه هم داشته باشن که خدا رحم کنه :|

  • mm98
    mm98 | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    قیمت cpu که افتضاحه
    بعدش هم خرابی CPU های Intel زیر یک درصده اگر خودت نسوزونیش.

  • ali.n
    ali.n | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    خخخخ خدا رو شکر نمیتونن،،، البته اینا اگه واقعاً دنبال کیفیت و استاندارد هستند جلوی همین گوشی های فیک چینی و یا جی آل ایکس و مارشال و دیمو رو بگیرن،، تست کیفیتشون هم کاری نداره یه نگاه به صفحه نمایش همین تبلت های مارشال بکنن با چشم غیر مسلح متوجه میشن چقدر بی کیفیت و چقدر پیکسل سوختگی داره.

  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    كليتش بد نبوده.
    حداقل جنس فيك از اصلي يا جنس مورد دار تميز داده مي‌شد، ولي نه به قيمت افزايش قيمت و البته كه ما علمش رو نداريم مثلا پردازنده هاي برادول رو تست كنيم :)

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    جای علامت استاندارد ایران پشت آیفون خالی بود!! حیف شد!
    الکی مثلا خیلی برام مهمه!

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    تبریک ............................

  • Binary
    Binary | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    "اهواز"
    زیباترین زنِ سرزمینِ منی!
    زنی که خلخال‌هایش را
    "کارون" جلا می‌دهد
    و شانه‌هایش پُلی معلقند
    که خورشید
    بر آن بوسه می‌زند.
    گیسوانت را آتش زدند،
    النگوهایت را شکستند
    و تنِ نخل‌هایت هنوز
    میهمانانِ فلزیِ ناخوانده در خود دارند
    اما تو همچنان
    زیباترین زنِ سرزمبنِ منی!
    زنی که هر سال
    زنده به گور می‌شود
    و نمی‌میرد... //
    یغما گلرویی

    • NH
      NH | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

      احسنت

    • کارگردان
      کارگردان | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

      #خوزستان
      سرچ کنید تو اینستا واقعیت رو می بینید فقط قبلش بگم +18
      نترسید ):

      • Binary
        Binary | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

        قبلا دیدیم...
        #تف ...

      • Binary
        Binary | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

        یه عکس الان دیدم مانی گذاشته بود توئیتر..
        به خاطر کاهش دید یه تصادف وحشتناک شده بوده...
        نمیدونم چی بگم

        • sepehr
          sepehr | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

          امروز ظهر تو چهارشیر بود...

  • Binary
    Binary | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    :)) اینا با خودشون چند چندن؟

  • Mohamad Ir@nI
    Mohamad Ir@nI | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    ما که بدمون نمیاد قیمت های فضایی مون پایین بیاد.

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

    ""علم ما به اندازه‌ ای نیست که اینتل را مورد سنجش قرار دهیم""
    بابا چقد خودتو دست کم میگیرین؟ سی پی یو رو میکنین تو پیریز. روشن که شد میفهمین کار میکنه. بعدشم تو تست، یه آتو ازش میکیری.
    .
    حالا اونایی که میخاستن این طرحو بزنن انگار برا آی تی بوده!! خو معلومه میخاستن یه پولی هم بعد گمرک بگیرن که خوشبختانه نسد. باید دنبال راه های دیگه باشن..

مطالب پیشنهادی