ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا فصل اخیر را با موفقیت گسترده ای پشت سر گذاشت

تولیدکننده چیپست های جیفورس در گزارش مالی اخیر خود اعلام نمود از آنچه در نظر داشتند بهتر عمل کرده اند و در نتیجه درآمدزایی بیشتری داشته اند. پی سی گیمرها تشنه قدرت اند و انویدیا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

تولیدکننده چیپست های جیفورس در گزارش مالی اخیر خود اعلام نمود از آنچه در نظر داشتند بهتر عمل کرده اند و در نتیجه درآمدزایی بیشتری داشته اند. پی سی گیمرها تشنه قدرت اند و انویدیا را یکی از برترین ها می دانند اما انویدیا در بازار موبایل با چنین اقبالی رو به رو نیست.

تگرا با افتی قابل توجه رو به رو بوده و کمتر تلفن همراه و تبلتی دیده می شود که در آن از چیپست های تگرا استفاده شود.

فارغ از این مبحث، انویدیا برای 3 مارچ مراسمی در نظر گرفته که مشخص نیست چه اتفاقی در آن رخ خواهد داد. جالب اینجاست که همزمان با کنفرانس بازی سازان در سان فرانسیسکو، MWC در بارسلون اسپانیا در جریان است.

در ادامه مطلب این گزارش را با هم می خوانیم.

به لطف آمار عالی این فصل، سهام انویدیا با 5 درصد رشد حالا به 21.76 دلار رسیده و از انتظارات وال استریت هم پیشی گرفته است.

Jen-Hsun Huang، مدیرعامل انویدیا در دعوتنامه ای به رسانه ها، از تعریف دوباره آینده گیمینگ سخن گفته. قرار است در کنفرانس توسعه دهندگان سان فرانسیسکو، انویدیا هم مراسمی داشته باشد و احتمالا از چیپست های جدیدی رونمایی کند.

البته، آقای هوآنگ اظهار کرده که تا به حال چیزی مثل آن ندیده ایم، بنابراین باید دستگاهی کاملا جدید باشد، و نه یک سری کارت گرافیک جدید.

Dragon Age: Inquisition که نوامبر سال گذشته عرضه شد و Grand Theft Auto V که مارچ امسال برای پی سی به بازار خواهد آمد، مهم ترین عوامل خرید کارت های گرافیک جدید خطاب شده اند. گیمرها مایل اند در بهترین حالت ممکن عناوین جدید را تجربه کنند و انویدیا هم بهترین ها را ارائه ها می دهد.

هوآنگ به بازار رو به رشد شرق آسیا هم اشاراتی داشت، بازاری که عمدتا توسط پی سی گیمرها اشغال شده و هر ساله بازیکنان حرفه ای تربیت می کند. یک گیمر حرفه ای نیاز به سیستم قدرتمند دارد و انویدیا در این بازار رقابت شدیدی با AMD، دیگر شرکت قدرتمند تولیدکننده چیپست های گرافیکی، دارد.

تکنولوژی Tegtra X1 انویدیا حالا روی 7.5 میلیون ماشین کار گذاشته شده که نسبت به 4.7 میلیون سال گذشته پیشرفت خوبی را مشاهده می کنیم.

البته، تگرا روی Shield Tablet و Shield Portable هم استفاده می شود ولی هوآنگ از اعلام میزان فروش این محصولات تفره رفت.

به طور کل، در فصل پایانی سال مالی که 25 ژانویه به اتمام رسید، انویدیا 193.1 میلیون دلار (یا 35 سنت به ازای هر سهم) سود به دست آورده که از 149.9 میلیون سال گذشته (یا 25 سنت به ازای هر سهم) 31 درصد پیشرفت داشته است. درآمد کمپانی با 9 درصد افزایش، به 1.25 میلیارد دلار رسید.

تحلیلگران پیش بینی در آمد 1.2 میلیارد دلاری (یا 29 سنت به ازای هر سهم) را برای انویدیا پیش بینی کرده بودند.

فروش چیپ های گرافیکی با 13 درصد افزایش به 1.07 میلیارد دلار رسیده اما تگرا فقط 112 میلیون دلار درآمدزایی داشته که همین عدد هم نسبت به سال گذشته با 15 درصد کاهش رو به رو شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • aria
    aria | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    تو سایت notbookcheck تگرا x1 رو در کلاس سه و در حد کارت گرافیک GT 525M که اتفاقا روی لپتاپ من هست (DELL 5110) قرار داده. این لپتاپ برا سال 2011ست. احتمالا X1 قویترین GPU ساخته شده تا الانه البته برا موبایلا و تبلتای آندرویدی.این یعنی قدرت پردازش گرافیکیه موبایلها تازه در حد چهار سال پیش لپتاپ هاست.

    • Mr. Android
      Mr. Android | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

      عزیز یکم بعیده چون کارت گرافیک شما 240 گیگافلاپسه در حالی که x1 دقیقا 1000 گیگافلاپس هستش گذشته از اون k1 که پارسال معرفی شد بالا تر از 300 گیگافلاپسه

      • Mr. Android
        Mr. Android | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

        معذرت :)
        در واقع 500 گیگافلاپس هستش X1 اگه بخوایم با کارت گرافیک شما قیاس کنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی