ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشف نوعی بدافزار اندرویدی جاسوس که در زمان خاموشی موبایل هم کار می کند

طبق گفته AVG، یکی از شرکت های فعال در زمینه امنیت، نوعی بدافزار خطرناک اندرویدی که به تازگی کشف شده، می تواند حتی پس از خاموش شدن تلفن هوشمند نیز به برقراری تماس یا گرفتن عکس ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

طبق گفته AVG، یکی از شرکت های فعال در زمینه امنیت، نوعی بدافزار خطرناک اندرویدی که به تازگی کشف شده، می تواند حتی پس از خاموش شدن تلفن هوشمند نیز به برقراری تماس یا گرفتن عکس از طریق آن بپردازد.

برای این کار، بدافزار یاد شده فرایند خاموش شدن دستگاه را شبیه سازی کرده و این تصور را در ذهن کاربر به وجود می آورد که دستگاه واقعا خاموش شده است. به این ترتیب انیمیشن مربوط به خاموش شدن تلفن هوشمند پخش شده و صفحه نمایش نیز خاموش می گردد اما خود دستگاه هنوز روشن است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو باشید.

پس از این کار، بدافزار می تواند از تلفن جهت ارسال پیام های شما به سرویس های متفرقه، گرفتن عکس یا برقراری تماس استفاده کرده و موبایل تان را به ابزاری جهت جاسوسی از شما تبدیل کند.

AVG اسمی برای این بدافزار مخرب انتخاب نکرده و اطلاعاتی درباره فراگیر بودن و ابزارهای در خطر ارائه نداده اما کد هایی را جهت درک نحوه کارکرد آن منتشر نموده است. این کمپانی به کاربران توصیه می کند، جهت اطمینان حاصل کردن از خاموشی دستگاه، باتری آن را خارج نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی