ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فرانسه و انگلستان ناوگانی از کشتی های رباتیک ضد مین را راهی آب های آمریکا می کنند

شاید تعجب کنید اما در شصت سال اخیر، بزرگ ترین تهدید علیه نیروی دریایی آمریکا نه ارتش مدرن و در حال رشد چین، توانمندی های هسته ای کره شمالی یا تسلیحات نظامی روسیه که مین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

شاید تعجب کنید اما در شصت سال اخیر، بزرگ ترین تهدید علیه نیروی دریایی آمریکا نه ارتش مدرن و در حال رشد چین، توانمندی های هسته ای کره شمالی یا تسلیحات نظامی روسیه که مین های زیرآبی بوده است.

این مین ها از سال 1950 میلادی تا کنون به 15 کشتی آسیب رسانده اند که البته امکان غیرفعال نمودن این مواد منفجره خطرناک به صورت دستی هم وجود داشته اما این کار می تواند جان دریانوردان آمریکایی را به شدت تهدید کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

همین مسأله انگلستان و فرانسه را بر آن داشته تا با پیمانکاران دفاعی اروپا (Thales و BAE) متحد شده و نوعی سیستم مین روب خودکار را بسازند که می تواند خطر را از جان ملوانان و دریانوردان آمریکایی دور کند.

image_mmcm_copie

ائتلاف ضد مین یاد شده که MMCM نام گرفته به مدت دو سال به صورت آزمایشی وارد عمل خواهد شد. در این طرح، سیستم ضد مین روی یک کشتی سطحی بدون سرنشین نصب می شود و با استفاده از صفحه سونار روزنه ترکیبی (Synthetic Aperture Sonar) موقعیت مین را تشخیص می دهد.

این کشتی بلافاصله پس از تشخیص موقعیت مین، یک پهپاد زیرآبی را به طرفش گسیل می کند تا آن را خنثی نماید که این کار نیز غالبا با ایجاد انفجاری کوچک در نزدیکی مین صورت می پذیرد.

البته ناگفته نماند که این کشتی های رباتیک باید به نیروهای انسانی نزدیک به خود نیز گزارش دهند؛ در واقع کل سیستم از طریق یک کشتی بزرگ تر و دارای سرنشین هدایت می شود و در حین عملیات نیز ارتباطشان را با یکدیگر حفظ نموده و به تبادل داده با هم می پردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بابک :)
    بابک :) | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    اونا میروبند ما اینجا تو خلیج فارس دوباره میریزیم ..

مطالب پیشنهادی