ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پهپاد 1300 دلاری DJI با قابلیت فیلم برداری 4K معرفی شد

فیلم برداری هوایی با کیفیت 4K می تواند موارد مصرف متعددی داشته باشد و بسیاری به دنبال دستیابی به فناوری های دارای این قابلیت هستند. کمپانی چینی DJI نیز که پیشتر تاریخچه کوتاهی را در مورد آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

فیلم برداری هوایی با کیفیت 4K می تواند موارد مصرف متعددی داشته باشد و بسیاری به دنبال دستیابی به فناوری های دارای این قابلیت هستند.

کمپانی چینی DJI نیز که پیشتر تاریخچه کوتاهی را در مورد آن منتشر کردیم، به خوبی از این نیاز آگاهی دارد و در همین راستا نیز پهپاد جدیدی به نام Phantom 3 Professional را معرفی کرده.

این پرنده بدون سرنشین در واقع مدل به روز رسانی شده ای از درون های (Drone) محبوب سری فانتوم است که یک دوربین 4K روی محور اصلی پره های آن تعبیه شده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در وضعیت 4K تصاویر دریافتی دوربین این دستگاه نرخی برابر با 24، 30 یا 60 فریم بر ثانیه دارند. این دوربین همچنین می تواند تصاویر را با رزلوشن 1080p و نرخ 24، 30 یا 60 فریم بر ثانیه ضبط کند.

اگر تصاویری با کیفیت کمتر هم می تواند کارتان را راه بیاندازد باید بگوییم که مدل پایین تری از این محصول با نام Phantom 3 Advanced رونمایی شده که دوربینش رزلوشنی برابر با 1080p دارد و می تواند تصاویر را با نرخ های 24، 30 یا 60 فریم بر ثانیه دریافت کند.

حداکثر سرعت هر دوی این مدل ها برابر با 35 مایل بر ساعت اعلام گردیده و اگر نگران حرکت این پرنده های 450 گرمی در داخل آپارتمان خود هستید باید بگوییم که طبق اعلام شرکت سازنده، محصول جدید به گونه ای طراحی شده که امکان استفاده از آن در داخل فضاهای در بسته نیز وجود دارد.

این مسأله نیز به لطف نوعی سیستم موقعیت یاب امکان پذیر است که با استفاده از تعدادی دوربین اضافه و فراصوت سطح زیرین پرنده را تشخیص می دهند و این یعنی نیازی نیست که همیشه از فناوری GPS دستگاه استفاده نمایید.

دوربین های این هواپیمای بدون سرنشین هم اندازه یک مدل DSLR معمولی قیمت دارند. مدل پایین تر این دستگاه یعنی Phantom 3 Advanced قیمتی در حدود 1000 دلار دارد و بهای تعیین شد برای نوع پیشرفته تر آن در حدود 1260 دلار اعلام گردیده.

هر دوی این مدل ها علیرغم اختلافی که در رزلوشن تصاویرشان دیده می شود، دارای حسگرهایی با اندازه یکسان هستند و رزولشن تصاویرشان با هم برابری می کند.

دوربین این پهپادها دارای یک حسگر نوع 1/2.3 اینچی سونی است که در انواع ببین و بگیر با زوم لانگ نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین در نظر گرفته شده برای این دستگاه ها قابلیت های دیگری هم دارد که از آن جمله می توان به عکاسی متعدد از سوژه با تنطیمات مختلف، تایم لپس، و عکسبرداری پیاپی اشاره نمود.

این پرنده ها هر کدام دارای یک درگاه میکرو اس دی بوده که می توان از آن برای ذخیره سازی تصاویر متحرک و ثابت استفاده نمود. همچنین امکانی برای کاربران آنها فراهم شده تا با استفاده از کنترلر و یک اپلیکیشن خاص (ویژه دستگاه های اندرویدی، آیفون یا آیپد)، آنها را کنترل نمایند.

این اپلیکیشن فیلم های ضبط شده توسط درون را به صورت آنی دریافت نموده و علاوه بر این حاوی نقشه، تنظیمات، امکان شبیه ساز پرواز و همچنین گزارشی کامل از شرح همه پروازهایش است.

در کنار این ها تعدادی وضعیت پرواز خودکار یا اتوپایلوت نیز برای این دستگاه ها در نظر گرفته شده که به لطف آنها می توان پرنده های فانتوم را به گونه ای تنظیم کرد که از جای خود بلند شده و پس از طی مسافتی معین به موقعیت ابتدایی خود باز گردند.

باتری 4480 میلی آمپر ساعتی این دستگاه می تواند انرژی مورد نیاز آنها را برای مدت 23 دقیقه تامین کند و با استفاده از کیت توسعه نرم افزاری در نظر گرفته شده برای آن هم می توانید فرامینی را برای دنبال کردن خود یا انجام امور دیگر تعریف نمایید.

large_p3_4K_RGB_0021-1024x768

large_p3_remote_RGB_0051

large_p31

large_p51

 

large_p71

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Mahmoud
    Mahmoud | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

    دوربين اين پهپاد عاليه
    بيگ لايك

  • مهدی
    مهدی | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    سلام من تو یک سایت تخصصی دنیای پرواز دیدمش از اونجا می تونی بخری قیمتش هم مناسبه به نظرم چون من خودم از یکی اشتباهان گران تر خریدم و اگر خبر داشتم از این جا می خریدم www.shop.dp-rc.com

    • مهندس
      مهندس | ۱۹ آبان ۱۳۹۴

      مرسی از راهنماییت

  • میلاد م
    میلاد م | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    سلام،
    از کجا میشه یکی از اینها رو تهیه کرد؟

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

    یه ساعتی می شه دارم خودم رو به در و دیوار می زنم !

    • Poya
      Poya | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

      بخاطر شارژر

      • سوتابایت
        سوتابایت | ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

        از دست شارژر که مو برام نمونده! (امشب دارم مهمونی! شارژر پیدا می کنم! :[)
        از فوق العاده بودن این دارم خودم رو به در و دیوار می زنم !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی