ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یوتوب روی دستگاه های قدیمی از دسترس خارج خواهد شد

همانطور که بقایای یک مرتع را می سوزانند تا زمین برای رشد گیاهان تازه آماده شود، یوتوب هم به نام پیشرفت، خدماتش را برای دسته ای از ابزارهای قدیمی محدود کرده است. این شرکت در اعلانی ...

سلما رضوان جو
نوشته شده توسط سلما رضوان جو | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

همانطور که بقایای یک مرتع را می سوزانند تا زمین برای رشد گیاهان تازه آماده شود، یوتوب هم به نام پیشرفت، خدماتش را برای دسته ای از ابزارهای قدیمی محدود کرده است. این شرکت در اعلانی عمومی متذکر شده دسته ای از ابزارهای «منتخب» که در سال 2012 (یا قبل از آن) تولید شده اند، دیگر قادر به پشتیبانی اپ های ویژه یوتوب نخواهند بود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این وضعیت به دلیل تغییراتی است که در Data API یوتوب ایجاد شده که به گفته گوگل کمک می کنند تا قابلیت هایی مثل کامنت گذاری، وارد کردن متن و زیرنویس روی ویدئو، نوتیفیکیشن های RSS و علامت گذاری ویدئوها امکان پذیر شود.

تا اینجا فهرست دستگاه هایی که با این به روز رسانی از دور خارج می شوند عبارتند از تلویزیون های قدیمی، دستگاه های پخش بلو-ری سونی و پاناسونیک، ابزارهای گوگل تی وی که با نسخه 3 یا 4 فعال هستند، کنسول های بازی که از Adobe Flash و HTML5 پشتیبانی نمی کنند و همه ابزارهای iOS که با نسخه ای پایین تر از iOS 7 کار می کنند.

این به روز رسانی برای دستگاه های نسل دوم Apple TV هم مشکلاتی ایجاد کرده است؛ یعنی کاربر مجبور می شود ویدئو را روی آیفون، آیپاد یا آیپد فعال کرده و سپس با استفاده از AirPlay پخش کند.

تغییرات مذکور احتمالا روی فعالیت افرادی بیشترین تاثیر را دارد که در سه سال گذشته هیچ دیوایس مخصوص پخش ویدئویی خریداری نکرده و صرفا به اپ هایی که در تلویزیون های هوشمند وجود دارند، اکتفا نموده اند.

با توجه به این که اکثر کاربران، تلویزیون های خود را تقریبا هر هشت سال یکبار ارتقاء می دهند، این قضیه عملا شامل حال تمام افرادی که تلویزیون هوشمند دارند نیز می شود.

یوتوب برنامه به روز رسانی اش را اوایل ماه گذشته اعلام کرد تا به توسعه دهندگان برخی از این دستگاه ها برای اعمال تغییرات لازم حدود 6 هفته زمان داده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • رامین
    رامین | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    گوگل واقعا عظیمه ولی سیاست های مایکروسافت الان خیلی بهتر از گوگل شده و حداقل برای من یه نفر مایکروسافت الان از گوگل محبوب تره...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی