ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش دیجیاتو از نخستین کنفرانس سالیانه TP-Link در ایران

محصولات TP-Link چند سالی می شود که راه خود را به بازار ایران پیدا کرده اند. این شرکت چینی به لطف مودم های با کیفیت و البته ارزان قیمتش، خیلی سریع توانست جای خود را ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

محصولات TP-Link چند سالی می شود که راه خود را به بازار ایران پیدا کرده اند. این شرکت چینی به لطف مودم های با کیفیت و البته ارزان قیمتش، خیلی سریع توانست جای خود را در بازار کشورمان باز کند و کاربران بسیاری را به استفاده از محصولاتش ترقیب نماید.

TP-Link امروز اولین کنفرانس سالیانه خود را در هتل همای تهران برگزار کرد. طی این مراسم، که با حضور نمایندگان فروش و رسانه های حوزه تکنولوژی همراه بود، مدیران TP-Link به تشریح وضعیت خود در بازار ایران پرداختند و ضمن معرفی محصولات جدیدشان، از برنامه های آتی شرکت سخن گفتند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

IMG_8585-w600

در ابتدای این مراسم، عادل منش به عنوان مدیر مارکتینگ دفتر TP-Link در ایران، تاریخچه ای کوتاه از شرکت متبوعش را ارائه داد.

TP-Link در سال ۹۶ فعالیت خود را در چین آغاز کرد و از همان ابتدا تمرکزش را بر روی محصولات شبکه قرار داد. این شرکت هم اکنون در ۱۲۰ کشور دنیا دستگاه های خود را عرضه می کند و به بیش از ۱ میلیارد کاربر سرویس می دهد.

TP-Link در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ موفق شد ۴۲ درصد از سهم بازار WLAN دنیا را در اختیار داشته باشد و بسیاری از رقبایش را پشت سر گذارد.

به گفته عادل منش، تحقیق و توسعه همواره در مجموعه TP-Link دارای اهمیت بالایی بوده است. این شرکت هم اکنون ۱۱۰۰ نفر از فارغ التحصیلان برترین دانشگاه های دنیا را در واحد R&D خود گرد هم آورده و تلاش می کند راهکارهایی نوین را در زمینه فعالیت خود ارائه نماید.

IMG_8602-w600

در همین زمینه بد نیست بدانید که جفری چاؤ، مؤسس TP-Link، مدتی پیش از سمت مدیرعاملی کناره گیری کرد تا بتواند شخصا بر روی واحد تحقیق و توسعه شرکت، نظارت داشته باشد. TP-Link هم اکنون ۸ درصد از درآمد سالانه خود را هزینه R&D می کند.

عادل منش در ادامه به خودکفایی TP-Link در زمینه تولید محصولات اشاره کرد و بیان نمود که این شرکت کلیه قطعات مورد نیاز را در کارخانجات خود تولید می نماید.

TP-Link هم اکنون ۱۸۰ خط تولیدی دارد و سالانه ۱۵۴ میلیون دستگاه را روانه بازار می کند. خودکفایی در تولید به TP-Link اجازه می دهد تا ضمن کنترل کیفی تمامی قطعات، هزینه تولید را نیز پایین بیاورد و بدین شکل محصولات خود را با قیمتی رقابتی به بازار عرضه نماید.

IMG_8593-w600

در ادامه مراسم ویک کؤان، مدیر محصول TP-Link در خاورمیانه، به روی صحنه آمد و از محصولات جدید این شرکت سخن گفت.

به گفته کؤان، TP-Link که پس از سال ها تلاش توانسته نام خود را به عنوان برند اول جهان در زمینه تولید تجهیزات شبکه جای بیندازد، اکنون قصد دارد خانواده ای جدید از دستگاه ها را به سبد محصولاتش اضافه نماید.

دوربین های مدار بسته با قابلیت اتصال به سرویس های ابری، سویچ و پریز های برق هوشمند، در کنار اسپیکر های بلوتوثی از جمله جدیدترین محصولاتی هستند که TP-Link در نظر دارد آن ها را به بازار عرضه نماید.

20150303110046-w600

کؤان در لابه‌لای سخنان خود همچنین به روتری جدید از TP-Link اشاره کرد که مجهز به یک صفحه نمایش لمسی است. کاربر با استفاده از این صفحه، علاوه بر اینکه می تواند تنظیمات مودم را تغییر دهد، قادر خواهد بود تا دستگاه را تبدیل به یک آلبوم دیجیتال کند و یا از آن به عنوان یک ساعت زیبا استفاده نماید.

IMG_8590-w600

پس از کؤان، آقای لورنس لو به عنوان مدیر منطقه ایران، به سخنرانی پرداخت و تلاش کرد تا چشم اندازی از وضعیت بازار کشورمان را برای حاضرین ترسیم نماید.

به گفته لو هم اکنون نیمی از جمعیت ایران را افراد زیر ۳۵ سال تشکیل می دهند که بیشتر آن ها از جمله مصرف کنندگان اینترنت به شمار می روند.

IMG_8601-w600

در حال حاضر ایران ۴۵ میلیون کاربر اینترنت دارد؛ این موضوع نشان می دهد که ۵۵.۷ درصد از مردم کشورمان از اینترنت استفاده می کنند. مقایسه این آمار با ضریب نفوذ ۸۰ درصدی اینترنت در کشور های پیشرفته، نشان می دهد که بازار ایران همچنان از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و می تواند برای شرکتی همچون TP-Link بستر مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

لو در ادامه صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که TP-Link در سال ۲۰۱۴ توانسته بیش از ۱ میلیون دستگاه را در ایران به فروش رساند. او همچنین اضافه کرد که در سال ۲۰۱۵ شرکت متبوعش در نظر دارد تا سرمایه گذاری خود در بازار کشورمان را افزایش دهد.

آیا شما تا به حال از محصولات TP-Link استفاده کرده اید؟ در قسمت نظرات، تجربه کاری خود با این محصولات را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • علی
    علی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من دو سه ساله مودمش و دارم عالیه هیچیش نشده و هنوزم دارمش

  • م
    م | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من که بسیار راضی هستم واقعا خوبه منتهی در طبقه پایین زیاد انتن

    دهی خوبی نداره ...

    ولی ای کاش بچه های ایرانی هم دست بکار بشن و یه مودم خوب

    درست کنند

  • hgh
    hgh | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من که تقریبا دو ساله مودمشو دارم،خیلیم راضیم.

  • رضا
    رضا | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یه 8817دارم خود به خود ریست میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی