ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و ارائه اپلیکیشنی برای کنترل عوارض بیماری آلزایمر

آلزایمر درمان ندارد و عملا هیچ راهی هم برای جلوگیری یا متوقف کردن آن پیدا نشده. به همین دلیل ابزارها و روش هایی که دست کم اندکی از سرعت پیشرفتش کم می کنند و بیمار ...

سلما رضوان جو
نوشته شده توسط سلما رضوان جو | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

آلزایمر درمان ندارد و عملا هیچ راهی هم برای جلوگیری یا متوقف کردن آن پیدا نشده. به همین دلیل ابزارها و روش هایی که دست کم اندکی از سرعت پیشرفتش کم می کنند و بیمار را در کنار آمدن با عوارض آن یاری می دهند، برای مبتلایان به آن، خانواده و عزیزانشان بسیار ارزشمند هستند.

حدودا یک سال قبل Azer Jaafoura و تعدادی از همکارانش در شرکت Samsung Electronics تونس تصمیم گرفتند در اوقات فراغتشان اپلیکیشنی با نام Backup Memory بسازند که نسخه پشتیبان خاطرات و اطلاعات فرد باشد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تحقیقات این گروه نشان داده است که محرک های ذهنی در غالب پیام یادآوری اتفاقات گذشته، می توانند از سرعت پیشرفت آلزایمر بکاهند و فراموشی را که یکی از مهمترین عوارض آن است، کنترل کنند.

اپلیکیشن Backup Memory که با همکاری انجمن آلزایمر تونس و کمپانی 3SG BBDO تولید شده، به صورت یک دیتابیس محرک حافظه عمل کرده و به بیمار در شناسایی افراد خانواده، دوستان و نزدیکان، نوع رابطه اش با آنها و یادآوری خاطراتش از طریق عکس و ویدئو یاری می رساند.

این اپ با استفاده از بلوتوث، تلفن های هوشمندی را که در فاصله 10 متری وجود دارند پیدا می کند. اگر کسی از افراد خانواده و نزدیکان بیمار در این محدوده حضور داشته باشد، Backup Memory اطلاعات مربوط به آن فرد را برای او نمایش می دهد.

این داده ها در کنار ویدئوها و تصاویر مربوط به فرد قبلا به صورت دستی در اپلیکیشن ثبت شده اند. اگرچه Backup Memory توسط Azer Jaafoura و همکارانش به صورت کامل طراحی و تولید شده اما آن ها همچنان پیگیر ارتقای رابط کاربری و اضافه کردن امکانات تازه هستند، مثلا سعی دارند قابلیتی برای آن ایجاد کنند که اعضای خانواده بیمار بتوانند از طریق GPS به صورت لحظه به لحظه از موقعیت وی خبر بگیرند.

انجمن آلزایمر تونس که آزمایش این اپلیکیشن را برعهده گرفته بود، اعلام کرد بیماران از  تجربه آن راضی بوده اند. اگرچه Backup Memory  نوآوری بزرگی به شمار نمی رود اما به گفته سازندگانش از ترکیب و تلفیق فناوری های موجود استفاده کرده تا شرایط زندگی بیماران آلزایمری را بهبود بخشد.

آن ها می گویند با فناوری های موجود کارهای زیادی می توان کرد و این قدم ها تازه مراحل اول کار است. در حال حاضر این اپلیکیشن در پلی استور در دسترس همه قرار دارد.

Backup Memory

Backup Memory

سازنده: Pixels trade قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 35 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Kaboos22
    Kaboos22 | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    الان من بگم شبيه ريسرچ كيت اپله فحشم ميدين
    كلا تعريف روشن فكر از نظر خيليا اپلي نبودنه
    نميدونم احتمالا تصور سامسونگيا از اپليا يه چيزي شبيه m.e.r.l.y.n - m.a.n.s.o.n باشه

  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    کلا معتاد اپلیکیشن شدم فرقی نمیکنه چی باشه به کارم بیاد حتما دانلود میکنم

  • مهدیار
    مهدیار | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سانسونگ دعای خیر الزایمری ها پشت سرت :)

مطالب پیشنهادی