ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایران جزو 30 کشور ارزان قیمت تماس با موبایل در دنیاست

هر چند عدم رضایت از قیمت تماس با تلفن همراه در بین کاربران ایرانی همیشه وجود داشته، اما باید گفت که هزینه تماس در کشورمان نسبت به کشورهای خاورمیانه و 117 کشور دنیا، ارزان تر ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

هر چند عدم رضایت از قیمت تماس با تلفن همراه در بین کاربران ایرانی همیشه وجود داشته، اما باید گفت که هزینه تماس در کشورمان نسبت به کشورهای خاورمیانه و 117 کشور دنیا، ارزان تر است.

باید توجه داشت، تعرفه تماس همراه اول پس از 20 سال ثبات قیمت، سال قبل با افزایش و تک نرخی شدن مواجه گردید. در آن سوی میدان رقابت، ایرانسل از ابتدای فعالیت خود تعرفه مکالمه اش را تغییر نداده و حتی با عرضه آی سیم، نرخ تماس سیم کارت های دائمی اش را با کاهش روبرو ساخته.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

آمارهای منتشر شده از سوی اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور نشان می دهد تعرفه تماس موبایل در ایران ارزان تر از بسیاری کشورهای جهان به حساب می آید. بررسی انجام شده در مورد تعرفه مکالمه تلفن همراه در 140 کشور جهان نشان می دهد در 117 کشور، مکالمه با تلفن همراه گران تر از ایران بوده و هزینه تماس با موبایل در ایران رتبه 23 را از آن خود کرده.

این گزارش بر پایه ارزش دلاری تعرفه ها و بر مبنای شاخص قدرت خرید (ppp) تهیه شده که بر اساس آن متوسط تعرفه مکالمه یک دقیقه ای با تلفن همراه در کشورمان معادل 0.12 دلار است. با توجه به این اطلاعات، ایران در کنار امارات ارزان ترین تعرفه مکالمه تلفن همراه را در منطقه خاورمیانه دارد.

در سطح جهان، پایین ترین تعرفه به هنگ کنگ اختصاص دارد به طوری که هزینه یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه در این کشور معادل 0.02 دلار است. بنگلادش با نرخ 0.04 دلاری و سریلانکا با تعرفه 0.05 دلاری به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

میزان تعرفه یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه در برخی کشورهای دیگر عبارت است از: هند 0.06 دلار، چین 0.06 دلار، مصر 0.07 دلار، سوئد 0.08 دلار، آلمان 0.12 دلار، روسیه 0.12 دلار، امارات 0.12 دلار، ایتالیا 0.16 دلار، آمریکا 0.27 دلار، عربستان 0.3 دلار، و انگلیس 0.37 دلار.

گفتنی است که نیکاراگوئه با نرخ 1.09 دلاری به ازای هر دقیقه مکالمه گران ترین تعرفه مکالمه با تلفن همراه را در جهان دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • ن
    ن | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اين خبر يعني اينكه مكالمه ها بايد گرونتر بشه

  • سعيد
    سعيد | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    مردم ايران با درآمد سرانه 5000 دلار در سال و با حضور سنگينترين سيستم مالياتي جهان، بسيار پايينتر از اين توان هستند كه در مقايسه با اپراتورهاي جهاني قرار بگيرند. خود اپراتورها هم به اين موضوع واقفند.

  • majid
    majid | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    آخه اين چه صحبتيه شما ميكنيد اگه ارزهاي كشورها رو به پول هر كشوري تبديل كنيد اونوقت ميفهميد كه هزينه مكالمه ايران جزو گرانترين كشورهاس
    يعني مكالمه متوسط ايران
    0.12*33000ريال=3960ريال
    ولي امارات
    0.12*9800ريال=1176ريال
    پس خودتون نتيجه گيري كنيد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی