ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

براساس پژوهش مایکروسافت، فناوری از تمرکز حواس انسان کاسته است

تصورتان این است که گستردگی تکنولوژی در زندگی، تمرکز کردن طولانی مدت روی موضوعات مختلف را برایتان دشوار کرده؟ کمپانی مایکروسافت اخیرا تحقیقی را انجام داده که نتایج آن احتمالا فرضیات شما را تقویت می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

تصورتان این است که گستردگی تکنولوژی در زندگی، تمرکز کردن طولانی مدت روی موضوعات مختلف را برایتان دشوار کرده؟ کمپانی مایکروسافت اخیرا تحقیقی را انجام داده که نتایج آن احتمالا فرضیات شما را تقویت می کند.

این شرکت به تازگی نتایج حاصل از پژوهشی را به انتشار رسانده که نشان می دهد از آغاز قرن بیست و یکم، متوسط میزان توجه افراد کاهش قابل توجهی را پیدا کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در سال 2000، افراد می توانستند برای 12 ثانیه روی یک موضوع تمرکز نمایند و این درحالی است که رقم یاد شده در سال 2013 به 8 ثانیه تقلیل پیدا کرد و این میزان یک ثانیه کمتر از ماهی های طلایی است.

طبق گزارش مایکروسافت، بخش اعظمی از این کاهش به خاطر وجود تلفن های هوشمند و حجم انبوه محتوی آنهاست. بسیاری از افراد جوان شرکت کننده در این تحقیق اظهار داشته اند که به ناچار مرتبا در حال چک کردن موبایل های خود هستند و فعالیت های مختلفی که می توانند در فضای وب انجام دهند (مثلا ارتباط با دیگران از طریق شبکه های اجتماعی) به راحتی به راحتی باعث بر هم خوردن حواسشان می شود.

خوشبختانه این تحقیق صرفا حاوی خبرهای بد نیست و براساس آن، علیرغم اینکه فناوری باعث کم شدن تمرکز حواس افراد شده، توانمندی های آنها برای انجام همزمان چند وظیفه و تمرکز کردن در بازه های زمانی کوتاه را بالا برده است.

به این ترتیب علاوه بر اینکه، درک بهتری از موارد جلب کننده توجه خود خواهید داشت، قادرید کارهای سودمندتری را برای تقویت حافظه تان انجام دهید.

البته بهبودهای حاصل شده، محدودیت هایی را نیز با خود به همراه دارند (شبکه های اجتماعی به طور کلی بر تمرکز حواس انسان تاثیری منفی دارند) اما می توانید به این خبر دلخوش باشید که وابستگی تان به گجت ها و تکنولوژی، جنبه ها و اثرات مثبتی هم دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی
    علی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    از کاستن گذشته ما که از 17 یا 18 سالگی شرو کردیم کار کردن با اینا تو این 6 الا 7 سال مغزمون پکیده رو همچی تاثیر داشته !!
    دلم برا اون بچه هایی میسوزه الان از سن زیر 10 سال کلشون تو موبال و تبلیته !!

  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    والا،فکر کنم حیقیت را گفته!
    ....

  • ali
    ali | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

    چشم بسته غیب گفته؟
    الان به هرکس بگی چرا حواست نیست چرا فراموشکار شدی چرا چشات ضعیف شده یه جواب میده " از بس چشام و حواسم تو گوشی ،لپتاپ ،تلوزیون و ... هستش "

مطالب پیشنهادی