ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپاتیفای با جذب سرمایه 526 میلیون دلاری، خود را برای نبرد با اپل آماده می کند

بالاخره بعد از ماه ها انتظار اپل سرویس موسیقی خود را معرفی کرد و پیش از عرضه قریب الوقوعش، همه جزئیاتی که کاربران به آن نیاز دارند را در اختیارشان قرار داد. اما همزمان با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

بالاخره بعد از ماه ها انتظار اپل سرویس موسیقی خود را معرفی کرد و پیش از عرضه قریب الوقوعش، همه جزئیاتی که کاربران به آن نیاز دارند را در اختیارشان قرار داد. اما همزمان با این اقدام، اسپاتیفای که پرچمداری صنعت استریم موسیقی دنیا را در اختیار دارد موضعی تدافعی به خود گرفت و دست به دامن سرمایه گذاران بین المللی شد تا موقعیت مالی خود را تقویت کرده و برای رقابت با Apple Music آماده شود.

این سرویس سوئدی روز گذشته اعلام کرد بودجه ای 526 دلاری را دریافت کرده که طبق گزارش وال استریت ژورنال این بودجه، ارزش اسپاتیفای را به 8.4 میلیارد دلار می رساند که به مراتب بیشتر از 5 میلیارد دلار برآورد شده در سپتامبر سال گذشته است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنی است که شرکت مورد بحث این دور از فعالیت های خود برای جذب سرمایه را از ماه آوریل گذشته آغاز کرد و هدفش هم این بود که با جذب مبلغ 400 میلیون دلار ارزش خود را به دوبرابر رقیب جدی اش یعنی پاندورا برساند.

موفقیت آمیز بودن این دور از فعالیت های مالی اسپاتیفای بدان معنا خواهد بود که این شرکت حالا بیش از یک میلیارد دلار را از سوی سرمایه گذارانش جذب کرده اما حتی با وجود چنین رقم بالایی و 15 میلیون مشترک پولی، این شرکت چشم انداز و آینده روشنی را برای خود ترسیم نمی کند.

الگوی تجاری این کمپانی وضعیت خوبی را برای آن نشان نمی دهد و خبر از زیان دهی آن دارد (این شرکت مجبور است تقریبا هفتاد درصد از درآمدهای خود را بابت حق امتیاز به صاحبان اثر و آهنگسازها بپردازد).

جذب بودجه نیم میلیون دلاری در این برهه، نشان می دهد که دنیا هنوز هم اسپاتیفای را باور دارد اما اگر مدیران این شرکت بخواهند در بازار پر همهمه موسیقی، همچنان خود را در صدر نگه دارند یا باید در مورد حق امتیاز با طرف های قرارداد خود مجددا مذاکره نمایند یا اینکه 45 میلیون کاربر رایگان خود را به مشارکت در هزینه ها مجاب کنند.

این شرکت هم اکنون تلاش دارد تا با افزودن ویدئو و پادکست تنوع سرویس های خود را افزایش دهد اما رقبای آن هم دست روی دست نگذاشته اند و همچنان در حال رشدند.

رقبای تثبیت شده ای نظیر Rdio و Pandora همچنان برای جذب کاربران بیشتر با هم می جنگند و این در حالی است که تازه واردها حمایت نام آورانی چون جی زی و سرویس Tidal او را دارند.

اپل همین تازه واردی است که ورودش به این صنعت با توئیتی گستاخانه از سوی دانیل ای کی مدیر عامل اسپاتیفای خوش آمد گفته شد و از تمامی اینها به نفع خود بهره می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    اپل تازه وارد موسيقي نيست ! اپل صنعت موسيقي را نجات داد
    حالا هم يك حق انتخواب بيتر باي كاربر و خواننده گذاشته (كاري كه هيچ شركتي انجام نداده) و اون بيشترين تنوع و راه و روش براي گوش دادن به موسيقي هستش

  • ehsan_salehi
    ehsan_salehi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    اپل هیچ وقت نتونست در زمینه ی نرم افزار (سیستم عامل یک ژل افزار است)خوب مقابل رقبا قد علم کنه ولی طرفدارای با وفا همیشه به سرویس هاش میبالیدن!و به دلیل دیویلوپه داخلی اپل موزیک و هماهنگی کامل با سیستم عامل و محدودیت های اپل برای شخص ثالث ها یکم ناعدالتی همیشگی اپل کفه ی ترازو رو سمت خودش و نه سمت مشتری هدایت میکنه!از طرفی هردویه این سرویسها وابستگی شدیدی به سونی موزیک دارن که سونی با هردوشون رابطه خوبی داره هرچند اسپاتیفی روابط بهتری با سونی داره

    • Google I/O 2015 = WWDC 2014
      Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

      اپل به علت نرم افزارهاش داره فروش سخت افزاريش تضمين ميشود و اين نشون دهنده موفقيت عظيمي براي نرم افزارهاي اين شركت هست
      بهترين شركت براي توسعه دهنطه ها
      بهترين شركت براي مخاطب
      اون سامسونگ هست كه هميشه با تبليغ و كپي از اپل محصول ميفروشه اشتباه گرفتي
      سوني موزيك كيلو چنده حالت خوب نيست ااصلا !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی