ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی به جایگاه نخست پرفروش ترین های بازار موبایل چین باز گشت

براساس گزارشات منتشر شده از سوی دو شرکت تحقیقاتی در چین، شیائومی موفق شد که در جریان سه ماهه دوم سال جاری میلادی، مجددا به جایگاه نخست پرفروش ترین شرکت های تولید کننده موبایل در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

براساس گزارشات منتشر شده از سوی دو شرکت تحقیقاتی در چین، شیائومی موفق شد که در جریان سه ماهه دوم سال جاری میلادی، مجددا به جایگاه نخست پرفروش ترین شرکت های تولید کننده موبایل در سرزمین اژدهای سرخ صعود کند.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی شرکت Canalys، این کمپانی که ارزشی بیشتر از 40 میلیارد دلار دارد و اخیرا هم در برزیل فعالیت هایش را آغاز کرده موفق شد با به دست آوردن 15.9 درصد از سهم بازار تلفن های هوشمند چین، جایگاه نخست پرفروش ترین های این کشور را از آن خود نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اپل که در سه ماهه گذشته برای نخستین بار در بازار چین حضور یافته بود جایگاه سوم این جدول را به خود اختصاص داد و هوآوی نیز با در اختیار داشتن 15.7 درصد از سهم بازار اسمارت فون (که فروش آن به خاطر عرضه سری جدیدی از موبایل های آنر رشدی 48 درصدی را نسبت به سه ماهه قبل تجربه کرد) در جایگاه دوم این جدول قرار گرفت. جایگاه های چهارم و پنجم این جدول نیز به ترتیب به شرکت های سامسونگ و Vivo رسید.

البته داده های ارائه شده از سوی این شرکت تحقیقاتی نیازمند تفسیرهای بیشتر است اما آمار و ارقام ارائه شده توسط Counterpoint Research ظاهرا اغلب این اطلاعات را تایید می کنند.

Counterpoint شیائومی را با در اختیار داشتن 15.8 درصد از سهم بازار در جایگاه نخست این جدول قرار داده و جایگاه های دوم و سوم آن را نیز به ترتیب به هوآوی (با در اختیار داشتن 15.4 درصد) و اپل (با 12.2 درصد) اختصاص داد و پس از آنها نیز Vivo (با 8.1 درصد از سهم بازار و رشدی 250 درصدی نسبت به سال قبل) را در جایگاه چهارم جدول و سامسونگ در جایگاه پنجم نشاند.

اما با وجود آنکه اپل جایگاه نخست این جدول را از دست داده است، هر دوی این شرکت های تحقیقاتی اظهار داشته اند که با در نظر داشتن گذشت زمانی طولانی از زمان عرضه آیفون 6 و آیفون 6s، کوپرتینویی ها عملکردی موفق را در این سه ماهه از خود به نمایش گذاشته اند.

از طرف دیگر آمار و ارقام منتشر شده از میزان فروش این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نشان می دهد که اپل موفقیت قابل توجهی را در بازار این کشور پر جمعیت آسیایی بدست آورده.

در مورد سامسونگ اما باید بگوییم که اوضاع برای آن اصلا خوب نیست و این شرکت به خاطر محبوبیت بالای محصولات میان رده رقیب چینی خود یعنی شیائومی (و حالا هوآوی)، عملکرد چندان موفقی در بازار این کشور ندارد.

این کمپانی کره ای البته توجه ویژه ای به بازار چین دارد و چندی پیش سری جدیدی از تلفن های هوشمند بسیار باریک و میان رده اش را معرفی کرد که در مرحله نخست در بازار چین ارائه خواهند شد، اما علیرغم پیاده سازی این استراژی، سامسونگ هنوز هم نتوانسته به نتیجه مطلوبی دست پیدا کند.

دارنده مقام نخست این جدول اما، با ارائه فبلت Mi Note و همچنین Redmi2 صد و پنجاه دلاری اش توانست فروش خوبی داشته باشد و در جایگاه نخست این جدول بنشیند.

البته گفته می شود که رشد هوآوی و افزایش تلاش سامسونگ برای تصاحب بازار پر سود این کشور از جمله عواملی هستند که نگرانی عمده مدیران شیائومی را به دنبال داشته اند.

به گفته جینگ ون ونگ یکی از تحلیلگران شرکت Canalys اپل و سامسونگ هر دو بر تلاش های خود برای بالا بردن فروششان در بازار چین افزوده اند و با سرعتی بسیار بالا در حال توسعه کانال های فروش خود به ترتیب در فروشگاه های عرضه محصولات پرچمدار و همچنین موبایل های با سایز کوچک و متوسط هستند.

با این همه، به دنبال فروش بالای تلفن های هوشمند در چین (که بزرگ ترین بازار موبایل دنیا را در اختیار دارد) طی سه ماهه گذشته، پیش بینی می شود که این بازار به آرامی رو به اشباع شدن بگذارد.

شرکت Counterpoint پیش بینی کرده که فروش تلفن های هوشمند در این کشور افتی دو درصدی را در مقایسه با سال قبل تجربه خواهد کرد و این در حالی است که میزان فروش آن در قیاس با سه ماهه گذشته حدودا 4 درصد افزایش را نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

    ی سوال glxکجاس؟ورشکست شده؟

  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

    چین حدود 10 شرکت معتبر در زمینه تولید موبایل داره.شایدم بیشتر.

مطالب پیشنهادی