ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هاوربردهای لکسوس در پارکی واقع در بارسلون در اختیار علاقمندان قرار می گیرند

ماه ها از انتشار تصاویر مربوط به این هاوربرد مفهومی ساخت لکسوس می گذرد و تا به امروز، بسیاری ایده ساخت آن را که از فیلم بازگشت به آینده گرفته شده غیرواقعی و بی اساس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

ماه ها از انتشار تصاویر مربوط به این هاوربرد مفهومی ساخت لکسوس می گذرد و تا به امروز، بسیاری ایده ساخت آن را که از فیلم بازگشت به آینده گرفته شده غیرواقعی و بی اساس می خواندند.

این دستگاه که اسلاید خوانده می شود در واقع نوعی وسیله شبیه به اسکیت برد است که چند سانتی متری بالاتر از سطح زمین در هوا معلق می شود و قرار است که سفرهای شخصی را وارد فاز تازه ای نماید.

اما لکسوس برای عملیاتی کردن این ایده به ظاهر غیر عملی و غیرقابل باور، مجموعه ای آهنربا و ابررسانا را به خدمت گرفته که خنک سازی شان نیز از طریق نیتروژن انجام می شود.

براساس خبر تازه ای که در این رابطه منتشر گردیده، هاوربرد لکسوس واقعی است و با هدف تبلیغ و ترویج برند کمپانی سازنده اش طراحی گردیده در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنی است که لکسوس نخستین بار در 23 جولای امسال این دستگاه را معرفی کرد که بسیاری بلافاصله با دیدن تصاویر مربوط به آن، شرکت سازنده اش را به دروغگویی متهم کرده و این عکس ها را هم صرفا حربه ای برای مطرح کردن نامش تلقی کردند.

خاصیت معلق بودن ابررساناهای بسیار خنک، سال هاست که بر دانشمندان روشن گشته اما به کارگیری این خاصیت در چنین مقیاسی نیازمند تلاش و کوششی جدی از سوی یک شرکت است: این کمپانی برای شناور نگه داشتن دستگاه مورد بحث تعداد بسیار زیادی آهنربا را در داخل سطح زیرین آن کار گذاشته و حتی یک پارک اسکیت را در بارسلون اسپانیا احداث کرده و در نظر دارد که این دستگاه ها را صرفا در آنجا عرضه کند.

به بیان دیگر هاوربرد لکسوس صرفا در داخل این پارک بهینه سازی شده قابل استفاده خواهد بود که با هزینه ای هنگفت احداث گردیده. اما عملکرد این دستگاه نیز ظاهرا با محدودیت هایی همراه است و در تصاویر منتشر شده از آن، فردی که هدایت یکی از آنها را بر عهده دارد برای نگه داشتن دستگاه در هوا با مشکل روبروست و حتی پر کردن دوباره نیتروژن مایع نیز که هر ده دقیقه یکبار انجام می شود در این مساله تاثیری ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • spry
    spry | ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

    دمش گرم!! عجب هزینه ای کرده.....

  • تایسون
    تایسون | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    ببینید لکسس چیکار میکنه... توی خودروسازی که فقط افتخار درو میکنه. اینجام چه تحقیقات گسترده ای راه انداخته که همچین چیزی ساخته.

  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
    BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    دیجیاتو لطفا ویدیوش رو هم قرار بده

  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
    BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    اره از قرار هدایتش سخته در کل و باید به مرور زمان مهارت استفاده ازش رو یاد گرفت

مطالب پیشنهادی