ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل، پتنتی جدید برای حلقه ای هوشمند به ثبت رسانده است

کمپانی اپل به تازگی، پتنت جدیدی برای «حلقه ای هوشمند» به ثبت رسانده که یک نمایشگر لمسی، یک پردازنده ی کامپیوتری، گیرنده ی بی سیم و منبع انرژی قابل شارژ، از جمله ی امکانات آن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

کمپانی اپل به تازگی، پتنت جدیدی برای «حلقه ای هوشمند» به ثبت رسانده که یک نمایشگر لمسی، یک پردازنده ی کامپیوتری، گیرنده ی بی سیم و منبع انرژی قابل شارژ، از جمله ی امکانات آن هستند.

بسیاری از کارکردهای توضیح داده شده در پتنت، همان ویژگی های اپل واچ در مقیاس کوچک تر هستند و یا ممکن است آن ها را در آینده و در اسمارت واچ اهالی کوپرتینو مشاهده کنیم. در پتنت، توضیح داده شده که می توان از حلقه در انگشت اشاره ی هر دو دست استفاده کرد. کنترل حلقه نیز از طریق انگشت شست و با استفاده از دکمه ها یا اسکرول های تعبیه شده انجام خواهند گرفت؛ بازهم چیزی شبیه به اپل واچ.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

از توضیحات اپل برای دستگاه جدید، می توان برداشت کرد که کمپانی ساکن کوپرتینو، علاقه ای وافر به ساخت محصولاتی چون اپل واچ دارد که مردم را از زحمت استفاده ی مداوم از دستگاه های موبایل راحت می کنند:

هنگام انجام برخی از کارهای خاص یا بهره گیری از برخی اپلیکیشن ها، تاچ پد و نمایشگر لمسی ابزارهای کنونی، کمی کند، ناکارآمد و آزار دهنده اند. برای مثال ممکن است یکی از دستان کاربر، در حال انجام عمل خاصی باشد، هم چنین این احتمال وجود دارد که دست و یا بازوی کاربر هنگام استفاده از دستگاه در موقعیت های خاص، دچار خستگی شود. نور تابیده شده از سوی صفحه ی لمسی، برای برخی از موقعیت های اجتماعی نامناسب است و حتی این امکان وجود دارد که باعث لو رفتن محل خفای کاربری باشد که جان اش در خطر است. دیوایس، هم چنان نیازمند راهی محتاطانه، امن تر، موثرتر و نیز ارگونومیک تر برای کار با تاچ پد یا نمایشگر لمسی است.

تصاویر این پتنت، دستگاهی با نمایشگر لمسی کوچکی را نشان می دهند و این نمایشگر، نسبت به میزان فشار حساس است؛ درست شبیه به تکنولوژی 3D Touch استفاده شده در آیفون 6 اس. با توجه به میکروفون و اسپیکر تعبیه شده نیز می توان گفت که حلقه، از برقراری تماس هم پشتیبانی می کند.

نسخه ای از حلقه با نمایشگر لمسی:

apple ring front scroller

نسخه ای دیگر بدون نمایشگر لمسی:

apple ring back scroller

به نظر می رسد که گزینه های مختلفی برای طراحی دستگاه وجود دارد. یکی از آن ها گرد است و دیگری به شکل مستطیل:

apple ring sketch copy

با استفاده از روش های ورودی مختلفی نظیر صفحه ی لمسی، دکمه ها، فرمان صوتی و حتی حرکات دست، می توان بوسیله حلقه کنترل دستگاه های دیگری از قبیل آیفون، اپل تی وی و یا سیستم های سرگرمی داخل ماشین، مانند CarPlay را به دست گرفت.

حلقه قادر خواهد بود به طرق مختلف با دستگاهی دیگر ارتباط برقرار کند؛ ابن روش ها عبارتند از وای فای، اتصال مخابراتی، بلوتوث و حتی NFC. در پتنت، به موضوع جالبی نیز اشاره شده است. کاربر می تواند با دست دادن با فردی دیگر، پولی را به حساب او انتقال دهد و از طریق فرمان صوتی، جواز آن را به شکل قطعی صادر کند. از همین سیستم می توان برای انتقال اطلاعات و اشتراک گذاری فایل ها نیز استفاده برد. البته همه ی این ها، نیازمند آن است که هر دو شخص از حلقه بهره بگیرند.

هم چنین حلقه به سنسورهای بایومتریک مجهز است و می تواند ضربان قلب کاربر را به وی نشان دهد.

در نهایت، باید گفت که هیچ تضمینی وجود ندارد که Apple Ring، به این زودی ها و یا به طور کلی ساخته شود. اپل شهرت زیادی در ارائه ی پتنت های مختلف بدون این که آن ها را تولید کند، دارد. ارائه این پتنت می تواند به آن معنا باشد که کمپانی مذکور می خواهد جاه طلبی های خود نسبت به دستگاه های پوشیدنی را در مسیری جدید دنبال کند.

در حال حاضر و تا به امروز، چند حلقه ی هوشمند تولید شده؛ اما کمپانی های سازنده ی آن ها نظیر Ringly، چندان در بازاریابی این محصولات موفق نبوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • گلمراد
    گلمراد | ۱۱ مهر ۱۳۹۴

    اقای بزرگ! حقیقت تلخه :)
    البته شما متوجه این موضوع که سرعت دستگاه میاد پایین نمیشید چون کاربر اندرویدین و به هنگ و کندی دیوایس عادت دارین و با روونی و سرعت بیگانه این ;)

  • آروین
    آروین | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    isalavat

  • Ho3ein
    Ho3ein | ۹ مهر ۱۳۹۴

    بنظرم همین حلقه میتونه از ساعت ها و دتبند ها کاربدری تر باشه
    مثلا برای باز کردن در ها یا قفل گوشی و ...
    و اگه ظاهرش هم خوب باشه خیلی عالی میشه
    __________

  • محمد
    محمد | ۹ مهر ۱۳۹۴

    عاقاااااا توروخدااااااا یه خبر از ایپد ایر ۳ بزارین ما اخر بفهمیم میاد؟؟ نمیاد؟؟؟ میخوام بدونم اخر پرو رو بگیرم یا باید تا کی صبر کنم تا ایر۳ بیاد؟؟؟
    راستش بیش تر نظرم رو ایره اما نمیدونم کی میاد...
    لطفا بذارین یه خبر ازش
    ممنون از زحماتتون

  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۹ مهر ۱۳۹۴

    این واقعیت حالمو بهم میزنه:
    اپل شهرت زیادی در ارائه ی پتنت های مختلف بدون این که آن ها را تولید کند، دارد.

    • BOZORG#
      BOZORG# | ۹ مهر ۱۳۹۴

      اپل برای هوادارای خودش خوبه
      برای اندرویدی ها موجب خندست

      • Mohammad
        Mohammad | ۹ مهر ۱۳۹۴

        این قشنگ ترین کامنتی بود که تا الان توی دیجیاتو خوندم...
        واقعیت همینه...
        کاربرای اندرویدی قابلیتای سیستم عامله اندرویدو با آی او اس مقایسه میکنن و اکثرشون بجز اونایی که اپلو برای کلاسش میخوان به این نتیجه میرسن که کلا محصولات اپل بیشتر بخاطر کلاسش و برندش فروش داره و قابلیتای اندرویدو نداره
        حالا از اسمارت فوناش بگیرین تا کامپیوتراش و...

        • ITMaster
          ITMaster | ۹ مهر ۱۳۹۴

          میشه لطف بفرمایید شمایی که با این قاطعیت در مورد محصولات اپل نظر میدید چه قابلیتی هست که مثلاً مک های اپل ندارند؟!! قابل توجه شما بنده چندین ساله کاربر حرفه ای مک هستم و قبلشم سالها کاربر ویندوز بودم و هستم و قابلیتهای هر دو رو خوب میشناسم. مک ها پایدارترین و امنترین سیستمهایی هستند که من تا حالا باهاشون کار کردم و محدودیت خاصی هم توشون ندیدم. بسیاری از حرفه ای ها خصوصاً در زمینه گرافیک و تدوین و عکاسی و کلاً فعالیتهایی که نیاز به پایداری سیستم هست فقط و فقط مک رو انتخاب میکنند. شما باید با اونها کار کنید تا مفهوم حرف من رو بفهمید. لطفاً تا قبل از تجربه در مورد یک چیزی اظهار نظر نکنید!

        • گلمراد
          گلمراد | ۹ مهر ۱۳۹۴

          برای ما کاربرای اپل هم فکر کردن به اینکه اگه ۱۰ تا بازی پرگرافیک بریزی تو گوشی اندرویدی,عملکردش مثل ژیان میشه خیلی خنده داره :))
          محبوبیت اندروید فقط به خاطر اینه که میشه روش اپلیکیشن کپی و مجانی ریختش وگرنه دوزار نمیارزه.همش هنگ,هنگ,هنگ.استورش هم که به روی ایرانیا بستس(عجب مشتری مداری!)

          • BOZORG#
            BOZORG# | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

            اقای گلمراد :))))))
            اینایی که گفتی رو‌هر کاربر اندروید بشنوه پی به چاخان بودن حرفات میبره
            ابروی اپل و‌فن هاشو با حرفای نسنجیدت نبر :))

      • JK Shin
        JK Shin | ۹ مهر ۱۳۹۴

        واقعا دمت گرم خیلی حرف درستی زدی خداییش یکی از جاخالیای زندگیمو پر کردی خیلی ممنون ;-)

مطالب پیشنهادی