ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلترهای جدید فیس بوک از این پس مانع دیده شدن خاطرات ناخوشایند پیشین می شوند

فیس بوک سرویسی است که می تواند با قابلیت هایی همچون «مروری بر یک سال» یا «سال گذشته در همین روز» خاطراتی بسیار نوستالژیک را زنده کند و پست های قبلی کاربران را به یادشان بیاورد. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

فیس بوک سرویسی است که می تواند با قابلیت هایی همچون «مروری بر یک سال» یا «سال گذشته در همین روز» خاطراتی بسیار نوستالژیک را زنده کند و پست های قبلی کاربران را به یادشان بیاورد.

البته بدیهی است که یادآوری خاطره های پیشین همواره خوشایند نیستند و هیچکس از دیدن تصویر دوستی که دیگر در قید حیات نیست یا آشنایی که ارتباطش با او قطع گشته خوشحال نخواهد شد و این نکته نیز مسئله ایست که همواره شبکه ی اجتماعی مورد بحث به خاطرش مورد نکوهش قرار گرفته و این اعتراض هم دائماً وجود داشته که چرا فیس بوک الگوریتم هایش را اصلاح نمی کند تا مواردی که برای کاربر به یاد آوردن شان دردناک یا ناخوشایند هستند به او نشان داده نشوند.

امروز عاقبت شبکه اجتماعی مذکور تصمیم گرفته تا به این گلایه کهنه پاسخ بدهد و در همین راستا فیلترهایی برای ویژگی «On This Day» تعریف شده که اجازه می دهند از نمایش پست های مرتبط به یک روز خاص جلوگیری به عمل آید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سخنگوی فیس بوک در مورد فیلترهای جدید اظهار داشته: «ما می دانیم مردم لحظاتی بسیار مهم از زندگی شان را روی فیس بوک به اشتراک می گذارند. برخی از این خاطرات دلپذیر و یادآور لحظاتی خوش و برخی به خاطر آوردن شان دردناک و ناخوشایند است. به همین علت برای میلیون ها نفری که از ویژگی «On This Day» استفاده می کنند فیلترهایی را افزوده ایم تا قادر باشند روی خاطراتی که به آنها نمایش داده می شود محدودیت هایی اعمال کنند.»

وی می افزاید فیس بوک در ماه مارس سال جاری که از قابلیت مورد اشاره پرده برداشت از مشکل پیش تر یاد شده کاملاً آگاه بود و کوشش کرد با الگوریتم های خود تا حدی از نمایش موارد آزار دهنده برای کاربران جلوگیری کند، اما ظاهرا راهکارهای پیشین به اندازه ی کافی موثر نبودند و نیاز بود به دنبال راه حلی بهتر و کامل تر باشیم.

گفتنی است که امکان «On This Day» به همراه فیلترهای جدیدش از همین امروز برای بسیاری از افراد در دسترس بوده و آنها می توانند در صورت لزوم تاریخ هایی خاص را با این فیلترها علامت گذاری کنند تا پست های مرتبط دیگر نمایش داده نشوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad_Binary
    Mohammad_Binary | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

    خوبه.
    اما همون طور که میشه پروفایل فردی بعد از مرگش بسته بشه شاید بهتره امکانش باشه گزینه ای کلی برای فیلتر کردن اونا هم باشه.

مطالب پیشنهادی