ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین Hero 4 Session برای سازنده اش دردسرساز شد؛ GoPro به دادگاه کشیده شد

شرکت سازنده دوربین مکعبی پولاروید از GoPro به خاطر ساخت دوربینی با همین مشخصات ظاهری شکایت کرده است. در این شکایت نامه آمده که Hero 4 Session به لحاظ طراحی پتنتی را نقض کرده که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

شرکت سازنده دوربین مکعبی پولاروید از GoPro به خاطر ساخت دوربینی با همین مشخصات ظاهری شکایت کرده است. در این شکایت نامه آمده که Hero 4 Session به لحاظ طراحی پتنتی را نقض کرده که در ماه می امسال برای Polaroid Cube ثبت شد.

این دو دوربین ظاهری مکعبی شکل دارند و به همین دلیل، تا اندازه ای اوضاع به نفع شاکی این پرونده است اما پتنت ثبت شده نیز دارای ابهاماتی است که قضاوت در مورد این پرونده را تا حدود زیادی دشوار می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این پتنت صرفا زیبایی های ظاهری یک اکشن کمرای مکعبی شکل را شامل می شود و خصوصیات ظاهری آن در قالب هفت تصویر توصیف شده اند. علاوه بر این Polaroid Cube حالا تقریبا دو ساله است در حالی که Hero 4 Session تنها چند ماهی می شود که معرفی شده.

نکته دیگر اینکه شکایت مطرح شده در مورد دوربینی با برند پولاروید است با این همه، جالب است بدانید که شاکی خود Polaroid نیست چراکه این کمپانی به غیر از اینکه نام خود را روی این محصول قرار داده، نقش دیگری در ساخت آن نداشته و تولید دوربین را شرکت دیگری به نام C&A Marketing بر عهده داشته است.

در این صورت، پتنت ثبت شده به شرکت C&A تعلق دارد و در واقع این کمپانی است که خواهان توقف فروش Hero 4 Session و همچنین دریافت خسارت های مالی شده و همه سودی را طلب کرده که گوپرو از محل فروش این دوربین ها به دست آورده است.

گو پرو هم اعلام نموده که مدتها قبل از معرفی محصول پولاروید پتنت هایی را در اختیار داشته که نشان می دهند مشغول تولید یک دوربین مکعبی شکل بوده است.

این شرکت همچنی مدعی شده که یک پتنت طراحی برای این دوربین را در اتحادیه اروپا ثبت کرده و درخواستی مشابه را هم به مراجع قانونی آمریکا تسلیم کرده است.

آنطور که در گزارشات آمده است، درخواست ثبت پتنت این دوربین مکعبی تنها یک روز بعد از پولاروید تسلیم اداره مربوطه شده است و همین امر باعث می شود که تصمیم گیری و ارائه حکم نهایی برای این پرونده کمی دشوار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir
    Amir | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

    به نظرم گو پرو برندس اما خوش به حال xiaomi این چیزا حالیش نیست!

مطالب پیشنهادی