ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه تازه گران ترین هدفون دنیا با قیمت 55 هزار دلار معرفی شد

در سال 1990 میلادی، مهندسان شرکت Sennheiser تصمیم گرفتند که بهترین هدفون های دنیا را بسازند. نتیجه کار آنها دستگاهی افسانه ای به نام Sennheiser Orpheus بود که 16 هزار دلار قیمت داشت و آنچنان پیشرفته بود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

در سال 1990 میلادی، مهندسان شرکت Sennheiser تصمیم گرفتند که بهترین هدفون های دنیا را بسازند. نتیجه کار آنها دستگاهی افسانه ای به نام Sennheiser Orpheus بود که 16 هزار دلار قیمت داشت و آنچنان پیشرفته بود که آمپلی فایرهای مخصوصبه خود را داشت و اینطور به نظر می آمد که آزمایشگاه یک دانشمند دیوانه بیرون آمده است.

امروز تنها 300 عدد از آن هدفون وجود دارد که هر کدامشان با قیمتی بالغ بر 30 هزار دلار در سایت eBay فروخته می شوند اما در روز سه شنبه همین هفته شرکت سازنده این هدفون اعلام کرد که مدل جایگزین Orpheus را با قیمت 55 هزار دلار روانه بازار می کند.

این رقم نجومی نشان می دهد که دستگاه مورد بحث همچنان جایگاه نخست گران ترین هدفون های بازار را به خود اختصاص خواهد داد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما سوال اینجاست. از آن زمان که نسخه اولیه این هدفون عرضه گردید، تا به امروز چه تغییری در این دستگاه ایجاد شده است که شرکت سازنده آن چنین مبلغ گزافی را از کاربرانش طلب کرده.

روشن است که یک مساله تغییری نکرده: اینکه Sennheiser می خواهد دستگاه های تولیدی اش در راس تکنولوژی هدفون و مهندسی صدا باشند و به معیاری برای سنجش عملکرد دستگاه های دیگر بدل گردند.

این شرکت اعلام داشته که تیم تحت سرپرستی اش برای مدت بیش از یک دهه روی نسخه جدید این دستگاه کار کرده است و هر کدام از آنها نیز هنر دست کارکنانش در آلمان هستند.

مدل جدید نیز همچون نسخه اولیه اش به گونه ای طراحی نشده که به راحتی قابل حمل باشد و در عوض باید آن را درست مانند یک اثر هنری روی میز کارتان قرار دهید.

نسخه های اولیه این هدفون دارای یک آمپلی فایر لوله ای است که از چوب، فلز و شیشه ساخته شده و دکمه ای هم برای روشن و خاموش کردنش در نظر گرفته شده بود.

در نسخه جدید اما، زیبایی ظاهری دستگاه شکلی مدرن تر به خود گرفته و یک آمپلی فایر ترانزیستوری مرمری برای آن در نظر گرفته شده است. شرکت سازنده این محصول اظهار داشته که مرمر مورد نیازش را از کارارای ایتالیا خریداری کرده که در واقع زادگاه میکل آنژ و مجسمه های مرمرینش است.

هرکدام از کنترلرهای این آمپلی فایر نیز با استفاده از یک تکه فلز برنج یکپارچه ساخته شده اند و پس از آنکه هدفون را روشن نمایید، تویوب های شیشه ای خلاء از درون محفظه مرمرین خود بیرون می آید و نورهایی زیبا را از خود ساطع می کند.

orpheus_topview

orpheus_detail_shot_dac

orpheus_detail_shot_earpad

orpheus_detail_shot_protective_guard

orpheus_set

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱ دی ۱۳۹۴

    من اگه اینو خریدم،میندازم زیر پام، گازشو میگیرم میرم شمال...
    والا

  • امین
    امین | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    دوست داشتم ببینم، واقعا موسیقی با این هدفونهای گران چقدر ارزش داره؟

  • vahid783
    vahid783 | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    من این پولو داشتم تشکیل خانواده می دادم???

  • على
    على | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    چند هزارتا دیگه بذارین روش تسلا بخرین :))

  • مهرشاد جوادی
    مهرشاد جوادی | ۱۴ آبان ۱۳۹۴

    تا 2000دلار قابل درکه!
    55000 واسه یه هدفون یکم احمقانه ست!
    من اگه انقدپول داشتم قطعا الان بیکار پای کامپیوتر نبودم!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی