ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادوبی آپدیت تازه ای را برای فوتوشاپ عرضه کرد

پیش از آنکه سال 2015 میلادی به انتها برسد، ادوبی مجموعه تازه ای از به روز رسانی ها را برای نرم افزار Creative Cloud خود عرضه کرده است. این قابلیت ها به اپلیکیشن های مختلفی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

پیش از آنکه سال 2015 میلادی به انتها برسد، ادوبی مجموعه تازه ای از به روز رسانی ها را برای نرم افزار Creative Cloud خود عرضه کرده است. این قابلیت ها به اپلیکیشن های مختلفی اضافه خواهند شد، اما تمرکز ما در این مطلب بیشتر روی فوتوشاپ CC قرار دارد.

نوار ابزارهای قابل شخصی سازی، از نخستین امکانات اضافه شده به این نرم افزار ویرایش عکس هستند که با هدف بالابردن میزان بهره وری کاربران و صرفه جویی در زمان آنها در نظر گرفته شده اند.

به این ترتیب کاربران این نسخه از فوتوشاپ قادر خواهند بود ابزارهای به نمایش در آمده در تولبار را که در سمت چپ اینترفیس برنامه به تصویر کشیده می شود، اضافه، حذف یا برحسب نیاز مرتب سازی کنند.

به لطف این قابلیت جدید شما می توانید محیط کاری برنامه را طبق خواسته خود شخصی سازی نمایید تا تنها ابزارهایی که استفاده می کنید برایتان نمایش داده شوند و فضای کمتری از صفحه اشغال گردد. این مساله یک مزیت دیگر هم دارد و آن اینکه دیگر مجبور نخواهید بود وقت خود را صرف گشتن به دنبال ابزار مورد نیازتان نمایید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

photoshoplead

photoshop-art-boards-1

photoshop-cc-1

photoshop-cc-2-1

photoshop-export-dialog-1

touch-interface-1

قابلیت اضافه شده بعدی، پشتیبانی از آرتبوردهای متعدد در یک فایل است. تا به امروز کاربران این برنامه باید برای فعال یا غیرفعال کردن صفحات متعدد یک اپلیکیشن یا صفحات مربوط به قالب یک وبسایت از لایه ها و گروه ها استفاده می کردند. اما حالا امکانی برای آنها فراهم آمده تا این صفحات را به صورت جداگانه ایجاد نمایند که این قابلیت در دیگر اپلیکیشن های ادوبی نظیر ایلاستریتور نیز وجود دارد.

به لطف آپدیت جدید، دیگر جایی برای نگرانی در مورد مرتب سازی لایه ها نخواهد بود چراکه از این پس پیش نمایش کامل آنها را مشاهده خواهید کرد و فوتوشاپ به شما اجازه می دهد آن صفحات و نسخه های جایگزین طرح ها را در کنار یکدیگر بچینید و مهم تر از همه اینکه صفحات و لایه های ذکر شده در تمام مدت قابل رویت خواهند بود.

برای آنکه کارتان را در سریع ترین زمان ممکن به انجام برسانید، نمایی تحت عنوان Recent Files به فوتوشاپ اضافه شده است که در زمان گشودن اپلکیشن برایتان نمایش داده خواهد شد.

با این تغییر، کاربران فوتوشاپ با سرعت بیشتری می توانند به آیتم های موجود در بخش فایل های انگشتی دسترسی داشته باشند. همانطور که انتظار می رفت، دکمه ای هم در این نما در نظر گرفته شده که با استفاده از آن می توانید فایل هایی که اخیرا باز نشده اند را جستجو کنید.

اما اگر بنابر هر دلیلی نتوانستید با این تجربه تازه برای باز کردن برنامه ارتباط برقرار کنید و آن را دوست نداشتید می توانید به سادگی آن را غیر فعال کنید و تدابیری را اتخاذ نمایید که پس از باز کردن برنامه یک صفحه سفید برایتان نمایش داده شود.

photoshop1

در به روز رسانی تازه فوتوشاپ، اینترفیس این نرم افزار نیز مرتب شده است و علاوه بر اینکه نسخه دسکتاپی آن ظاهری ساده تر پیدا کرده بلکه روی دستگاه های تاچ نظیر سرفس پرو نیز بهتر به نظر می آید.

حرف ابزارهای پشتیبانی کننده از تکنولوژی تاچ به میان آمد، باید بگوییم که ابزار جدیدی هم برای این دستگاه ها به فوتوشاپ اضافه گردیده که سهولت دکمه های میانبر روی کیبورد را برای آنها به ارمغان می آورد و با استفاده از آن می توان دکمه های Shift، tab و alt را به سمت راست صفحه اضافه نمود.

به این ترتیب هر زمان به دکمه های یاد شده نیاز پیدا کردید کافیست که روی آنها اشاره نموده و دکمه را نگه دارید تا کاری که مد نظرتان بوده و با استفاده از کیبورد فیزیکی برایتان امکان پذیر بوده را به انجام برسانید. در این مورد حرف از انجام اموری نظیر ترسیم یک خط صاف یا کپی کردن آبجکت ها در میان است.

اما مشاهده مجموعه بزرگی از فونت ها هم از دیگر مواردی است که می تواند به شدت زمان بر باشد، بنابراین، ادوبی امکان انتخاب و مرتب سازی فونت ها را نیز برای کاربران فوتوشاپ در نظر گرفته است.

اگر به طور معمول از تعداد مشخصی فونت استفاده می کنید، میتوانید برای دسترسی بهتر و سریع تر، آنها را پسند یا اصطلاحا Favorite نمایید. نوعی ابزار تشخیص شباهت فونت ها نیز در آپدیت جدید گنجانده شده که فونت های جایگزین را از کامپیوتر شما استخراج کرده و پیشنهاد می دهد. این ابزار Adobe Typekit نام دارد و با استناد به ظاهر متنی عمل می کند که شما انتخاب کرده اید.

در میان تغییرات و به روز رسانی های اعمال شده، نوارابزارهای قابل شخصی سازی و آرتبوردهای متعدد شاید جذاب ترین امکاناتی باشند که می توان مشخص نمود. در هر حال، روشن است که ادوبی همچنان به وعده خود برای بهبود و به روزرسانی مستمر عملکرد مجموعه نرم افزاری Creative Cloud پایبند است و به تشخیص خود این کار را هم با اپلیکیشن ویرایش عکس فوتوشاپ آغاز نموده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    همه این مطالبی که گفتید رو نسخه فتوشاپ 16 (2015) موجود بود.
    فقط تو نسخه 16.2 پیش نمایش رو اضافه کردن و لایبریو رو بهینه تر کردن.

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    PS،قدرتمند در عین سادگی، ...

    Adobe فوق العادست.

  • علی احمدی
    علی احمدی | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    فتوشاپ عالیه. خیلی قویه .
    .
    تو مطلب نوشتین : "... آنها را پسند یا اصطلاحا Favorite نمایید... "
    .
    فکر کنم مشکل ادبی داشته باشه این قسمت :-| اصطلاحا Favorite .
    از این نظر ک Favorite ، اصطلاح نیست.
    حالا. ب هر حال . خیلی مهم نیس.
    ممنون.

  • حامد
    حامد | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    دارم دیونه می شم...

    • شایان
      شایان | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

      باید بمونی پیشم

مطالب پیشنهادی