ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بالمر و انتقاداتی تند به سیاست های نادلا؛ کاربران ویندوز موبایل باید امکان اجرای اپ های اندرویدی را داشته باشند

ماه پیش رسانه های مختلف گزارش کردند پروژه ی «Astoria» یا همان برنامه ی مایکروسافت برای ساده سازی پورت کردن اپلیکیشن های اندرویدی به پلتفرم ویندوز ۱۰ موبایل فعلاً متوقف شده یا با تاخیر رو ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

ماه پیش رسانه های مختلف گزارش کردند پروژه ی «Astoria» یا همان برنامه ی مایکروسافت برای ساده سازی پورت کردن اپلیکیشن های اندرویدی به پلتفرم ویندوز ۱۰ موبایل فعلاً متوقف شده یا با تاخیر رو به رو گشته، اما اکنون به نظر می رسد یکی از چهره های شناخته شده پیشین این کمپانی با تصمیم مذکور موافق نیست و نسبت به آن اعتراض دارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شواهد اینطور نشان می دهند که استیو بالمر، مدیر عامل سابق مایکروسافت و فردی که بیشترین سهام این شرکت را به تنهایی در اختیار دارد، ظاهراً از پاسخی که ساتیا نادلا به پرسشی در مورد کمبود اپلیکیشن های ویندوز موبایل داده راضی نیست. گفتنی است که سئوال یاد گشته در جریان ملاقات نادلا با سهامداران شرکت متبوعش از او پرسیده شده.

در اصل و بر طبق آنچه سایت «بلومبرگ» آورده در جلسه ی مورد اشاره از نادلا پرسیده اند که چه برنامه ای در راستای رفع کمبود اپ های مهم و متنوع برای پلتفرم موبایلی کمپانی تحت نظارتش دارد. وی در پاسخ، به توضیح برنامه هایش برای تشویق توسعه دهندگان به منظور ساخت اپ های فراگیر که قابل استفاده روی کامپیوترهای شخصی، موبایل و اکس باکس هستند پرداخته.

اما بالمر به جد با این راهکار موافق نیست و با صراحت می گوید «این روش موثر نخواهد بود». او در ادامه می افزاید «ویندوز فون ها باید امکان اجرای اپلیکیشن های اندرویدی را داشته باشند». نباید از یاد برد مایکروسافت اگرچه فعلاً قابلیت بهره گیری از اپ های پلتفرم موبایلی گوگل در ویندوز موبایل را از برنامه هایش کنار گذاشته اما ظاهراً کماکان برنامه ای مشابه را در مورد اپ های iOS‌ اپل دنبال می کند.

اظهارات بالمر هر چند بسیار تند به نظر می رسند ولی به وضوح نشان می دهند که حتی برخی از نزدیکان غول نرم افزاری ساکن ردموند نیز نگرانی جدی در رابطه با پلتفرم موبایلی این شرکت دارند و آینده را برای آن مبهم می دانند. در طی ماه های اخیر رشد اپلیکیشن های ویندوز استور آنطور که باید و شاید نبوده و هنوز مسئله ی به روز نشدن برخی از اپ های کلیدی یا متوقف شدن توسعه شان برای همیشه پا برجاست و کاملاً مشخص است که نادلا و یارانش می بایست در این زمینه بازنگری هایی را صورت دهند.

استیو بالمر در بخشی دیگر از صحبت هایش نیز حمله ای تند را به پلتفرم ابری مایکروسافت و سیاست های اتخاذ شده در مورد آن صورت داده و گفته گزارشی که اخیراً راجع به این خدمات ارائه گشته «مزخرف» است. «آنها باید میزان درآمد کسب شده را اعلام کنند نه نرخ رشد و استفاده از پلتفرم و سرویس ها را. درآمد کلیدی ترین فاکتور محسوب می شود و اگر خدمات کلاود آینده شرکت است گزارش عایدی حاصل از آن امری ضروری خواهد بود.»

بالمر بر این اعتقاد است که حاشیه سود کمپانی ردموندی از سرویس های ابری کمتر از راهکارهای نرم افزاری اش بوده و می گوید که دیگران نیز باید از این موضوع آگاه باشند.

"کریس شو" در پاسخ به گفته های استیو بالمر بیان نموده «ما از شنیدان نظرات وی خوشنود می شویم و مسلماً از آنها همانند نظرات سایر سرمایه گذارنمان استفاده خواهیم برد.»

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید آیا انتقادات تند بالمر بر سیاست گذاری های آتی نادلا موثر واقع می شوند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • feri
    feri | ۱ دی ۱۳۹۴

    شاید خیلی از ما ها ازش خوششمون نیاد ، ولی با اینکه ضعف های
    زیادی داشت ، کارهای بزرگی هم انجام داد ، سورفیس که الان در زمره بهترین برند ها هست در زمان مدیر ایشون ساخته شد ، بنظر من حرفش در مورد اجرای برنامه های اندرویدی روی ویندوزفون خیلی خوبه و سیاستش تو این زمینه بهتر از نادلا هست ، ویندوز فون تعداد و تنوغ برنامه هاش خیلی کمتر از ios و اندروید هست ، بنظرم با پورت کردن برنامه های اندروید روی ویندوز فون سیاست حال ویندوز موبایل یعنی کمبود برنامه ها درست میشه و با اجرای سیاست برنامه های یونیور سال نادلا آینده نگری خوبی انجام میشه .

  • اسماعیل
    اسماعیل | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    دست از سرمون بردار بالمر
    ای بابا

  • مسعود
    مسعود | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    با استیو بالمر اصلا موافق نیستم، ولی از ویندوز فون بیشتر ناراضی هستم، کلا سیاست مایکروسافت در رابطه با ویندوز فون و گرافیک فلت رو دوس ندارم

  • xoder
    xoder | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    خیلی رادیکال فکر میکنه ... آینده نگر نیست !
    مایکروسافت کسی مثل استو جابز رو میخواد که آینده رو از تفکرات خویش خلق کنه ! نه دنباله روی پلتفرم های دیگه باشه.

  • anonymous
    anonymous | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    خودش 10 سال وینفون دستش بود هیچ کاری نکرد الان دیگه نباید انتقاد کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی