ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

گزینه های احتمالی برای جانشینی ماریسا میر، مدیرعامل یاهو

با قرار گرفتن ماریسا میر در معرض خداحافظی با یاهو پس از جدایی برخی مدیران بلندپایه ی این شرکت و کاهش درآمد آن، یکی از تحلیلگران پیشاپیش به جدایی احتمالی او از یاهو پرداخته و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

با قرار گرفتن ماریسا میر در معرض خداحافظی با یاهو پس از جدایی برخی مدیران بلندپایه ی این شرکت و کاهش درآمد آن، یکی از تحلیلگران پیشاپیش به جدایی احتمالی او از یاهو پرداخته و فهرستی از گزینه های احتمالی برای جایگزین کردن میر آماده کرده است.

رابرت پک، تحلیلگر سان تراست رابینسون فهرستی ۱۰ نفره از کاندیداهای احتمالی موقعیت مدیرعاملی یاهو در صورت جدایی میر از این شرکت ارائه کرده است. پک این نام ها را بر اساس گفتگوهایی که با سرمایه گذاران و روابط خود در این حوزه داشته انتخاب کرده است.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شاید سرشناس ترین نام این فهرست شریل سندبرگ باشد، اما پک عنوان می کند که احتمال پیوستن او از فیسبوک به یاهو ناچیز است. از جمله دیگر گزینه های احتمالی می توان به راس لِوینسون، مدیرعامل پرومیتیوس گلوبال مدیا اشاره کرد، که سابقه ی مدیرعاملی موقت یاهو را نیز در کارنامه ی خود دارد. مدیر عملیات سابق این شرکت یعنی دن روزنویگ نیز در این فهرست به چشم می خورد. روزنویگ در حال حاضر سمت مدیرعاملی شرکت خدمات دانشجویی آنلاین شِگ را بر عهده دارد. پک می گوید می تواند مدیرعامل یوتیوب یعنی سوزان وویچیتسکی را نیز در نقش جایگزین میر تصور کند.

پک خاطرنشان می کند دوران فعالیت میر در یاهو که از جولای ۲۰۱۲ شروع شد، با وجود ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری روی طرح های مختلف و تحقیق و توسعه به منظور بازگرداندن این شرکت به مسیر رشد، با کاهشی ۱۵ درصدی در درآمدهای این شرکت همراه بوده است. او می گوید انتظار دارد ظرف یک سال میر یا خودش یاهو را ترک کند و یا از سمت خود کنار گذاشته شود.

افشاگری تازه ای از سوی فوربز با عنوان «آخرین روزهای ماریسا میر» به شرح جزئیات اشتباهات مهلک وی در دوران تصدی گری اش در یاهو می پردازد. او به استخدام های بد، مدیریت ذره بینی کارکنان، و سوء مدیریت دارایی های یاهو معروف است. شرح برخی از نمونه هایی که فوربز به آنها اشاره کرده است را در ادامه می توانید بخوانید:

استخدام های اشتباه

میر در سال ۲۰۱۴ با هدف پر کردن نقش مدیر ارشد فناوری اطلاعات یاهو که یک سالی خالی مانده بود، مدیر نتفلیکس یعنی مایک کیل را استخدام کرد. مدت کوتاهی پس از استخدام کیل نتفلیکس از او به اتهام کلاهبرداری به دادگاه شکایت کرد. او هنریک دی کاسترو، کارمند سابق گوگل را نیز به استخدام در آورد که بعدها مجبور شد برای اخراجش به دلیل عدم کارایی، ۵۸ میلیون دلار به او بپردازد.

مدیریت ذره بینی

میر خودش اعتراف کرده است که یکی از آخر هفته های خود را به بحث با کارکنان بخش طراحی شرکت بر سر موضوعاتی بسیار جزئی مثل میزان شیب علامت تعجب لوگوی یاهو گذرانده است.

هزینه های میلیونی و نتایج ضعیف

یاهو ماه می گذشته ۲.۵ میلیون دلار برای اسپانسرشیپ مراسم گردآوری اعانه ی موزه ی متروپولیتن و یک نیم میلیون دلار دیگر نیز برای برگزاری رویدادهای مرتبط با آن هزینه کرد. فارغ از نقش پر رنگ خود میر در این مراسم، نقش یاهو در آن به هیچ وجه قابل توجه نبود. با اینکه نام یاهو در این برنامه ذکر شد اما لوگوی آن را هیچ کجا نمی شد دید. میر نیز به جای آنکه دو میز اختصاصی یاهو در این مراسم را با مسئولین رده بالای بخش فروش پر کند، کارمندان و دوستان خود را روی صندلی های مذکور نشاند.

فهرست کامل پک از جانشینان بالقوه ی ماریسا میر، بدون هیچ ترتیب خاصی از این قرار است:

  • راس لوینسون، مدیرعامل پرومیتیوس گلوبال مدیا
  • دن روزنویگ، مدیرعامل شگ
  • شریل سندبرگ، مدیر عملیات فیسبوک
  • جیم لانزون، مدیرعامل سی بی اس اینتر اکتیو
  • دیوید روزنبلات، مدیر عامل 1stdibs
  • مارگو جورجیادیس، رئیس عملیات های امریکای گوگل
  • سوزان وویچیتسکی، مدیرعامل یوتیوب
  • بت کامستوک، معاون هیئت مدیره ی بخش نوآوری جنرال الکتریک
  • لیندا یاکارینو، رئیس فروش تبلیغات ان بی سی یونیورسال
  • جیسون کیلار، مدیرعامل وسل

یاهو از اظهار نظر درباره ی این فهرست امتناع کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • وی یرا
    وی یرا | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    با سم موافق ام... موقعی که مدیر عامل شد اینقدر هیاهو راه انداختن که آدم فکر میکرد یاهو ظرف چندسال به گوگل میرسه..

  • sam
    sam | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    پارسال این خانم چه قیافه ای میگرفت...ناجی یاهو...زن باهوش... چه به به و چه چهی براش میخوندن !...

مطالب پیشنهادی