ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد موسوم به Megacopter رکورد حمل سنگین ترین بار را در فهرست گینس ثبت کرد

در دنیای مدرن امروزی، کمپانی های متعددی برای ارسال بسته های کوچک و سبک وزن از انواع پهپادها استفاده می نمایند. اما آیا فکر کرده اید که اگر این ربات های پرنده قادر بودند اجسام ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

در دنیای مدرن امروزی، کمپانی های متعددی برای ارسال بسته های کوچک و سبک وزن از انواع پهپادها استفاده می نمایند. اما آیا فکر کرده اید که اگر این ربات های پرنده قادر بودند اجسام سنگین تری همانند یک انسان را حمل نمایند چقدر در کیفیت و سبک زندگی کنونی افراد تفاوت ایجاد می کرد؟

تاکنون که چنین امری محقق نگشته اما مهندسان دانشگاه اسلو نشان داده اند که هیچ غیر ممکنی وجود ندارد و بشر قادر خواهد بود اجسام سنگین را نیز با پهپادهایی که از راه دور کنترل می شوند حمل نموده و به مقصد موردنظرش برساند.

تیم یاد شده 8 هگزا کوپتر (6 ملخه) را به واسطه طنابی ویژه به هم وصل نموده اند و نتیجه اش این بوده که این محصول می تواند حداکثر 61 کیلوگرم بار را به فاصله یک متر جا به جا نموده و آن را به مدت 37 ثانیه در هوا نگه دارد. این دستگاه 13 روتور دارد که قدرت خود را از چهار جین موتور مجزا که روی یک صفحه ی چند لایه آلومینیومی نصب گشته اند، می گیرند.

با این فاصله و زمان کوتاه حمل به نظر نمی رسد که به این زودی ها شاهد مگاکوپترهای کنترلیِ قدرتمندی باشیم که بتوانند انسان را جا به جا کنند اما این محصول با همین توان کنونی ای که دارد توانسته نام خود را در فهرست رکوردهای گینس به عنوان «سنگین ترین بار حمل شده توسط مالتی کوپتر ریموت کنترلی» ثبت نماید.

در همین راستا جا دارد اشاره کنیم در نمایشگاه CES امسال، یک تولید کننده چینی به نام Ehang نمونه اولیه از نوعی پهپاد را معرفی کرد که از طریق کامپیوتر کنترل می گردد و توانایی حمل انسان را دارد. طراحی این محصول شبیه کواد کوپترهای کنونی در مقیاس بزرگ تر اعلام شده بود اما ادعای این فرد در مورد وسیله نقلیه خودرانش چندان قابل قبول به نظر نمی رسد و باید با دیده ی تردید به آن نگاه کرد زیرا تاکنون هیچ مدرکی دال بر واقعی بودن این طرح ارائه نشده و همه چیز فقط در حد حرف بوده. اما اگر سخنانش واقعیت داشته باشند تحولی بزرگ در دنیای پهپادها ایجاد خواهد گشت و چندان دور از ذهن نیست که در آینده ای نه چندان دور شاهد دستگاه هایی باشیم که تنها با یک ریموت، کنترل خواهند شد و انسان را از انجام بسیاری کارها راحت خواهند نمود.

در آخر نیز برای آشنایی با نحوه کار این وسیله نقلیه پیشنهاد می کنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی