ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپراتور آمریکایی از طریق شبکه LTE امکان کنترل پهپادها از کیلومترها آنطرف تر را فراهم خواهد کرد

پهپادها با چنان سرعتی در حال توسعه و رشد هستند که روند تدوین قوانین برای آنها توسط اداره هوانوردی آمریکا یک قدم عقب تر صورت می گیرد. اما نکته مهم در مورد تردد این وسایل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

پهپادها با چنان سرعتی در حال توسعه و رشد هستند که روند تدوین قوانین برای آنها توسط اداره هوانوردی آمریکا یک قدم عقب تر صورت می گیرد. اما نکته مهم در مورد تردد این وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین آن است که طبق قانون باید برد حرکت مختصری داشته باشند و در محدوده دید اپراتورشان پرواز کنند.

حالا AT&T و اینتل در تلاشند تا این محدودیت ها را بردارند. این دو کمپانی مشغول تست پهپادهایی در شبکه LTE شرکت At&t هستند که عمدتا توسط تلفن های همراه، تبلت ها و دیگر وسایل نقلیه زمینی اشغال شده و در نظر دارند از این طریق مشخص نمایند که عملکرد دِرون ها در ارتفاعات چگونه خواهد بود.

AT&T اعلام داشته که استفاده از یک شبکه LTE نگرانی ها از بابت ایمنی پرواز پهپادها را مرتفع خواهد کرد و انتقال سیگنال هایی که ممکن است در عملکرد هواپیماهای دارای سرنشین اختلال ایجاد کنند، میان هدایت کننده و پهپاد را متوقف خواهد کرد.

این شرکت همچنین اعلام داشته که استفاده از شبکه مذکور به اپراتورهای این دستگاه ها امکان خواهد داد که پرنده خود را در خارج از محدوده دیدشان به پرواز درآورند.

به این ترتیب، پهپادها قادر خواهند بود با بهره گیری از شبکه های LTE که در سرتاسر خاک آمریکا کشیده شده اند ویدئوهای HD را به صورت زنده از مسیرهای تردد خود و از مسافت های دور برای اپراتورهایشان ارسال نمایند.

AT&T اعلام کرده که بخش های کشاورزی، ساخت و ساز، بیمه و تحویل کالا می توانند از منتفعان اصلی این تکنولوژی باشند؛ به لطف این فناوری، خلبانان می توانند در حالی که در دفاتر کاری خود هستند ناوگانی از این پرنده های بدون سرنشین را در آسمان ها و از کیلومترها آنطرف تر به پرواز درآورند و این در واقع همان کاری است که ارتش آمریکا با پهپادهای Predator خود انجام می دهد.

اما اینتل به جای ارتش تصمیم گرفته که مدل کمتر تهاجی تری از این پهپادها را برای تست های LTE خود مورد استفاده قرار دهد. این پرنده Yuneec Typhoon H نام دارد و پیشتر دوربین های RealSense اینتل رویش کار گذاشته شده اند که به آن امکان خواهند داد تا مسیر خود را پیدا کرده و از برخورد با موانع جلوگیری نماید. قابلیت دیگر این پهپاد همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد پخش تصاویر زنده از مسیر پروازی و ارسال آن از طریق شبکه های AT&T است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی