ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار فورش اپل واچ در سال 2015
تکنولوژی

اپل در سال گذشته ۱۱.۶ میلیون عدد اپل واچ را به بازار عرضه کرده است

بر اساس بررسی های انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی IDC، اپل در طی ۹ ماه از معرفی اپل واچ، توانسته 11.6 میلیون واحد از آن در سرتاسر دنیا عرضه کند. بنابراین این شرکت با 14.9 درصد سهم، بعد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

بر اساس بررسی های انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی IDC، اپل در طی ۹ ماه از معرفی اپل واچ، توانسته 11.6 میلیون واحد از آن در سرتاسر دنیا عرضه کند. بنابراین این شرکت با 14.9 درصد سهم، بعد از شیائومی مقام سوم را در بازار گجت های پوشیدنی در اختیار دارد.

دستبند هوشمند Fitbit همچنان با اختلاف زیاد در جایگاه نخست ایستاده است. در سالی که گذشت شرکت سازنده توانست بیش از 21 میلیون واحد از این دستبند را به بازار عرضه نماید.

در سال 2015 با عرضه 78.1 میلیون واحدی، بازار پوشیدنی های هوشمند، که شامل دستبندهای سلامتی و ساعت های هوشمند می شود، با رشدی 172 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. به طور قطع بخش عمده این پیشرفت به سبب عرضه دستبندهای ارزان قیمت و محبوبی چون Fitbit و ساعت هوشمند اپل بوده است.

با این که شرکت ساکن کوپرتینو هنوز هیچ آمار رسمی در خصوص فروش اپل واچ ارائه نکرده، اما آمار و ارقام IDC می تواند دیدگاه خوبی در خصوص میزان موفقیت این گجت تازه وارد به ما بدهد. از دیدگاه محققین IDC، دلیل اصلی عدم استقبال زیاد از نسل اول ساعت های هوشمند اپل، نبود یکپارچگی کافی میان آن با سایر پلتفرم های نرم افزاری جدید شرکت از جمله HealthKit ،ResearchKit ،WatchKit و watchOS 2 است.

از نسل دوم اپل واچ انتظار می رود که به شکل عمیقی با این پلتفرم ها ادغام شده و بتواند از تمام ویژگی های آنها بهره ببرد.

 

جدای از بحث رقابت، آمارها نشان می دهد که ابزارهای پوشیدنی هوشمند در حال ورود به جریان اصلی بازار هستند. این روزها مشتری چنین گجت هایی فقط گیک ها و افراد علاقه مند به تکنولوژی نیستند. به تدریج مردم عادی نیز در حال روی آوردن به این ابزارها هستند و با کارایی های آنها در زندگی روزمره شان آشنا می شوند.

از آنجا که این بازار کاملاً نوپاست، هنوز جای رشدی بسیاری دارد و انتظار می رود در سال های آینده شرکت های بیشتری به طور جدی وارد این رقابت شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر
    امیر | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    اگه برگردید به عقب و کامنتای زمانی که میگفتیم ساعت سازای سویسی از اپل واچ میترسند رو بخونید میبینید چقدر واسه کم سو ادان

  • امیر
    امیر | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    اگه برگردید به عقب و کامنتای زمانی که میگفتیم ساعت سازای سویسی از اپل واچ میترسند رو بخونید میبینید چقدر واسه کم سو ادان مایکی دوست عجیب بود
    اما انگار واقعیته

مطالب پیشنهادی