ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزار تست عملکرد پی سی SteamVR از برتری کارت های گرافیک AMD نسبت به انویدیا حکایت دارد

با قیمت گذاری دو هدست آکیلس ریفت و اچ تی سی وایو، دیگر زمان آن رسیده که خودمان را برای ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به بازار آماده کنیم. در همین راستا، شاید بد نباشد برخی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۰:۳۰

با قیمت گذاری دو هدست آکیلس ریفت و اچ تی سی وایو، دیگر زمان آن رسیده که خودمان را برای ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به بازار آماده کنیم. در همین راستا، شاید بد نباشد برخی از کاربران، تجدید نظری در سخت افزارهای پی سی خود کرده و در صورت نیاز، مشخصات آن را ارتقا دهند.

هفته گذشته برایتان نوشتیم که کمپانی والو، سازنده پلتفرم استیم و نیز شریک تجاری اچ تی سی در ساخت هدست وایو، به تازگی ابزاری برای تست عملکرد پی سی های سازگار با واقعیت مجازی منتشر کرده. این ابزار که از طریق پلتفرم استیم قابل دانلود است، از طریق اجرای دمویی 2 دقیقه ای، جوانب مختلف سخت افزار کاربر مانند پردازنده و کارت گرافیک را مورد بررسی قرار داده و امتیازی از میان 1 الی 11 به آن اختصاص می دهد.

انتشار این ابزار از سوی والو سبب شد تا کاربران، برترین کارت های گرافیک حال حاضر بازار را با یکدیگر بسنجند و میزان سازگاری آن ها با تکنولوژی واقعیت مجازی را بررسی کنند. همان طور که در جدول زیر قابل مشاهده است، از میان 11 کارت گرافیک برتر فعلی بازار، تنها 4 عدد از آن ها به کمپانی انویدیا تعلق دارند و 7 عدد باقی مانده، جز محصولات AMD به شمار می روند.

Oculus-Rift-HTC-Vive-SteamVR

باید توجه داشت که در جدول بالا، حتی ضعیف ترین کارت های گرافیک، به امتیازی بالاتر از 6 دست یافته اند؛ در واقع اگر کارت گرافیک، امتیازی پایین تر از 6 را در SteamVR دریافت کند قادر به اجرای عناوین واقعیت مجازی نیست.

علاوه بر این، عدم حضور کارت های گرافیک سری GTX 700 انویدیا در لیست بالا کمی تعجب برانگیز است؛ چرا که کارت گرافیک ارزان قیمت تر AMD R9 290 توانست در جایگاه آخر جدول قرار گیرد. در نهایت لیست عملکرد کارت های گرافیک به تناسب قیمت آن ها را می توان مشاهده کرد:

Oculus-Rift-HTC-Vive-SteamVR-2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیر سامان
    امیر سامان | ۹ اسفند ۱۳۹۴

    سلام.نکنه طرفدار اینویدیا هستی؟!آره تو ایران که خیلی ها از خیلی چیزا خبر ندارن فکر میکنن اون چیزی خوبه که ازش میدونن!بر فرض که اینویدیا قویتر باشه بازم ببین کدوم یکی پایدار تره!اونایی که از سخت افزار میدونن میفهمن که چی میگم.اینویدیا فقط قیمتش بالاست همین!اگه تو بازیا موفق بوده چون با شرکت بازی ها همکاری داشته!
    به نظر من سخت افزاری قویتره که پایداری بیشتری داشته باشه.
    amd خیلی جا داره که اورکلاک بشه در صورتی که خیلی ها نمیدونن اورکلاک چی هست!
    خیلی ها فکر میکنن پردازنده ای که بازی فلانو خوب اجرا کنه قویتره!
    بازم میگم که اونایی که از سخت افزار حالیشون میشه میدونن که چی میگم

    • احسان
      احسان | ۹ اسفند ۱۳۹۴

      خودتم هیچی حالیت نیست فقط داری قلمبه حرف میزنی

  • ananymous
    ananymous | ۹ اسفند ۱۳۹۴

    با این تیترتون!
    توی بخش واقعیت مجازی فقط!

مطالب پیشنهادی