ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ جایگاه چهارمین سازنده چیپست برای تلفن های هوشمند را از آن خود کرد

سامسونگ الکترونیکس مدت هاست که چیپست های موبایل را تحت برند «اگزینوس» توسعه داده و به تولید می رساند. این شرکت بیشتر در موبایل های خانگی اش از چیپست های یاد شده بهره می گیرد اما ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

سامسونگ الکترونیکس مدت هاست که چیپست های موبایل را تحت برند «اگزینوس» توسعه داده و به تولید می رساند. این شرکت بیشتر در موبایل های خانگی اش از چیپست های یاد شده بهره می گیرد اما در سال گذشته کره ای ها موفق شدند چیپست های خود را به شرکت های دیگر نیز بفروشند.

حال بر اساس جدیدترین برآوردها از عملکرد کمپانی های فعال در این حوزه، در سال ۲۰۱۵ سامسونگ توانسته وارد جمع پنج تولید کننده برتر چیپست و پردازنده برای موبایل های هوشمند شده و اکنون در مقام چهارم پس از کوالکام، اپل و مدیاتک جای گیرد.

کوالکام هنوز در مقام بزرگترین توسعه دهنده چیپست و پردازنده ایستاده و ۴۲ درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد. اپل با ۲۱ و مدیاتک با ۱۹ درصد در مقام دوم و سوم جای گرفته اند. سامسونگ توانسته تبدیل به چهارمین شرکت بزرگ تولید کننده چیپست شود در حالی که رتبه پنجم به کمپانی Spreadtrum رسیده است.

بر اساس گزارشات، سامسونگ موفق شد در سال میلادی گذشته بیش از ۵۰ میلیون عدد چیپست اگزینوس به فروش برساند. موسسه «DRAMeXchange» برآورد می کند که چیپست های اگزینوس از سامسونگ در سال گذشته ۱۵ درصد از بازار یاد شده را در اختیار داشته اند.

این در حالیست که آمار ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی «Strategy Analytics» بیانگر آن است که گردش مالی ناشی از فروش چیپست در سال ۲۰۱۵، در قیاس با سال گذشته اش با ۴ درصد کاهش رو به رو بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی