ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت جدید پینین فارینا H2 Speed هیدروژنی در نمایشگاه خودرو ژنو

استادیو طراحی معظم پینین فارینا که به دلیل طراحی بسیاری از فراری ها و خودروهای مشهور تاریخ شهره جهانی دارد در نمایشگاه ژنوشو با یک کانسپت هیدروژنی نگاه خود به آینده را ترسیم کرده است. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۴۵

استادیو طراحی معظم پینین فارینا که به دلیل طراحی بسیاری از فراری ها و خودروهای مشهور تاریخ شهره جهانی دارد در نمایشگاه ژنوشو با یک کانسپت هیدروژنی نگاه خود به آینده را ترسیم کرده است.

PIN-7

در واقع می توان این کانسپت را اولین خودرو با قابلیت های مسابقه ای که از هیدروژن قدرت می گیرد معرفی کرد. این خودرو به صورت نیمی مسابقه ای و سوپرکار درون شهری طراحی شده است.

pin-2

در این خودرو از دو موتور الکتریکی بهره برده شده است که برق مورد نیاز خود را از سیستم سلول سوختی دریافت می کنند. شرکت پینین فارینا اطلاعات گسترده ای را در باره این کانسپت منتشر نکرده است و به غیر از این که از سیستم بازیابی انرژی جنبشی ترمزها همانند باقی خودروهای هیدروژنی بهره می برد اطلاعات دیگری از آن در دست نیست.

pin-3

این خودرو با استفاده از تکنولوژی شرکت Green GT ساخته شده است که از سال 2008 میلادی قصد ساخت خودروهایی با قوای محرکه متفاوت دارد.

PIN-8

این شرکت با ساخت یک نمونه هیدروژنی با قدرت 540 اسب بخار  قرار بود در مسابقات 24 ساعته لمانز شرکت کند که پیش از مسابقه اصلی از حضور در مسابقه کنار کشید.

PIN-4

اساس کار تکنولوژی سلول سوختی به زبان ساده، اینگونه است که هیدروژن موجود در باک خودرو که با فرایند پیچیده و سختی ذخیره سازی شده است. با اکسیژن موجود درهوا ترکیب شده و حاصل این ترکیب تولید آب و الکتریسیته خواهد بود.

PIN-5

در واقع فرمول تولید برق با سلول سوختی درست برعکس روش الکترولیز آب است که در دوران مدرسه انجام می دادیم اما مشکل اینجاست که هیدروژن به شکل ازاد در طبیعت وجود ندارد.

PIN-6

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    بیشتر قدرت و برد ماشین بسته به مقدار هیدروژنی که با خوش حمل میکنه تصور کن کپسول هیدروژنی که با خوش حمل میکنه از گرافین باشه گرافین 300 برابر فولاد مقاومت کششی داره چند برابر بیشتر میشه گاز حمل نمود

مطالب پیشنهادی