ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت 3D Robotics با کمک سونی پهپادی با قابلیت نقشه برداری سه بعدی می سازد

صنعت پهپاد به واسطه پیشرفت هایی که این اواخر تجربه کرده به مرز انفجار رسیده است و شکت ها نیز تلاش دارند تا با تولید محصولاتی باب میل مصرف کنندگان نهایی و مورد پسند بازارهای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

صنعت پهپاد به واسطه پیشرفت هایی که این اواخر تجربه کرده به مرز انفجار رسیده است و شکت ها نیز تلاش دارند تا با تولید محصولاتی باب میل مصرف کنندگان نهایی و مورد پسند بازارهای سازمانی مرز میان این دو قسمت را از میان بردارند.

3D Robotics یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان پهپاد در آمریکاست که امروز اعلام کرد با شرکت های Autodesk و سونی وارد همکاری شده تا نسخه ای پیشرفته از درون Solo را تولید نماید.

این نسخه قادر خواهد بود که یک موقعیت مکانی را اسکن کند (برای نمونه یک کارگاه ساختمانی یا پلی که نیاز به بازرسی دارد) و مدل یا نقشه ای سه بعدی از آن را تهیه کرده و روی پلتفرم کلاود اختصاص یافته به آن بارگذاری نماید و با این کار، امکانی را فراهم آورد که آن اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مهندسان و مدیران مربوطه برسد.

تا به امروز پهپادها سولو با دوربین های گوپرو کار می کردند اما امروز اعلام گردید، مدل جدید از دوربین UMC-R10C سونی بهره می برد که که قرار است به صورت رسمی در ماه آوریل و در جریان همایش سالانه شرکت های تلویزیونی و پخش کننده محتوا رونمایی شود و طبق تصمیمات در داخل نسخه سازمانی سولو یکپارچه سازی می گردد.

این دوربین به پهپاد امکان خواهد داد تا عکس هایی با جزئیات بیشتر را از محیط پیرامونی خود بگیرد و بدون نیاز به فرود روی زمین یا خارج کردن کارت حافظه اس دی آن هم می شود آن داده های با کیفیت را به کلاود انتقال داد.

نسخه سازمانی سولو همچنین قرا است که همراه با یکی از تبلت های تولید سونی که نرم افزارهای FORGE شرکت Autodesk از قبل روی آن بارگذاری شده است در اختیار مشتریان قرار داده شود.

دومینیک پلی کوئک از شرکت Autodesk اعلام داشته که تقاضا برای این محصول همین الان هم زیاد است و جالب است بدانید که حتی یک شرکت ساختمانی هم وجود ندارد که ما با آن همکاری داشته باشیم و طرحی برای استفاده از این پرنده های بدون سرنشین نداشته باشد.

شرکت 3D Robotics اعلام کرده که در نظر دارد علاوه بر دوربین تازه سونی از یک دوربین حرارتی و مولتی اسپکترال هم بهره بگیرد و در کنار اینها از سخت افزارهای خاص ساخته شده برای اسکن محوطه های کشاوریزی، نیروگاه های شیمیایی و میدان های نفتی نیز استفاده خواهد کرد.

بد نیست بدانید که Autodesk مدتی است قدم به صنعت تولید پهپاد گذاشته. سال گذشته این شرکت در کمپانی SkyCatch سرمایه گذاری کرد که از درون ها برای تهیه نقشه های سه بعدی از کارگاه های ساختمانی استفاده می کند و سپس با استفاده از آن نقشه ها بولدوزرهای رباتیک خود را هدایت می کند.

درحال حاضر SkyCatch تلاش دارد تا کسب و کار خود را در ژاپن بنا بگذارد؛ جایی که قوانین در مورد کاربردهای تجاری پهپادها به مراتب آسان گیر تر هستند و کمبود نیروهای انسانی به شدت احساس می شود.

اما در میان پهپادهایی که در ایالات متحده آمریکا مصارف تجاری دارند باید بگوییم که DJI فعلا صدرنشین است و اخیرا محصولی را معرفی کرد که مشخصا برای اسپری آفت کش روی محصولات کشاورزی طراحی شده بود.

کریس اندرسون از بنیانگذاران شرکت 3D Robotics و مدیر عامل آن نیز با علم به این مساله می گوید: «ما هنوز در ابتدای راهیم و در زمینه مصارف تجاری جایگاه دوم جدول را در اختیار داریم.»

اندرسون باور دارد که برتری و تسلط شرکت DJI بر بازار درون های تجاری از سلطه آن بر بازار محصولات مصرفی ناشی شده است و این برتری با پخته شدن بازار پهپادهای سازمانی از بین خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pooriamania
    pooriamania | ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

    زرشک
    همینجوری کار ما نقشه بردارا کساد بود...
    :(

مطالب پیشنهادی