ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی مداد؛ یک کیبورد فارسی کامل و ایده آل برای کاربران iOS

تایپ فارسی در iOS، پیش از عرضه نسخه هشتم این سیستم عامل مشکل بزرگی برای کاربران ایرانی آیفون و آیپد محسوب می شد. اما از iOS 8 به بعد، با صدور مجوز پشتیبانی از کیبوردهای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

تایپ فارسی در iOS، پیش از عرضه نسخه هشتم این سیستم عامل مشکل بزرگی برای کاربران ایرانی آیفون و آیپد محسوب می شد. اما از iOS 8 به بعد، با صدور مجوز پشتیبانی از کیبوردهای شخص ثالث توسط اپل کم کم پای کیبوردهای توسعه یافته توسط برنامه نویسان ایرانی هم به اپ استور باز شد که اپلیکیشن امروز جزء بهترین آنهاست.

کیبورد فارسی و رایگان مداد، یکی از کامل ترین و در عین حال زیباترین کیبوردهای فارسی iOS از منظر بصری است که می توانید در آیفون و آیپد از آن بهره بگیرید. پس از نصب کیبورد، لازم است به بخش تنظیمات، تب General و سپس بخش Keyboard مراجعه کرده و به گزینه Medad دسترسی کامل بدهید.

23

در این صورت کیبورد مداد فعال شده و مجوز استفاده از آن در محیط iOS برایتان صادر می شود. با اشاره روی آیکن مداد، به صفحه ای راهنمایی می شوید که در آن قادر به انتخاب رنگ پس زمینه کیبورد خواهید بود. تنوع رنگ ها در این بخش فوق العاده است، و از گزینه های همین بخش می توانید رنگ کیبورد را با رنگ بدنه دستگاه یا تصویر لاک اسکرین به خوبی هماهنگ کنید.

در بخش تنظیمات مداد، سه فونت مختلف برای دکمه های کیبورد در اختیار دارید و قادرید صدای تایپ و سوایپ را هم از همین قسمت به دلخواه خود برگزینید. با توجه به این امکانات، مداد را باید یکی از برترین کیبوردهای فارسی iOS از منظر شخصی سازی قلمداد کنیم.

البته فارغ از امکانات ایده آل برای شخصی سازی، مداد از منظر قابلیت های فنی هم کیبورد بسیار خوبیست. به غیر از امکان سوایپ برای تایپ سریع، مداد می تواند بین نوشته هایتان نیم فاصله هم بیندازد و این کار را با مکانیزم جالبی انجام می دهد. کافیست برای گذاشتن نیم فاصله، به جای ضربه زدن به اسپیس انگشت خود را روی آن از پایین به سمت بالا بکشید.

مکانیزم مورد بحث در مورد گزینه های دوم هر دکمه هم صادق است. مثلا برای تایپ @ می توانید انگشتتان را روی دکمه «م» اندکی به سمت بالا بکشید که کار تایپ را به شدت آسان می کند.

کیبورد مداد رایگان است، و از آن می توانید در کلیه گجت های مبتنی بر iOS 8 به بالا در حالت افقی و عمودی بهره بگیرید.

Medad | کیبورد فارسی مداد

Medad | کیبورد فارسی مداد

سازنده: مداد قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 5.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • احمد
    احمد | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵

    بهترین کیبورد فارسی آیفون (که یه ساله ازش استفاده میکنم) FarsTap هست.
    ینی اگه ازش استفاده کنی فک میکنی کیبورد فارسی رسمی iOS هست. مرتب بروزرسانی میشه. با جرئت میتونم بگم باگ 1% شاید داشته باشه. نه لگی نه لود نشدن.
    ارزش پولشو داشت.

  • داش غلام
    داش غلام | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    سلام
    من از Swype سوایپ استفاده میکنم نسخه رایگان و پولی داره. هم روی آیفونم و هم روی گوشی نکسوسم خیلی عالیه فارسی هم داره. من پولی اش را خریدم

  • احسان
    احسان | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    من چند ماه هست دارمش و ایده‌اش خوبه اما مشکل بزرگش اینه که خیلی باگ داره
    بعضی وقتا کیبرد لود نمیشه اصلا مجبورم از اپ بیام بیرون
    بعضی وقتا حرف اول کلمه رو جا میندازه
    و یه سری مشکل دیگه

  • سـیزده 66
    سـیزده 66 | ۱۳ فروردین ۱۳۹۵

    چندتا كيبورد شخص ثالثي رو امتحان كردم به رووني كيبورد اصلي ios رندر نميشن و آماده به كار نميشن، از جمله همين كيبورد مداد به جز سرعت در اجرا كيبورد بسيار خوبي هست. اگر كيبوردي ميشناسيد كه سرعتش در حد كيبورد اصلي باشه ممنون ميشم معرفي كنيد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی