ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازندگان Angry Birds متحمل ضرری 14.75 میلیون دلاری در سال 2015 شده اند

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمپانی Rovio Entertainment، سازنده بازی شهیر Angry Birds برای پلتفرم های موبایل به دلیل سرمایه گذاری و ساخت انیمیشنی با محوریت پرندگان خشمگین متحمل ضرر فراوانی در سال 2015 شده است. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمپانی Rovio Entertainment، سازنده بازی شهیر Angry Birds برای پلتفرم های موبایل به دلیل سرمایه گذاری و ساخت انیمیشنی با محوریت پرندگان خشمگین متحمل ضرر فراوانی در سال 2015 شده است.

این سومین سال پیاپی به شمار می رود که درآمد Rovio با کاهش روبرو بوده و البته کمپانی مورد بحث، چند وقتی می شود که قادر به ساخت عنوانی پر درآمد نیست. ضمنا نباید فراموش کرد که Rovio در سال گذشته، خبر از اخراج یک سوم از نیروی کاری خود نیز داد.

به گفته Rovio، ضرر عملیاتی سال 2015 معادل 13 میلیون یورو (14.74 میلیون دلار) بوده و این در حالیست که Rovio در سال های 2014 و 2012 به ترتیب سودی 10 و 77 میلیون دلاری کسب کرده بود.

کمپانی فنلاندی می گوید که میزان درآمدش حدودا 16 میلیون دلار نسبت به سال گذشته افت داشته و حالا به رقم 142 میلیون دلار رسیده. نرخ درآمد ناشی از عناوین Rovio نیز حالا اندکی بیشتر از 114 میلیون دلار است. کاتی لِوورانتا، مدیر عامل Rovio در بیانیه اخیر خود اذعان نموده که سه ماهه نخست سال جاری میلادی، با سود فراوانی همراه بوده و به نظر می رسد که همین روند در باقی سال 2016 نیز ادامه یابد.

در حال حاضر، Rovio اگرچه در شرایط نسبتا سختی در قیاس با سال های گذشته به سر می برد اما امیدوار است که با اکران انیمیشن مورد انتظار Angry Bird در ماه آینده روی پرده نقره ای، یک بار دیگر درآمدی کلان از فروش لایسنس فرنچایز محبوب خود و نیز افزایش درآمد عناوین موبایل آن کسب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir
    amir | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

    وقتی کلش اف کلنز اومد این شد یه بازیه چرت و بچگانه واقعا کلش از این بهتره

  • علیرضا
    علیرضا | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

    عجب ضرری کردن اینا من که منتظرم انیمیشنش بیرون بیاد

مطالب پیشنهادی