ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه RBC: آیفون SE تا پایان 2016 حدود 15 میلیون دستگاه خواهد فروخت

دنیای فناوری داستان های عجیب بسیاری دارد؛ مثلا دوشنبه هفته گذشته بود که رسانه ها از فروش محدود آیفون SE خبر می دادند و برخی از تحلیلگران همانند «مینگ چی کو» از موسسه تحقیقاتی KGI ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

دنیای فناوری داستان های عجیب بسیاری دارد؛ مثلا دوشنبه هفته گذشته بود که رسانه ها از فروش محدود آیفون SE خبر می دادند و برخی از تحلیلگران همانند «مینگ چی کو» از موسسه تحقیقاتی KGI Securities در مورد استقبال کم از این دستگاه سخن می گفتند. اکنون پس از گذشت چند روز سناریو به طور کامل عوض شده و در همین بازه زمانی کوتاه نسخه 16 گیگابایتی این محصول در فروشگاه آنلاین اپل تمام شده و در قسمت فروشش نوشته شده که با یک هفته تاخیر عرضه خواهد شد.

در مورد نسخه 64 گیگابایتی نیز به تاخیر دو هفته ای برای عرضه اشاره شده و برخی از کاربران نیز شکایت کرده اند که آیفون SE در فروشگاه های اپراتور مربوطه نیز یافت نمی شود.

در همین راستا، امروز تحلیلگری به نام «آمیت دریانانی» از شرکت RBC Capital Markets در طی گزارشیبیان داشته که این کمبود برای اپل بسیار خوش یمن است و بیان داشته که انتظار می رود در سال جاری میلادی 15 میلیون دستگاه از آیفون SE فروخته شود و این امر موجب می شود تا میزان فروش موبایل های 4 اینچی اپل در 2016 به 40 میلیون دستگاه برسد.

او همچنین اظهار داشته که اهالی کوپرتینو از این محصول حاشیه ی سود 35 درصدی خواهند داشت که حدودا 10 درصد از حاشیه سود آیفون 6 اس و 5 اس کمتر است.

به اعتقاد «دریانانی» با تفاسیر ذکر شده در بالا و با فرض بر اینکه متوسط قیمت فروش این محصول 450 دلار باشد (399 دلار نسخه 16 گیگابایتی و 499 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی)، عایدی اپل از آیفون SE در سال 2016 رقمی معادل 6.8 میلیارد دلار خواهد بود و به هر سهم اپل نیز حدود 23 سنت افزوده خواهد شد.

پیرو این امر و با توجه به سهام 5.55 میلیارد دلاری در ابتدای سال جاری میلادی، می توان اینگونه ادعا نمود که میزان سود دریافتی امسال اهالی کوپرتینو فقط به واسطه فروش آیفون SE رقمی حدود 1.28 میلیارد دلار خواهد بود.

چنین رقمی برای موبایلی که تا 5 روز پیش تصور می گشت چندان خوش اقبال نبوده و با عدم توجه کافی از طرف مشتری ها رو به رو شده، بسیار عالی و قابل ملاحظه محسوب می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • راد
    راد | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

    من منتظر خبر نایاب شدنش بودم... این استراتژی اپل بود که با ندادن محصول و شایعه کردن نایاب شدن نظر مردم و بهش جلب کنه... نیرنگ بازار یابی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی