ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سن دیسک استانداردی تازه در زمینه مالتی مدیا تدوین کرده و HTC 10 نخستین پرچمدار بهره مند از آن خواهد بود

سن دیسک که یکی از معتبر ترین شرکت های تولید حافظه های ذخیره سازی به حساب می آید، اخیراً روی وبلاگ خود از تدوین استاندارد جدیدی در زمینه ی مالتی مدیا خبر داده است. این ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

سن دیسک که یکی از معتبر ترین شرکت های تولید حافظه های ذخیره سازی به حساب می آید، اخیراً روی وبلاگ خود از تدوین استاندارد جدیدی در زمینه ی مالتی مدیا خبر داده است. این استاندارد تازه Extreme Photo Imaging Capabilities یا به طور مخفف «EPIC» نام دارد و تلفن های هوشمند در صورت برخوردار بودن از برخی ویژگی های مورد نظر این شرکت، می توانند آن را دریافت نمایند، مثل HTC 10 که نخستین پرچمدار بهره مند از شرایط این استاندارد تازه به حساب می آید.

این استاندارد روی ویژگی های حوزه مالتی مدیا از جمله تصویربرداری، کیفیت صدا و همچنین طراحی دستگاه تمرکز دارد، بر همین اساس دریافت آن توسط تلفن های هوشمند از عملکرد مناسب محصول در چنین بخش هایی حکایت خواهد داشت. سن دیسک برای اعطای این گواهی، عملکرد بخش های مختلفی از سیستم را مورد بررسی قرار می دهد که از جمله ی آنها می توان به پردازنده، دوربین ها، حافظه ی داخلی، نرم افزار و دیگر خصوصیات سخت افزاری اشاره کرد.

برای مثال، دوربین تلفن هوشمندی که قصد دارد این گواهی را دریافت کند لازم است حداقل 13 مگاپیکسل باشد و از برخی ویژگی ها مثل امکان فیلمبرداری 4K برخوردار باشد، اما جالب است بدانید خصوصیات مهمی مثل لرزشگیر اپتیکال، میزان گشودگی دریچه دیافراگم (تاثیر این بخش در عملکرد عکاسی را اینجا مطالعه نمایید) و پشتیبانی از فرمت RAW در دریافت این استاندارد تاثیری نخواهند داشت.

علاوه بر این تعجبی ندارد که سن دیسک اعلام کرده تلفن های هوشمند برای دریافت این گواهی لازم است از حداقل 32 گیگابایت از حافظه های داخلی پر سرعت i7132 یا 7132 NAND ساخت خودش برخوردار باشند. در مورد خصوصیات نرم افزاری نیز اعلام شده دستگاه باید حداقل از نسخه 5.1 اندروید آب نبات چوبی یا بالاتر بهره ببرد و از دومین نسل API مربوط به Google Camera پشتیبانی نماید.

در پایان لازم است اشاره کنیم تردیدی وجود ندارد که حافظه های اعلام شده توسط سن دیسک از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند و این خصوصیت در عملکرد قابلیت های متعددی تاثیر گذار خواهد بود، از جمله فیلمبرداری یا ویرایش ویدیوهای رزولوشن بالا، فایل های صوتی موسوم به lossless و عکس های بزرگ و حجیم که پایین بودن سرعت حافظه می تواند به اندازه ی ضعیف بودن قدرت پردازش یا کیفیت نمایشگر و اسپیکر در عملکرد آنها اختلال ایجاد نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • LawMen
    LawMen | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵

    چونمعرفیش انلاین بود،نه مثل بقیه کنفرانس عریض و طویل گرفت،به صورت انلایم در سه تا کشور برگزار شد

  • ب.ز
    ب.ز | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    کمپانی انگلیسی رولزرویس به ساخت خودرو های اشرافی معروفه ، حدود چند ماه پیش از یه ادیشن گران قیمت مدل فانتوم ( لوکس ترین مدل کمپانی ) رونمایی کرد جالبه تو سالن رونمایی شاید افراد حاضر به سی نفر هم نمی رسید ، نمی خوام از این دو نتیجه گیری کنم ولی من اینارو با هم مقایسه می کنم ?

  • علی
    علی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    من موندم اچ تی سی ۱۰ با این همه ویژگی های ریز و درشت چرا تو یه سالن کوچولو معرفی شد?

مطالب پیشنهادی