ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل: در مناطقی که فیبر نوری هزینه بر باشد، اینترنت وایرلس ارائه می کنیم

در طول 5 سال گذشته «گوگل فایبر» وحشت بزرگی را در دل ارائه دهنده های سرویس های اینترنتی در سراسر آمریکا ایجاد نموده. شاید بدانید که گوگل فایبر در واقع پروژه ای برای ارائه اینترنت ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

در طول 5 سال گذشته «گوگل فایبر» وحشت بزرگی را در دل ارائه دهنده های سرویس های اینترنتی در سراسر آمریکا ایجاد نموده.

شاید بدانید که گوگل فایبر در واقع پروژه ای برای ارائه اینترنت پهن باند به شمار می رود که به صورت آزمایشی در حال اجراست. این سرویس اینترنتی با فیبر نوری کار کرده و سرعتی معادل هزار مگابیت بر ثانیه دارد از همین رو چندان عجیب نیست که به کابوس شبانه اپراتورهای اینترنتی تبدیل شده باشد.

اما ISPها یا ارائه دهندگان خدمات اینترنتی که به روستاها و مناطق دور از دسترس خدمات می دهند چندان از ورود طرح یاد شده نگران نیستند زیرا ارائه اینترنت فیبر نوری هزینه هنگفتی برای غول جستجوگر به دنبال خواهد داشت و به همین لحاظ فعلا برنامه ای برای پوشش این مناطق وجود نداشته و در اولویت های آخر قرار داده شده اند.

اما باید خاطرتان باشد که هیچ مشکلی همیشگی نیست و در همین راستا، معاون ارشد کمپانی آلفابت امروز در مصاحبه خود با Re/code اعلام داشت که آنها در نظر دارند به مناطقی که عرضه اینترنت فیبری به آنها گران تمام می شود، اینترنت وایرلس ثابت ارائه دهند.

Craig Barratt که همچنین روی بخش دسترسی و انرژی آلفابت نیز نظارت دارد در این رابطه گفته: «شرکت، تکنولوژی های مختلف وایرلس را مورد آزمایش قرار می دهد تا بتواند به موجب آن راهکارهای مناسب برای تحقق چشم انداز و هدفی که تعیین نموده را پیدا نماید.»

google-fiber-map-640x467-1

تا پیش از این شبکه های بی سیمی که به منظور جایگزینی کابل ها مورد استفاده قرار گرفته بودند چندان موفق از آب در نیامدند و ارتباط ارائه شده توسط آنها سرعتی بسیار پائین تر از نمونه های هم ردیف خود داشتند. اما گوگل در حال آزمایش فناوری های گوناگون وایرلس است و پیرو اهداف ذکر شده به تازگی نیز از کمیته ارتباطات فدرال برای استفاده از پهنای باند 3.5 گیگاهرتزی مجوز دریافت نموده.

این پروژه هم اکنون در کانزاس سیتی کلید خورده و قرار است که این منطقه جلوتر از سایرین ارتباط اینترنتی پر سرعت گوگل را دریافت نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • شادان غمگسار
    شادان غمگسار | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    از مخابرات اینترنت 2مگابیت (سرعت دانلود 256کیلوبایت) حجمی گرفتم (10گیگ) سر دو ماه (هر دو ماه پول میاد رو قبض تلفن) میاد 150هزار تومن، با کلی قطعی و افت سرعت و فلان
    حالا این اومده اینترنت 1گیگابیت (سرعت دانلود 128مگابایت) رو میده 70دلار :| (میشه 250هزارتومن
    حالا اگه ی TV هم بخاین، روش میده میشه 130دلار :|
    #سکوت

  • m.g.o
    m.g.o | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    من تا حالا بیشترین سرعت دانلودی که دیدم 24 مگابایت بر ثانیه بوده اونم با رایتل???

  • رامين
    رامين | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    1000 مگا چي چي؟

    مگه سرعت بيشتر از 20 كيلو هم داريم؟ -__-

  • mr.mr
    mr.mr | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    خوب چه فرقی به حال ما داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی