ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تصادف پهپاد با هواپیمای مسافربری در لندن

مرکز پلیس لندن در حال بررسی و انجام تحقیقات لازم در رابطه با احتمال تصادف یک پهپاد با هواپیمای مسافربری است که به سمت فرودگاه Heathrow  شهر لندن در حال حرکت بوده. این نخستین باری است ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

مرکز پلیس لندن در حال بررسی و انجام تحقیقات لازم در رابطه با احتمال تصادف یک پهپاد با هواپیمای مسافربری است که به سمت فرودگاه Heathrow  شهر لندن در حال حرکت بوده. این نخستین باری است که یک هواپیما از خط هوائی اصلی با یک دِرون برخورد می نماید.

در ساعت 12 و 50 دقیقه روز شنبه، خلبان پرواز شماره 727 خط هوائی British Airways به پلیس گزارش داد که مطمئن است در طول پرواز یک پهپاد با هواپیمای آنها برخورد داشته. خوشبختانه این هواپیما که از ژنو به مقصد Heathrow پرواز داشته کاملا سالم فرود آمده اما در پی تحقیقات پلیس معلوم گشته یک شیء خارجی که احتمال داده می شود یک پهپاد باشد، با بخش جلوئی آن برخورد داشته.

هنوز عامل این تصادف مشخص نشده و British Airways نیز در این راستا بیان داشته، مهندسان این خط هوائی پس از بررسی بدنه هواپیما متوجه شده اند که این برخورد، آسیبی به آن وارد نکرده و می تواند همچنان به پروازهای خود ادامه دهد.

بد نیست یادآوری کنیم که در زمان وقوع حادثه 132 مسافر و 5 خدمه پرواز در هواپیما حضور داشته اند.

سخنگوی سازمان هوائی انگلستان نیز در این رابطه بیان داشته: «پرواز پهپاد در نزدیکی هواپیماها به هیچ عنوان قابل قبول نیست و هر کسی که از قوانین سرپیچی نماید باید جریمه شده و خسارت کار خود را پرداخت کند. برای پرواز پهپادها قانون و مقررات ویژه ای تعریف شده تا فضای پرواز برای دیگر هواپیماها در امنیت کامل باشد.»

از آنجا که شکایت های متعددی از طرف خلبان ها، مطرح شده مبنی بر اینکه پهپادها در نزدیکی هواپیمای آنها در حال پرواز بوده اند، شاید بد نباشد که تمامی سازمان های هوائی در سراسر دنیا به صورت واحد قوانین تازه و سختگیرانه تری را برای پرواز این پرنده های کوچک بدون سرنشین وضع و تصویب نمایند تا بدین طریق، دارندگان پهپاد بیش از این امنیت مسافران و کادر پروازی را به خطر نیندازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • هیوا
    هیوا | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    این هفته کلیک دقیقا در این مورد حرف می زد که این اتفاق هم افتاد !

  • H A M E D
    H A M E D | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    تست نظرات میکنیم ? ? ? :google:

  • امیر
    امیر | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    آقا سایت خیلی قشنگ و عالی شده... دستتون درد نکنه و خسته نباشید. انشالله امسال سایتتون بیشتر از پیش پیشرفت کنه و روزهای خوبی رو باهم سپری کنیم.?

مطالب پیشنهادی