ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اختلاف نظر میان مدیران ارشد اپل
تکنولوژی

اختلاف میان مدیران ارشد اپل بر سر iCloud و سیری

گزارش های جدید نشان می دهد که این روزها اوضاع در سطوح بالای مدیریتی اپل چندان هم بر وفق مراد نیست. به تازگی برخی اطلاعات از درون این کمپانی به بیرون درز کرده که نشان ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

گزارش های جدید نشان می دهد که این روزها اوضاع در سطوح بالای مدیریتی اپل چندان هم بر وفق مراد نیست. به تازگی برخی اطلاعات از درون این کمپانی به بیرون درز کرده که نشان می دهد یک درگیری و مجادله جدی میان برخی مدیران ارشد شکل گرفته است. مجادله ای که تا به امروز دست کم به استعفای یک نفر انجامیده و انتظار می رود سبب خروج چند نفر دیگر از شرکت شود. اما مشکل کجاست؟ همه چیز به «پروژه مک کوئین» باز می گردد.

طرحی که از آن به عنوان پروژه مک کوئین (Project McQueen) یاد می شود قرار است پایه و اساس خدمات ابری اپل را بنا نهد. در حال حاضر سرویس iCloud اپل با استفاده از خدمات تحت وب آمازون، پلتفرم ابری گوگل و خدمات ابری Azure مایکروسافت ارائه می شود. اما واضح است که اپل نمی خواهد وضع به همین منوال پیش رود.

آنها در حال حاضر سالیانه ۱ میلیارد دلار خرج سرویس iCloud خود می کنند و تمایل دارند با ایجاد بسترهای اختصاصی این هزینه ها را کاهش دهند.

علاوه بر تغییر زیرساخت های iCloud، گزارش جدید مدعیست که تنش شدیدی میان مدیران رده بالا بر سر نحوه عملکرد تیم سیری پس از این تغییرات ایجاد شده است، چراکه مدیران می خواهند تیم توسعه سیری این دستیار صوتی را برای استفاده از خدمات iCloud هماهنگ کنند. این یعنی تیم توسعه سیری می بایست بخش هایی از منابع انسانی و فنی iCloud را در اختیار خود بگیرد. چنین مسئله به هیچ وجه به مذاق توسعه دهندگان iCloud خوش نیامده و همین مسئله سبب بحث و جدل های فراوانی در مقر کمپانی شده است.

می گویند تا به امروز یکی از مدیران فرایند مهندسی در کوپرتینو استعفا کرده و در روزهای آینده استعفاهای دیگری نیز در راه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Lord Vampire
    Lord Vampire | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    صحبت از استعفا شد. من خودم سالها مدیر ارشد آی تی بزرگترین شرکت پخش مویرگی مواد غذایی در خراسان بزرگ بودم، متاسفانه به دلیل عدم بینش مدیران از اهمیت کار آی تی مجبور به ترک شغل شدم. با اینکه ۵ مجموعه بزرگ رو مدیریت و رهبری میکردم، اما تنها استنباطی که کارفرماها از کارم داشتن تمیز کردن و گردگیری سیستم ها بود و بهم به چشم نظافتچی نگاه میکردن. واقعا شرم آوره یه عمر زحمت بکشی از جون و دل برای جایی مایه بزاری بعد به علت قدرنشناسی مجبور باشی قید همه چیزو بزنی. شرکتها همینکه یکم وضعشون خوب میشه یادشون میره کیا دارن هولدینگ شون رو میچرخونن فک میکنن همه چی خودکار کار میکنه و کسی نیاز نیس حواسش به چیزی باشه. آدم به نسبت خدماتی که میده انتظار دریافتی داره. وقتی اینهمه کاری که داری براشون انجام میدی و پشتیبانی شدنشون رو نمیبینن و بعد موقع پرداخت حق و حقوق که میرسه میگن اینبار فلانی اومده اینجارو تمیز کنه یا نه! شما باشین همچین تحقیری رو میپذیرین؟ انگار ما مخارج نداریم. خودمون که هیچ، با این وضعیت هنوز نتونستیم برای خودمون زندگی دست و پا کنیم. من کمک خرج یک خانواده ی پرجمعیتم بودم. اونا رو چه کار میکردم که ازم انتظار داشتن! خلاصه اینکه کسی به فکر کسی نیست. هیچ کسم اینجا برای کار آی تی اهمیت درست و حسابی قائل نیست. قدرنشناسی هم بیداد میکنه. برای بدست آوردن هر کاری هم باید آشنا داشته باشی تا سفارشت رو بکنن. مردم چشم دیدن پیشرفت کردنت رو ندارن و همکارا فقط بلدن زیرآب بزنن. فقط کسایی که با ما مهندسای کامپیوتر بد تا کردین اینو بدونین که دنیا همینطوری نمیمونه. ماهم یه روزی حقمونو ازتون میگیریم. اونا زمان زیادی رو که برای یادگرفتن چیزی صرف کردید نمیبینن و فقط همون چند دقیقه ای رو میبینن که پای سیستم دارید چیزی رو درست میکنین و بعد هم میگن طرف که کاری انجام نداده، اومده ۴ تا دکمه زدو رفت! واقعا که غیر قابل تحمله. ماها حقمون خیلی بیشتر از ایناست. زحمتایی که ما برای یادگرفتن حرفه مون کشیدیم کمتر از تلاشای پزشکا نیست. چرا اونا باید درآمدای میلیونی داشته باشن و ماها فقط بی توجهی ببینیم! مشکل اینجاست که برای خیلیا یه سیستم درست با یه سیستم خراب در ظاهر هیچ فرقی نداره. حتی نرم افزار رو تو سرفصل حسابداری تو داراییهای نامشهود میزنن! و کاریه که سرو ته نداره.و هر مشکلی پیش بیاد شما رو مسئول میدونن. تمام برو بچه های عزیز دیجیاتو که من دورا دور بعضیاتونو میشناسم و همه تون رو دوست دارم و همه ی هواداران محترم، لطفا همدیگرو همراهی کنید و تنها نزارین. تنها چیزی که ازشون میترسن اتحاد ماست. باهم بمونیم. به امید زندگی بهتر و تشکر از مطالب مفیدتون.

مطالب پیشنهادی