ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش دیجیاتو از نشست خبری مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل

صبح امروز بیست و یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ نشست خبری شرکت رایتل با حضور سید مجید صدری مدیر عامل، و اهالی رسانه برگزار شد. ایشان در ابتدای سخنان خود با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

صبح امروز بیست و یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ نشست خبری شرکت رایتل با حضور سید مجید صدری مدیر عامل، و اهالی رسانه برگزار شد. ایشان در ابتدای سخنان خود با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل، استفاده از توان داخلی را یکی از مهم ترین تلاش های رایتل عنوان کرد و گفت: «ما حدود ۵۰۰۰ قرارداد کلان همکاری با شرکت های مختلف داریم و حدود ۱۲ درصد از تجهیزات فعال، ۱۰۰ درصد تجهیزات غیرفعال (passive) و ۴۸ درصد از خدمات فنی مهندسی خود را از طریق پیمانکاران داخلی تأمین می کنیم. در حوزه ی مشاوره ی خدمات مدیریت نیز ۱۰۰ درصد از نیروهای داخلی کمک می گیریم».

آقای صدری با اشاره به اینکه رایتل تا به حال هیچ مشاور یا سرمایه گذار خارجی نداشته اظهار داشت: «در حال حاضر شرکت های مختلفی جهت سرمایه گذاری با ما در حال مذاکره هستند». ایشان اظهار امیدواری داشتند در صورتی که تشخیص داده شود حضور سرمایه گذاری به توان مالی و فنی رایتل کمک می کند این همکاری شکل بگیرد.

اما در خصوص رشد شرکت رایتل گزارشات عنوان شده در این نشست به این صورت بوده است: وضعیت ترافیک مصرفی رایتل در نوروز ۹۵ نسبت به نوروز ۹۴ حدود ۲۰۰ درصد، و در مقایسه با نوروز ۹۳ حدود ۱۱۰۰ درصد رشد داشته است. وضعیت مکالمه ی کاربران رایتل در نوروز ۹۵ نسبت به نوروز سال گذشته نیز ۵۰ درصد، و نسبت به نوروز ۹۳ بیش از ۹۰۰ درصد رشد داشته است. رشد استفاده ی کاربران رایتل از خدمات پیامک این شرکت نیز در نوروز ۹۵ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و نسبت به نوروز ۹۳، ۹۰۰ درصد رشد داشته است. صدری با اشاره به ۲ رقیب بزرگ این شرکت، آمار ارائه شده را قابل توجه خواند و اظهار داشت این رشد نشان می دهد مشتریان رایتل رضایتی نسبی از خدمات این شرکت داشته اند.

اما گذشته از مصرف نوروزی، ترافیک سال ۹۴ نیز در مقایسه با سال ۹۳ رشدی ۲۰۰ درصدی، و در مقایسه با سال ۹۲ رشدی ۱۵۰۰ درصدی را تجربه کرده است. این میزان در بازه ی یک ماه و نیمه ای که از سال ۹۵ می گذرد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل رایتل در ادامه ی صحبت های خود به پوشش شبکه ی رایتل اشاره کرد و گفت پوشش شبکه ی رایتل در سال ۹۴ نسبت به ۹۳، ۱۰۰ درصد و نسبت به انتهای سال ۹۲ رشدی ۲۵۰ درصدی تجربه کرده است. ایشان در مورد تعداد مشترکین رایتل نیز اعلام کردند در سال ۹۴، دو میلیون نفر به تعداد کاربران فعال این اپراتور اضافه شده که این، رشدی ۵۰ درصدی در مقایسه با سال ۹۳ را نشان می دهد. این میزان در مقایسه با سال ۹۲ به معنای رشدی ۱۵۰۰ درصدی خواهد بود. ایشان اظهار امیدواری کردند رایتل در سال ۹۵ نیز رشد قابل توجهی داشته باشد. گفتنی است به گفته ی مهندس صدری، تعداد مشترکین فعال رایتل در حال حاضر ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است که ۸۰ درصد از این میزان، مصرف کننده ی دیتا هستند.

ایشان در ادامه با اشاره به بحث اشتغال زایی در کشور افزود: «ما از شهریور ۹۲ تا انتهای ۹۴، توانسته ایم بیش از ۳۷۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم و در همه ی حوزه ها از جمله حوزه های فنی، تجاری، و فناوری در شرکت رایتل ایجاد کنیم که این میزان در شهوریور ۹۲، ۲۰۰۰ شغل بوده است».

از جمله موارد دیگر مطرح شده در نشست خبری مدیرعامل شرکت رایتل، بحث رومینگ بود. شرکت رایتل در انتهای سال ۹۲ و حتی ابتدای سال ۹۳ با هیچ کشوری خدمات رومینگ نداشته است. این در حالی است که به گفته ی مدیرعامل آن، این شرکت امروز با ۱۸۰ اپراتور قرارداد رومینگ بین الملل دارد، که از این تعداد ۱۰۰ اپراتور در حال حاضر در این زمینه فعال هستند. امضای قرارداد با گروه های اپراتوری بزرگ مثل وودافون و غیره، راه اندازی سرویس هاب پیامک بین الملل و خدمات ویژه ی حج و اربعین نیز از جمله دستاورد های رایتل در مدت اخیر بوده است. ارائه ی خدمات دیتا به مسافران داخلی و خارجی نیز از جمله برنامه های رایتل برای آینده محسوب می شود.

20160510_104858

اما موضوع مهمی که این روزها زیاد درباره اش می شنویم و مهم ترین مبحث مطرح شده در نشست امروز نیز به حساب می آمد بحث «ترابردپذیری» است. صدری گفت رایتل برای اجرای طرح ترابردپذیری «آمادگی کامل دارد». ایشان ضمن اشاره به طرح های خوبی که در این زمینه در نظر گرفته شده اند گفت «در مرحله ای هستیم که تست های نهایی را با دو اپراتور و سازمان تنظیم مقررات انجام می دهیم و در حال حاضر مشکل خاصی نداشته ایم و برای اجرایی شدن طرح آمادگی کامل داریم». گفتنی است طرح هایی که رایتل برای اجرایی شدن طرح ترابردپذیری در نظر گرفته است مکالمه، دیتا و طرح های تلفیقی را شامل می شود.

صدری: رایتل برای اجرای طرح ترابردپذیری آمادگی کامل دارد

مدیرعامل رایتل ضمن اشاره به تلاش این شرکت برای ارائه ی خدمات با بهترین کیفیت افزود «نگهداشت مشترکینی که در این طرح از اپراتورهای دیگر به سمت رایتل می آیند از جذب آنها برای ما بسیار مهم تر و جدی تر است». ایشان در خصوص قیمت ها و تعرفه های این طرح نیز اظهار داشت رأی سازمان تنظیم مقررات رادیویی معیار است.

صدری مصرف دیتای کاربران این اپراتور را روزانه ۲۰۰ ترابایت عنوان کرد و با توجه به کمتر بودن تعداد مشترکین رایتل نسبت به ۲ اپراتور دیگر، این میزان را قابل توجه دانست. مدیرعامل رایتل در پایان سخنان خود اعلام کرد رایتل در سال ۹۴ موفق شده است ۹۸ درصد از برنامه ی درآمدی این شرکت را محقق کند. ایشان میزان موفقیت رایتل در تحقق بخشیدن به سایر برنامه ها از جمله برنامه های فنی، فناوری و غیره را بالای ۸۰ درصد عنوان کردند. صدری در پاسخ به پرسشی پیرامون زیان ده بودن رایتل در حال حاضر، ضمن تأیید این موضوع گفت طبیعی است شرکت های در حال توسعه نظیر رایتل تا چند سال زیان انباشته داشته باشند. مدیرعامل رایتل در ادامه افزود: «رایتل طبق برنامه پیش می رود. صفر کردن زیان انباشته برای شرکتی مثل رایتل، با توجه به ادامه یافتن توسعه، زمان می برد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    یه زمان نت خوبی داشت متاسفانه پهنا رو درجاهای خاص که زود مصرف میشه ارایه میده و برای مناطقی که کمتر رایتل استفاده میکنن سرعت طرح گستششون از لاک پشت هم کمتره... پروژه ای داریم در حومه تهران حدود یه سال هست میرم و میام زمانی اصلا غیر از رایتل نتی وجود نداشت .. و اتفاقا کیفیت خوبی هم داشت ..انقدر قطع و وصل و سرعت کم ارایه کردن که الان ایرانسل اومده همون منطقه راحت داره یک و نیم مگ سرعت میده . یعنی مشتریای رایتل همه ول کردن و رفتن سراغ ایرانسل . حتی همراه اول هم این منطقه رو پوشش داد و سرعتش از رایتل بهتره ... خیلی هم باهاشون بحث کردم سر این موضوع ولی کو گوش شنوا

  • Ahmad
    Ahmad | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    رایتل به نسبت دوتا اپراتور دیگه شبکه اینترنت پایدارتری داره البته این موضوع تو شهرستان ها بیشتر به چشم میاد

مطالب پیشنهادی