ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وال استریت ژورنال:‌ آمازون مشغول توسعه تبلتی مجهز به دستیار صوتی الکسا است

وال استریت ژورنال امروز در گزارشی آورده که آمازون در حال کار روی دیوایسی بهره مند از توانایی های دستیار صوتی-دیجیتالی الکسا است. در این گزارش قید شده که دستگاه مورد بحث یک اسپیکر دیگر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

وال استریت ژورنال امروز در گزارشی آورده که آمازون در حال کار روی دیوایسی بهره مند از توانایی های دستیار صوتی-دیجیتالی الکسا است. در این گزارش قید شده که دستگاه مورد بحث یک اسپیکر دیگر محسوب نمی شود و کمپانی یاد شده توسعه ی گجتی با اسم رمز «شوالیه» (Knight) را در دستور کار دارد که احتمالاً یک تبلت یا محصولی شبیه به آن خواهد بود.

از دیگر شنیده ها اینکه «Lab 126»، یا همان آزمایشگاه سری که مسئولیت تحقیق و توسعه ی سخت افزارهای آمازون را بر عهده دارد، در میانه های فرآیند توسعه ی تبلت آتی برند متبوع اش به سر می برد. همچنین گمانه زنی می شود که این دیوایس بنا است تا در آشپزخانه های کاربران جایی برای خود بیابد.

ژورنال در ادامه ی گزارش خود به این نکته اشاره کرده که گجت بعدی کمپانی تحت فرمان «جف بزوس» به افراد اجازه می دهد حتی با دستانی پوشانده شده از آرد غلات نیز به سادگی صفحات وب و تصاویر را بارگذاری کنند.

در این میانه بد نیست یادآور شویم، در گذشته شایعاتی وجود داشتند که بر اساس آنها ذکر می شد آمازون مشغول آماده سازی کامپیوترهایی پیشرفته و کارا برای آشپزخانه ها است و اکنون مشخص نیست محصولی که در مورد آن سخن می گوییم بر اثر ادامه یافتن همان پروژه های پیشین و قدیمی به ثمر نشسته یا برخواسته از دل ایده ای تازه و جدید است.

در دیگر قسمت های گزارش وال استریت ژورنال توضیحات بیشتری در مورد «شوالیه» ارائه نشده، ولی به یقین اگر بر حسب شایعات این تبلت به دستیار دیجیتالی الکسا مجهز باشد شکی وجود ندارد که می تواند به تمامی دستوراتِ صوتی پاسخ دهد که قبلاً از آنها برای تعامل با اسپیکرهای اِکو استفاده می کردید.

در پایان لازم است به این مسئله بپردازیم که Lab126 خالق دیگر دیوایس های آمازون نیز بوده است. این آزمایشگاه ابتدا با هدف توسعه و طراحی کتابخوان های الکترونیکی کیندل تاسیس شد، سپس اقدام به پیاده سازی تبلت های فایر کرد، بعد پروژه ی موبایل و TV کمپانی مادر را به سرانجام رساند و در نهایت اسپیکرهای اِکو، تَپ و دکمه های Dash را خلق نمود؛ لذا اکنون می بایست منتظر ماند و دید محصول بعدی Lab126 تا چه حد می تواند کاربران را به خود جذب کرده و سود بیشتری را برای آمازون به ارمغان آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی