ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس ZenBook 3 را معرفی کرد؛ باریک، قدرتمند و چالش برانگیز برای مک بوک اپل

دقایقی پیش شرکت ایسوس در نشست خبری خود در کامپیوتکس ۲۰۱۶، از لپ تاپ ZenBook 3 رونمایی به عمل آورد. این کامپیوتر شخصی ضخامتی برابر با ۱۱.۹ میلیمتر دارد و مدیر عامل ایسوس، آن را «شیک ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

دقایقی پیش شرکت ایسوس در نشست خبری خود در کامپیوتکس ۲۰۱۶، از لپ تاپ ZenBook 3 رونمایی به عمل آورد. این کامپیوتر شخصی ضخامتی برابر با ۱۱.۹ میلیمتر دارد و مدیر عامل ایسوس، آن را «شیک ترین لپ تاپ جهان» قلمداد می کند.

وی سپس ZenBook 3 را با مک بوک های اپل مقایسه کرد و بیان نمود که این دستگاه، ورزن کمتری داشته و پردازنده اش دو برابر از مک بوک جدید اپل سریع تر است. این محصول تنها ۹۱۰ گرم وزن دارد که تقریبا از مک بوک جدید اپل 10 گرم سبک تر به شمار می رود.

asus-zenbook-3-gallery-13-1-w800

ایسوس برای این لپ تاپ از نمایشگری ۱۲.۵ اینچ بهره گرفته است و از طرفی، خبر می دهد در ساخت آن از نوعی آلیاژ آلومینیوم بهره برده که در صنایع هوا فضا به کار می رود و همین امر، لپ تاپ مورد اشاره را تا ۴۰ درصد در قیاس با نمونه های دیگر آلومینیومی مقاوم تر می کند. این محصول با رنگ های خاکستری، آبی سلطنتی و البته رزگلد به دست کاربران خواهد رسید.

asus-computex-2016-05-30-18-1-w800

ذن بوک ۳ از پردازنده اینتل Core i7 بهره برده و از طرفی، به ۱۶ گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. همچنین قادر هستید در صورت نیاز، آن را با حافظه SSD یک ترابایتی سفارش دهید. نمایشگر ۱۲.۵ اینچی آن نیز از پوشش گوریلا گلس ۴ بهره می برد و ایسوس، حاشیه نمایشگر را نیز تا حد ممکن کاهش داده. در واقع ۸۲ درصد از پنل جلویی دستگاه را نمایشگر تشکیل می دهد.

asus-computex-2016-05-30-16-1-w800

کاربر باید این لپ تاپ را از طریق اتصال USB-C شارژ کند و ایسوس خبر می دهد که باتری آن، ظرف ۴۹ دقیقه تا ۶۰ درصد شارژ می شود. به طور کلی عمر باتری دستگاه نیز ۹ ساعت بیان شده.

asus-computex-2016-05-30-13-1-w800

مک بوک اپل از پردازنده ای بدون فن استفاده می کند و به همین صورت با بدنه ای باریک طراحی شده، اما ایسوس خبر می دهد که در ذن بوک ۳، از پردازنده قدرتمند Core i7 بهره گرفته و یک فن بسیار باریک نیز برای آن توسعه داده است.

ذن بوک ۳، نمونه های مختلفی دارد که با قیمت های متفاوت عرضه خواهند شد. برای مثال، پردازنده Core i5 با چهار گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD، قیمتی برابر با ۹۹۹ دلار دارد در حالی که قدرتمندترین نمونه با چیپ Core i7 و ۱ ترابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه رم، ۱۹۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. ایسوس خبر می دهد که این لپ تاپ در سه ماهه سوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • yas
    yas | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    درسته فوق العادست ولی بنظر من لپتاپی که گرافیک جداگانه نداشته باشه خیلی کاربرد نداره البته برای یه سریا خوبه

  • POYAN_M
    POYAN_M | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

    نظرم یکم احمقانه است
    ولی اونایی که مک استفاده کردن میفهمن چی میگم
    تجربه کاربری مک فرق داره
    با افزایش رم و گرافیک نمیشه اون تجربه رو ایجاد کرد
    باید رو نرم افزار کار بشه
    البته یه مدته مایکروسافت مسیرش رو پیدا کرده
    شاید در اینده منم برم سمت ویندوز:)

    • sadegh
      sadegh | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

      منم بخاطر UX و UI از ویندوز استفاده میکنم...
      مثلا مدیریت پنجره های مک برای من عذاب آوره ولی تو ویندوز راحت ترین حالت ممکن هست...
      سلیقه ایه دیگه

مطالب پیشنهادی