ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در Overwatch؛ هیرو های تانک

اوورواچ شاید بازی سرگرم کننده ای به نظر برسد، قطعا هم همین طور است، اما در باطن تاکتیک و تفکر زیادی برای پیروزی می طلبد. آشنایی با یک سری قوانین کلی و یادگیری تعدادی از هیرو ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

اوورواچ شاید بازی سرگرم کننده ای به نظر برسد، قطعا هم همین طور است، اما در باطن تاکتیک و تفکر زیادی برای پیروزی می طلبد. آشنایی با یک سری قوانین کلی و یادگیری تعدادی از هیرو های هر کلاس، حداقل دانشی است که هر یک از بازیکنان اوورواچ باید در اولین ساعات بازی خود آن ها را کسب کنند. برای ساده سازی کار شما، مقالاتی تهیه کرده ایم که این قوانین و نحوه بازی با قهرمانان هر دسته را توضیح خواهیم داد.

21 هیرو کاملا منحصر بفرد با ویژگی ها، سلاح ها و قابلیت گوناگون، پایه و اساس اوورواچ را تشکیل می دهند. این که کدام یک از این هیرو ها را برگزینید، بسته به شرایط بازی از قبیل مپ، مود و دیگر هیرو های تیم شما و تیم حریف دارد. در این مقاله 6 هیرو تانک اوورواچ را معرفی خواهیم کرد، ابزار و ویژگی های شان را توضیح و چگونگی بازی با هر کدام از آن ها را نشان خواهیم داد.

Reinhardt

ScreenShot_16-06-17_14-28-32-000

راینهارت یکی از سر سخت ترین تانک های اوورواچ و تنها هیروی نزدیک زن بازی به شمار می رود. سپر وی، او را قادر به حفاظت از هم تیمی هایش و مسدود کردن گلوله های حریفان می سازد.

Rocket Hammer

چکش راینهارت سلاحی است بسیار سنگین که هر ضربه اش 75 واحد آسیب به هیرو های حریف وارد می کند. راینهارت می تواند در هر ثانیه تنها یک بار چکشش را در مقابل خود تاب بدهد، اما هر بار تاب چکش گستره وسیعی را طی می کند و به هر هیرو ای که برخورد کند، به او آسیب خواهد رساند.

Barrier Field

مهم ترین قابلیت راینهارت سپری است مستطیلی شکل که به واسطه آن قادر است از هم تیمی هایش حفاظت کند. این سپر می تواند 2000 واحد آسیب را پیش از نابودی تحمل کند. هر بار که راینهارت سپرش را پایین بگیرد، 225 واحد از آن در هر ثانیه بازیابی می شود. در صورتی که این سپر کاملا از بین برود، راینهارت باید سه ثانیه صبر کند تا دوباره بتواند از آن استفاده کند.

Charge

با فعال سازی این قابلیت، راینهارت در یک مسیر مستقیم خواهد تاخت. به هر هیرو حریفی که برخورد کند، 50 واحد آسیب به او خواهد رساند و اولین هیرو ای هم که در سر راهش قرار گیرد را با خود خواهد برد و اگر موفق شود او را به سطحی بکوباند، 300 واحد آسیب به او وارد خواهد کرد. قابلیت شارژ هر 10 ثانیه قابل استفاده است.

Fire Strike

فایر استرایک تنها قابلیت دور بردی است که راینهارت در اختیار دارد. راینهارت پرتابه ای آتشین را در یک مسیر مستقیم شلیک خواهد کرد و هر هیرو ای که با این پرتابه اصابت کند 100 واحد از سلامتیش را از دست خواهد داد. این پرتابه هر 6 ثانیه یک بار قابل شلیک است.

Earthshatter

قابلیت آلتیمیت راینهارت، زمین مقابل او را به لرزه در خواهد آورد و به تمامی دشمنان مقابلش 50 واحد آسیب وارد می رساند و زمین گیرشان خواهد کرد. دشمنانی که به زمین افتاده اند، تا پیش از بلند شدن امکان انجام هیچ کاری را نخواهند داشت. این آلتییمیت فرصت مناسبی را برای راینهارت و تیمش مهیا می کند که حریفان شان را از پیش روی بردارند.

نحوه بازی

ScreenShot_16-06-17_14-29-24-000

از پای در آوردن راینهارت از مقابل کاری است بیسیار دشوار. حریفانش نه تنها باید بر 500 واحد سلامتی اش غلبه کنند، بلکه باید سپر او را هم نابود سازند. به عبارتی برای از پای در اوردن راینهارت، باید 2500 واحد به آو آسیب وارد کرد. با این وجود سپر راینهارت تنها می تواند از یک جهت دفاع کند و این هیرو از پشت و اطراف به شدت آسیب پذیر است.

به همین دلایل راینهارت بهتر است همراه با دیگر هم تیمی هایش حرکت کند. نه تنها سپر وی از هم رزمانش محافظت می کند، بلکه آن ها با حفاظت از عقب راینهارت، امنیت او را تامین می کنند. دقت کنید که بهترین شرایط برای استفاده از رانهایت، موقعیت هایی است که تیم شما باید در یک مسیر مستقیم حرکت کند، همانند مود پیلود. در مودی همانند کپچر که در گیری سر یه نقطه واحد است و دشمنن ممکن است از هر جهتی حمله کند، راینهارت بیشتر آسیب پذیر خواهد بود.

هنگام استفاده از شارژ، به مفصد نهایی تان دقت کنید! استفاده از این قابلیت ممکن است وسوسه کننده باشد، اما در صورتی که با شارژ به دل دشمن هجوم ببرید و هیچ یک از هم تیمی های تان در کنار تا نباشد، تنها خود را به کشتن داده اید. در صورتی که مطمئن خواهید بود هم تیمی های تان دنبال شما خواهند آمد شارژ را در استفاده کنید. از شارژ می توان برای طی مسافت های طولانی در مدت کوتاه هم استفاده کرد، این گونه راینهارت می تواند سریع تر خود را به خطر مقدم نبرد برساند.

فایر استرایک، تنها قابلیت دور برد راینهارت برای آسیب وارد کردن به هیرو های ثابت همانند بسشن و یا اسنایپر هایی که توجهی به شما ندارد بسیار مفید است. دقت کنید که این قابلیت تنها برای استفاده بر علیه حریفان دور از شما نیست. در نبرد های نزدیک هم از آن به خوبی استفاده کنید.

آلتیمیت راینهارت می تواند جریان نبرد را به کل تغییر دهد. سعی کنید آن را هنگامی استفاده کنید که تعداد زیادی از حریفان تان جلوی دید تان هستند تا با فعال سازی آلتیمیت تان همگی شان را زمین گیر کنید. حال قادر خواهید بود که با پرتاب فایر استرایک به جهتی که به همگی شان برخورد کند، آسیب قابل ملاحظه ای به آن ها وارد کنید. پس از این کار حریفان تان را با ضربات چکش و با کمک هم تیمی های تان بسازید.

Roadhog

ScreenShot_16-06-17_14-28-47-000

سرسخت ترین هیرو اوورواچ کسی کسی نیست جز رودهاگ. با 600 واحد سلامتی، رودهاگ می تواند آسیب بسیار زیادی را تحمل و با استفاده از قابلیت هایش خود را درمان کند. با قلابش قادر است حریفان بی نوا را به سمت خود بکشاند و با شلیک شاتگان کارشان را بسازد.

Scrap Gun

سلاح رودهاگ به دو شیوه قابل استفاده است. در حالت اول 20 ساچمه در یک مخروط شلیک می کند که هر ساچمه بین 4 تا 9 واحد آسیب به حریف وارد می کند. این حالت بسیار به شاتگان شبیه می نماید و برای درگیری های نزدیک بسیار کار راه انداز است.

در حالت دوم رودهاگ توپی تشکیل شده از 20 ساچمه در یک جهت مستقیم شلیک می کند که در صورت عدم برخورد به دشمن و یا دیگر سطوح، پس از طی مسافتی نسبتا کوتاه منفجر می شود و ساچمه ها در جهت های گوناگون پرتاب خواهند شد. آسیب هر ساچمه هم همانند شلیک نوع اول است.

این سلاح تنها 4 تیر در خود جای می دهد، هر ثانیه تنها یک بار قابل شلیک است و خشاب گذاری آن 1.5 ثانیه وقت می طلبد.

Chain Hook

رودهاگ قلابی پرتاب خواهد کرد و در صورتی که موفق شود دشمنی را با این قلاب بگیرد، او را به سمت خود خواهد کشاند. با اصابت قلاب به هیرو های حریف، 30 واحد از سلامتی شان کاسته می شود. این قابلیت هر 6 ثانیه یک بار قابل استفاده است.

Take a Breath

با فعال سازی این ابیلیتی، رودهاگ برای مدت کوتاهی از یک وسیله مخصوص استنشاق می کند و 300 واحد از سلامتی شان به این طریق بازیابی می شود. انیمیشن این قابلیت برای یک ثانیه به طول می انجامد و طی این مدت رودهاگ نه می تواند حرکت کند و نه از دیگر قابلیت هایش بهره ببرد.

Whole hog

قابلیت آلتیمیت رودهاگ سلاح او را برای 6 ثانیه به ماشین گانی بسیار قدرتمند تبدیل می کند که قادر است علاوه بر آسیب رسانی به حریفان آن ها را به عقب پرتاب کند. طی این 6 ثانیه رودهاگ قادر به حرکت است، اما از دیگر قابلیت هایش نمی تواند استفاده کند.

نحوه بازی

ScreenShot_16-06-17_14-31-19-000

در مقایسه با دیگر تانک های بازی، رودهاگ کمی خودخواه است. با اینکه می تواند آسیب بسیار زیادی را تحمل و در شرایط سخت خودش را درمان کند، اما همانند راینهات قابلیتی برای دفاع از هم تیمی هایش ندارد. بر خلاف دیگر تانک ها، رودهاگ قادر است به راحتی هیرو های حریف را از تیم دشمن جدا کند و کارشان را بسازد. در واقع رودهاگ کاملا متفاوت نقش خود را نسبت به بقیه تانک های بازی ایفا می کند. با آسیب سنگینش توجه دشمنانش را به خود معطوف می سازد و به تیمش اجازه می دهد که کار آن ها را یک سره کند.

کمبو اصلی رودهاگ، کشیدن حریف به سمت خودش با استفاده از قلاب، شلیک با شاتگان و سپس مشت زدن به او است. این حرکات کار اکثر هیرو های غیر تانک و ضعیف تر را یک سره می کند. هنگام هوک کردن حریف از محیط بازی به خوبی استفاده کنید. روی لبه های منتهی به پرتگاه به ایستید و دشمنان آن سوی پرتگاه را با قلاب به سمت خود بکشید. حتی در صورتی که از کمبویی که ذکر کردیم جان سالم به در ببرند، به پرتگاه سقوط خواهند کرد.

از قلاب رودهاگ می توان برای متوقف کردن برخی از قابلیت های هیرو های حریف استفاده کرد. برای مثال اگر رودهاگ موفق شود ریپر، سولجر 76 و یا فرح را هنگامی که آلتیمیشان را فعال کرده اند به سمت خود بکشد، آلتیمیت های آنان متوقف خواهد شد. در شرایطی که احساس کردید این هیرو ها قصد فعال سازی آلتیمیت شان را دارند، قلاب خود را نگه دارید تا از آن برای حفظ جان خود و هم تیمی های تان بهره ببرید.

پیش از استفاده از قابلیت درمانی خود یعنی Take a Breath به حریفان تان دقت کنید. هیرو هایی همانند ریپر که قادرند آسیب بسیار زیادی در واحد زمان وارد کنند، در صورتی که به شما نزدیک شوند، هیچ رحم و مروتی از خود نشان نخواهند داد. فعال سازی Take a Breath جلوی چشم آن ها بی فایده خواهد بود زیرا از فرصت پیش آمده استفاده می کنند و کارتان را می سازند. حتما به گوشه ای پناه ببرید و سپس خود را درمان کنید.

اما در صورت رویارویی با هیرو هایی که به مرور از سلامتی رودهاگ می کاهند و قادر نیستند آسیب سنگینی به صورت ناگهان به او وارد کنند، ترسی از استفاده از Take a Breath درست در وسط مبارزه نداشته باشید. قدرت آسیب رسانی آن ها به اندازه ای نیست که طی مدتی که در حال درمان کردن خود هستید شما را از پای در بی آورند.

قابلیت آلتیمیت رود هاگ در فاصله نزدیک آسیب بسیار سنگینی به هیرو های حریف وارد و آن ها را به عقب پرتاب می کند. در صورتی که هدف شما از استفاده از این ابیلیتی، دور کردن حریف از هدف بازی است سعی کنید آن را به شیوه ای استفاده کنید که حریف تا حد ممکن به عقب پرتاب شود. اما در صورتی که میخواهید حریف را از پای در بیاورید، باید تا حد ممکن از دور کردن آن ها از خود بپرهیزید زیرا این قابلیت در فاصله های دور تر قدرت آسیب رسانیش را از دست می دهد. به همین دلیل باید به گونه ای جایگیری کنید که پشت حریف دیوار یا سطح صافی باشد تا از عقب پرت شدن آن ها جلوگیری کند.

D.Va

ScreenShot_16-06-17_14-28-41-000

هانا سانگ ملغب به دیوا به نوبه خود چندان سرسخت نیست، اما هنگامی که سوار بر روبات قدرتمندش شود، به تانکی قدرتمند بدل می گردد که قادر است بر سر دشمنانش فرود بی آید و کار شان را یک سره کند.

Fusion Canons

روبات دیوا به سلاح هایی نزدیک برد مجهز است که بدون وقفه و بدون نیاز به خشاب گذاری با سرعت 7 گلوله بر ثانیه شلیک می کنند. هر تیر شامل 8 ساچمه است و هر ساچمه هم بین نیم تا 3 واحد آسیب وارد می کند. سرعت حرکت دیوا هنگام شلیک با این سلاح ها به مراتب کم تر می شود.

Boosters

روبات دیوا قادر به شتاب گیری و حرکت به هر جهتی و حتی پرواز به سمت آسمان برای مدت 2 ثانیه است. هنگام حرکت با این شتاب دهنده ها، در صورتی که روبات دیوا به هیرو های حریف برخورد کند، 25 واحد از نوار سلامتی آن ها کاسته خواهد شد. دیوا می تواند هر 5 ثانیه شتاب دهنده های روباتش را فعال سازد.

Defense Matrix

با فعال سازی این قابلیت، دیوا برای مدت سه ثانیه تمامی پرتابه های دشمن را متوقف خواهد کرد. دقت کنید که تنها تیر ها هایی که به مقابل دیوا شلیک شوند مسدود خواهند شد و دیوا از پشت و اطراف آسیب پذیر خواهد بود. این قابلیت هر ده ثانیه قابل استفاده است.

Self-Destruct

دیوا روباتش را آماده انفجار خواهد کرد و خود به بیرون آن فرار می کند. این قابلیت التیمیت، آسیب بسیار زیادی به تمامی هیرو هایی که در محدوه افنجار آن باشند وارد خواهد کرد.

در صورتی که روبات دیوا از بین برود، خود وی نخواهد مرد و قادر است مبارزه را ادامه بدهد. خود دیوا جز سلاحش قابلیت دیگری ندارد و باید تا احظار مجدد روباتش صبر کند.

Light Gun

سلاح دیوا پیستول اتوماتیک کوچکی است با ظرفیت 20 گلوله در هر خشاب. فاصله بین دو شلیک متوالی با این سلاح 0.15 صدم قانیه است و هر تیر هم در صورت برخورد به هیرو ای از تیم حریف 14 واحد از سلامتی او می کاهد. خشاب گذاری مجدد این سلاح 1.5 ثانیه به طول می انجامد.

Call Mech

پس نابود شدن روبات دیوا، وی می تواند روباتی دیگر احظار کند. این قابلیت برای دیوا همانند یک آلتیمیت دوم است و هرچه وی آسیب بیشتری به هیرو های تیم حریف وارد کند این قابلیت سریع تر آماده خواهد شد.

نحوه بازی

ScreenShot_16-06-17_14-29-44-000

دیوا هرچند در دسته تانک ها طبقه بندی شده، اما باید همانند هیرو های هجومی با او بازی کرد. سلاح های روبات دیوا در درگیری نزدیک بسیار کشنده اند و شتاب دهنده های او هم قادرند وی را به راحتی به هیرو های حریف نزدیک کنند. دیوا باید هیرو های تنها و جدا از تیم را هدف بگیرد و خود را به آن ها برساند. از آن جایی که روباتش سرسخت است و قدرت سلاح هایش هم زیاد، در اکثر نبرد های یک به یک شانس خوبی برای موفقیت دارد.

به همین دلیل هم استفاده از دیوا به عنوان تنها تانک تیم چندان توصیه نمی شود. دیوا بیشتر به دنبال از پای در آوردن هدف های تک مانده از باقی تیمش جدا می شود و دیگر تانکی برای محافظ از دیگر اعضای تیم باقی نمی ماند. توصیه می شود که حتما دیگر اعضای تیم تانکی دفاعی همانند راینهارت را در کنار دیوا برگزینند.

حریف می تواند با پنهان شدن پشت هر کاوری از آلتیمیت دیوا جان سلام به در ببرد. بنابراین در صورتی که آلتیمیت دیوا در مناطقی باز که موقعیت زیادی برای کاور گرفتن در آن وجود دارد استفاده شود، لزوما حریفان را از پای در نمی آورد، اما آن ها را مجبور به فرار و عقب نشینی می کند. بنابراین سعی کنید آلتیمیت دیوا را برای پخش کردن هیرو های حریف و یا دور کردن آن ها از هدف بازی استفاده کنید.

 Winston

ScreenShot_16-06-17_14-28-59-000

وینستون نیز یکی دیگر از تانک های دفاعی بازی به شمار می رود، با این حال نسبت به سایر تانک ها سریع تر پر جنب و جوش تر است. چندان سر به سر وینستون نگذارید، شما که نمی خواهید خوی حیوانی این گوریل بامزه را بیدار کنید؟

Tesla Canon

وینستون با سلاحی که می تواند جریانی از الکتریسیته را در فاصله ای نزدیک شلیک کند به مصاف دشمنانش می رود. نیازی به هدف گیری با این سلاح وجود ندارد، کافی است پیوسته ماشه را نگه دارید تا جریان الکتریسیته به تمامی دشمنان مقابل تان آسیب برساند. با شلیک متوالی، هر ثانیه 20 درصد از باطری این سلاح کم می شود که الکتریسیته ناشی از مصرف هر یک درصد هم 3 واحد آسیب به حریف وارد می کند. تعویض منبع تغذیه این سلاح 1.5 ثانیه به طول می انجامد.

Jump Pack

وینستون با پرشی بسیار بلند خود را به هوا پرتاب می کند. هر یک از هیرو های حریف که در نزدیکی نقطه فرودش باشند، 50 واحد آسیب دریافت می کنند و به عقب پرت می شوند. همین قابلیت است که از وینستون، تانکی چابک می سازد و هر 6 ثانیه قابل استفاده است.

Barrier Projector

وینستون محافظی کروی شکل روی زمین قرار خواهد داد که قادر است 600 واحد آسیب را تحمل کند. سپر وینستون میدان نبرد را به دو قسمت درون سپر و بیرون سپر تقسیم می کند. هیرو های تیم حریف برای اینکه قادر باشند به وینستون و هم تیمی هایش آسیب وارد کنند باید حتما با آن ها در یک سمت سپر قرار داشته باشند. در غیر این صورت یا باید به سمت دیگر بروند و یا به 600 واحد سلامتی این سپر غلبه کنند.

Primal Rage

هر چند وینستون گوریلی است باهوش و دانشمند، اما در باطن باز هم یک حیوان است. آلتیمیت وینستون خوی حیوانی او را برای ده ثانیه بیدار می کند و سلامتی اش را به اندازه 500 واحد ارتقا خواهد بخشید. در طول این مدت وینستون سلاح الکتریکی اش را کنار خواهد گذاشت و به مشت هایش برای آسیب رسانی به حریف اکتفا خواهد کرد.

نحوه بازی

ScreenShot_16-06-17_14-30-58-000

وینستون برای بازیکنانی که تازه اوورواچ را شروع کرده اند هیرو بسیار خوبی به شمار می رود. سلاح وی با اینکه قدرت کمی دارد، اما به طور کاملا خودکار تمامی حریفان را هدف می گیرد. حتی هیرو های چابکی چون تریسر و گنجی هم نمی توانند از سلاح وینستون فرار کنند. قدرت کم سلاح وینستون موجب می شود که وی در نبرد تک به تک با سایر تانک ها به مشکل بخورد. تنها هنگامی به نبرد با دیگر تانک ها بروید که سلامتی آن ها در شرایط بحرانی است.

وینستون در از پای در آوردن دشمنان ایزوله و جدا بسیار ماهر است. اگر اسنایپر های تیم حریف اوضاع را برای شما تیم تان سخت کرده اند، وینستون می تواند با پرشی بلند خود را به راحتی به آن ها برساند و سپس کارشان را با سلاح الکتریکی اش بسازد. با این حال نبرد تک به تک با هیرو های تانک کش چون ریپر و دیگر تانک ها می تواند برای وینستون سخت باشد، پس سعی کنید حریفان تان را به درستی انتخاب کنید.

شیلد وینستون تحمل بسیار کمتری نسبت به سپر راینهارت دارد. راینهارت با سپرش قادر است به خوبی از هدف بازی دفاع کند، اما وینستون به طور کلی نقش تانکی خود را به شکل دیگری ایفا می کند. وی با پرش و رساندن خود به پشت هیرو های حریف، حواس آن ها را به خود معطوف می کند و فرصت حرکت را برای سایر اعضای تیمش مهیا می سازد.

ضرباتش مشت وینستون در فرم حیوانیش، تنها به حریف آسیب وارد نمی کند، بلکه آن ها را هم به عقب پرتاب می کند. در حقیقت قدرت اصلی التیمیت این هیرو هم همین است. با فعال سازی این آلتیمیت، وینستون می تواند اعضای تیم حریف را در نبرد های تیمی متفرق سازد و یا آن ها را از هدف بازی دور کند. وینستون با آلتیمیتش می تواند به راحتی برای مدتی طولانی حواس حریف را به خود معطوف کند و فرصت تصاحب هدف بازی را برای دیگر اعضای تیمش فراهم سازد.

یادتان باشد که با فعال سازی آین آلتیمیت سلامتی وینستون کاملا پر خواهد شد. پس سعی کنید پیش از فعال سازی آن تا حد ممکن با سلاح وینستون به حریف آسیب برسانید و هنگامی که سلامتی تان از حدی کمتر شد و خطر مگر تهدید تان کرد، آلتیمیت تان را فعال کنید.

Zarya

ScreenShot_16-06-17_14-28-57-000

زاریا، ورزشکار روسی، شیفته جاذبه و تاثیرات آن است. هنگامی که خطری جهان را تهدید می کند، زاریا از اولین افرادی خواهد بود که برای خدمت به مردم پا به جبهه های جنگ می گذارد و کسی هم نمی تواند مانع وی شود. سلاح محبوبش هم چیزی نخواهد بود جز قدرت جاذبه!

Particle Canon

سلاح زاریا به دو شکل قابل استفاده است. در حالت اول بی وقفه اشعه ای کوتاه برد از انرژی شلیک خواهد کرد. ظرفیت انرژی ذخیره شده در این سلاح 100 واحد است و شلیک اشعه در هر ثانیه 20 واحد از این انرژی را مصرف می کند و به ازای هر واحد انرژی مصرفی 4.75 واحد از سلامتی حریف می کاهد.

در حالت دوم سلاح زاریا عملکردی همانند نارنجک انداز دارد و کره از انرژی فشرده را به سمت حریفانش پرتاب می کند. هر یک از این کره ها 25 واحد از انرژی ذخیره شده در سلاح را مصرف می کنند. با برخورد این کره ها به هیرو های حریف و سایر سطوح، منفجر می شوند و 45 واحد آسیب به هیرو های اطراف وارد می کنند. خشاب گذاری مجدد این سلاح 1.5 ثانیه زمان نیاز دارد.

Particle Barrier

زاریا با تشکیل دادن حفاظی از انرژی برای دو ثانیه به دور خود، از خود در برابر حملات دشمن دفاع خواهد کرد. این حفاظ می تواند 200 واحد آسیب تحمل و جذب کند. آسیب جذب شده به شکل انرژی در سلاح زاریا ذخیره خواهد شد و قدرت آن را افزایش خواهد داد. این قابلیت هر 10 ثانه قابل استفاده است.

Projected Barrier

این قابلیت هم درست مانند قابلیت قبلی است، با این تفاوت که حفاظ زاریا این بار حول یکی از هم تیمی هایش تشکیل خواهد شد و نه اطراف خودش. این قابلیت پس از استفاده برای 8 ثانیه وارد وضعیت Cooldown می شود.

Energy

همان طور که گفتیم آسیب جذب شده توسط حفاظ های زاریا قدرت سلاحش را ارتقا خواهد بخشید. هر 4 واحد آسیبی که توسط این حفاظ ها جذب شوند، یک درصد به قدرت Particle Cannon خواهند افزود. در صورتی که برای مدتی زاریا انرژی جذب نکند، با سرعت 2 درصد در هر ثانیه از قدرت سلاحش کاسته خواهد شد.

Graviton Surge

زاریا بمبی به سمت دشمنانش پرتاب خواهد کرد که تمامی آن ها را به سمت خود جذب می کند و برای 4 ثانیه، به مرور به آن ها آسیب وارد می کند.

نحوه بازی

ScreenShot_16-06-17_14-31-38-000

قدرت سلاح زاریا به شدت به انرژی ای که کسب کرده بستگی دارد. در حالت عادی شاید این سلاح آسیب زیادی وارد نکند، اما در صورتی که موفق به جذب مقدار قابل توجهی انرژی شود، می تواند به راحتی هیرو های حریف را از پای در آورد. ابزار اصلی زاریا هم برای جذب انرژی حفاظ هایی هستند که دور خود و هم تیمی هایش تشکیل می دهد، به همین دلیل کلیدی ترین نکته بازی با زاریا استفاده درست از این حفاظ ها است.

حفاظ های زاریا برای مدت بسیار محدودی از اعضای تیم و خودش حفاظت می کنند، بنابراین باید درست در لحظه مناسب از آن ها بهره ببرید. هیرو های تیم حریف می دانند که حمله به این حفاظ ها بی فایده است، زیرا نه تنها نمی توانند آسیبی وارد کنند، بلکه قدرت زاریا را هم ارتقا خواهند بخشید. بنابراین بهترین راه جذب انرژی سو استفاده از سرعت عکس العمل آن ها است. پیش از فعال کردن حفاظ های تان با دشمن درگیر شوید، در صورتی که ببینند حفاظ حول شما نیست شروع به حمله خواهند کرد، این جا است که باید سریعا حفاظ تان را فعال و تا پیش از این که حریف تان واکنش نشان دهد و حملاتش را متوقف کند، انرژی جذب کنید.

هنگام استفاده از حفاظ بر روی هم تیمی های تان، باید آن ها را اولیت بندی کنید. حفاظ را حول هم رزمی شکل دهید که در ان لحظه خطر تهدیدش می کند. برای مثال اگر ریپر و یا گنجی می خواهند بین اعضای تیم حریف بروند و با آلتیمیتشان آن ها را از پای در آورند، از آن ها محفاظت کنید.

زاریا به عنوان یک تانک، می تواند در یک لحظه از حداکثر دو تن از اعضای تیمش حفاظت کند که یکی از آن ها هم خودش است. بنابراین بهتر است که از زاریا به عنوان تانک ثانویه تیم در کنار تانکی چون وینستون و یا راینهارت استفاده شود.

دیگر راه مناسب کسب انرژی سو استفاده از واحد های هوش مصنوعی است که تنها با دیدن شما شروع به شلیک می کنند. حفاظ تان را فعال کنید و مقابل تورت های تربیرن بروید. به راحتی قادر به جذب حداقل 50 درصد انرژی خواهید بود.

اشعه سلاح زاریا بیشتر برای درگیری های تک به تک با هیرو هایی که سرعت کمتری دارند مناسب است. اما توپ انرژی اش در نبرد با گروهی از دشمنان و هیرو های چابک چون تریسر بیشتر به کار می اید.

التیمیت زاریا یکی از دشوار ترین آلتیمیت های بازی است، با این حال اگر بتوانید به درستی از آن استفاده کنید موقعیت بسیار خوبی برای تیم خود ایجاد خواهید کرد. بمب جاذبه زاریا می تواند هر یک از اعضای تیم حریف را به خود جذب کند، آن را به گونه ای استفاده کنید که حداقل 3 و یا جتی 4 تن از اعضای دشمن را به دام بیاندازد. هیرو هایی چون ریپر و یا فرح به خوبی می توانند از فرصت پیش آمده استفاده کنند و با آلتیمیت های شان ظرف یک ثانیه کار حریف را بسازند. پس حتما التیمیت خود را با آن ها هماهنگ کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی