ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سمت جدید تیم کوک در هیئت مدیره نایکی
تکنولوژی

سمت تازه تیم کوک در هیئت مدیره کمپانی نایکی

تیم کوک از سال ۲۰۰۵ تا کنون عضو هیئت مدیره کمپانی تولید لوازم ورزشی نایکی (Nike) بوده است. حال با توجه به فرا رسیدن زمان بازنشستگی فیل نایت (Phil Knight) موسس و رئیس هیئت مدیره ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

تیم کوک از سال ۲۰۰۵ تا کنون عضو هیئت مدیره کمپانی تولید لوازم ورزشی نایکی (Nike) بوده است. حال با توجه به فرا رسیدن زمان بازنشستگی فیل نایت (Phil Knight) موسس و رئیس هیئت مدیره این شرکت چند ملیتی، قرار است مدیرعامل فعلی یعنی مارک پارکر (Mark Parker) با حفظ سمت، عنوان رئیس هیئت مدیره را نیز در اختیار داشته باشد. بر همین اساس و با توجه به قرار داشتن مقام مدیرعاملی و ریاست هیئت مدیره در دست یک نفر، قرار است تیم کوک جایگاه «سرپرست مستقل» هیئت مدیره این شرکت را بر عهده بگیرد.

تمام این برنامه ها از یک سال قبل چیده شده بود و حالا با کناره گیری رسمی فیل نایت، جابجایی ها در بالای هرم مدیریت نایکی به انجام خواهد رسید.

روابط این تولید کننده لوازم ورزشی پر آوازه با غول دنیای تکنولوژی یعنی اپل، طی سال های گذشته پر فراز و نشیب بوده است. با آن که کوک در هیئت مدیره هر دو کمپانی عضویت دارد، اما گاه پیش آمده که کار اپل و نایکی حتی به دادگاه نیز کشیده است. همانند مناقشه حقوقی بر سر نقض پتنت در دستبند سلامتی FuelBand نایکی، که البته در نهایت کار به مصالحه کشیده شد.

بر همین اساس به نظر نمی رسد تغییر و تحول پیش آمده در هیئت مدیره نایکی و سمت جدید مدیرعامل اپل در آن، تغییر محسوسی در این رابطه ایجاد نماید. گفتنی است نایکی در یکی دو سال اخیر فشارهای زیادی را از طرف رقبایی چون Under Armour و آدیداس برای تصاحب بازارش احساس می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محسن
    محسن | ۱۲ تیر ۱۳۹۵

    عاغا اخرش نفهمیدیم نایکییه یا نایک?خواهشا منو از جهت در بیارین

    • Abolfazl_Ahmady
      Abolfazl_Ahmady | ۱۲ تیر ۱۳۹۵

      اسمش برخلاف چیزی که به نظر میرسه، توی انگلیسی هم نایکی خونده میشه... همچنین adobe

مطالب پیشنهادی