ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند سازمانی Gionee S8 با چیپ امنیتی داخلی به زودی معرفی می شود

Gionee برندی شناخته شده در چین و هند است که البته محصولاتش را تحت لیسانس برندهای آمریکایی نظیر BLU و شرکت های اروپایی از جمله AllView هم وارد بازار می کند. دو ماه پیش این کمپانی Gionee S8 ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

Gionee برندی شناخته شده در چین و هند است که البته محصولاتش را تحت لیسانس برندهای آمریکایی نظیر BLU و شرکت های اروپایی از جمله AllView هم وارد بازار می کند.

دو ماه پیش این کمپانی Gionee S8 را وارد بازار کرد؛ دستگاهی تماما فلزی که برای کاربران جوان طراحی شده بود. حالا این شرکت در نظر دارد پروژه جدیدتری را کلید بزند که به مراتب از آنچه قبلا انجام داده هیجان انگیزتر است.

دستگاهی که به زودی از سوی این کمپانی وارد بازار می شود Gionee M6 نام دارد و طبق اعلام شرکت سازنده اش به یک «جعبه سیاه داخلی» مجهز شده؛ نوعی چیپ رمزگذاری شده که با ایزوله سازی داده های حساس از لایه نرم افزاری دستگاه، از آنها حفاظت می کند.

همانطور که تایید خواهید کرد این ایده با استراتژی پیاده شده از سوی اغلب سازندگان اسمارت فون فرق دارد چراکه راهکارهای امنیتی به خدمت گرفته شده در دستگاه های تولیدی این شرکت ها (نظیر KNOX سامسونگ) معمولا نرم افزاری هستند و به لحاظ نظری تضعیف کردنشان ساده تر است.

این در حالی است که آیفون های تولیدی اپل داده های مربوط به اثر انگشت و دیگر اطلاعات امنیتی را در داخل یک چیپ اختصاصی «ایمن» نگهداری می کنند.

حالا Gionee خبر داده که رویکردی مشابه به اپل را در پیش گرفته. آقای Yu Lei نایب رئیس این شرکت روز گذشته در صفحه Weibo خود اعلام کرد M6 یک چیپ رمزگذاری شده را در خود خواهد داشت که درست در نزدیکی پردازنده اصلی آن قرار می گیرد.

او اینطور توضیح داد که کل عملیات رمزگذاری سخت افزار داخل همین چیپ رخ می دهد و به همین خاطر امکان بهره برداری از اطلاعات موجود در آن وجود ندارد، این در حالی است که رمزگذاری نرم افزاری پیاده شده در سطح سیستم عامل غالبا با خطرات امنیتی زیادی روبروست.

همزمان با این مساله، عکس های خود اسمارت فون نیز روی وبسایت مرکز گواهی تجهیزات مخابراتی چین منتشر شد. تصاویر دستگاهی با کیفیت بسیار خوب را نشان می دهند که موبایل های خوش ساخت و پیشرفته سامسونگ و اچ تی سی را در ذهن تداعی می کنند منتها با این تفاوت که لوگوی شرکت دیگری را روی بدنه خود دارد.

در مورد سایر مشخصات این تلفن هوشمند هنوز اطلاعاتی به دست نیامده اما رونمایی از آن طبق اعلام شرکت سازنده در تاریخ 5 مردادماه اتفاق خواهد افتاد.

Gionee-S6-leaked-photos Gionee-S6-leaked-photos (1) Gionee-S6-leaked-photos (2) Gionee-S6-leaked-photos (3)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی