ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکنر عنبیه چشم احتمالاً در آینده به آیفون های اپل هم راه پیدا خواهد کرد

خبرگزاری تایوانی «دیجی تایمز» امروز گزارشی منتشر کرده و بیان نموده که از سال آینده، برخی از شرکت های شناخته شده در زمینه توسعه موبایل اقدام به قرار دادن اسکنر پیشرفته عنبیه چشم در موبایل های ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

خبرگزاری تایوانی «دیجی تایمز» امروز گزارشی منتشر کرده و بیان نموده که از سال آینده، برخی از شرکت های شناخته شده در زمینه توسعه موبایل اقدام به قرار دادن اسکنر پیشرفته عنبیه چشم در موبایل های خود خواهند کرد. در میان شرکت هایی که این خبرگزاری از آنها اسم برده، نام اپل هم دیده می شود.

منبع یاد شده می نویسد: «سامسونگ قرار است در نیمه دوم سال میلادی جاری موبایلی پرچمدار و مجهز به همین ویژگی ارائه دهد در حالی که احتمالاً اپل نیز در آیفونی که سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد، همین تکنولوژی را به کار می گیرد.»

از سوی دیگر دیجی تایمز اشاره می کند که شرکت های چینی نظیر شیائومی و LeEco، در حال توسعه تکنولوژی هایی خانگی و مشابه با آنچه یاد شد هستند تا فناوری بکار رفته در سنسورهای بیومتریک را ارتقا دهند.

اگرچه خبرگزاری دیجی تایمز، سابقه ای درخشان در انتشار اخبار بی اساس دارد اما باید توجه کرد که پیش از این، آقای «مینگ-چی کو» هم اشاره ای کوتاه به تلاش اپل جهت استفاده از سنسورهای بیومتریک دیگر کرده بود.

در ابتدای سال میلادی جاری، این تحلیلگر گفته بود که اپل به دنبال راهکاری است تا از طریق آن، بتواند آنلاک شدن دستگاه را توسط چشم و صورت کاربر محقق نماید.

نشانه ای دیگر در خصوص تحقق یافتن این خبر در آینده، این است که اپل در ابتدای سال ۲۰۱۶، شرکت Emotient را خرید. این شرکت در حال کار بر روی نوعی تکنولوژی است که نه تنها می تواند چهره های مختلف را تشخیص دهد، بلکه قادر است احساسی که شخص دارد را با آنالیز چهره او حدس زده و ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • shahin rashidi
    shahin rashidi | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    به به چه شاهکاری کرده اپل باز هم داره تقلید میکنه از سامسونگ خسته ندشدی پهلوان اینقد تقلید کردی زنده باشی دلاور

  • Note7
    Note7 | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    حلا منتقدا خوش بین شدن

  • pourya_p
    pourya_p | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    دعوا نکنید ، لومیا و سرفس این تکنولوژی ها رو هر جفت دارن .
    یاده اون تبلیغ لومیا افتادم ک طرفدارایه سامسونگ و اپل تو عروسی داشتن همو میزدن و خبر نداشتن لومیا هم اونجاس .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی