ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارمندان سابق اپل استورها از تجربیات عجیب شان در برخورد با مشتریان این برند می گویند

سه تن از کارمندان سابق اپل که در فروشگاه های خرده فروشی این کمپانی موسوم به «اپل استور» فعالیت داشته اند، اخیراً به گفتگو با وبسایت Thrillist پرداخته اند و از برخی از عجیب ترین تجربیات ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

سه تن از کارمندان سابق اپل که در فروشگاه های خرده فروشی این کمپانی موسوم به «اپل استور» فعالیت داشته اند، اخیراً به گفتگو با وبسایت Thrillist پرداخته اند و از برخی از عجیب ترین تجربیات شان در برخورد با مشتری های این فروشگاه ها سخن به میان آورده اند. در میان این صحبت ها روایت هایی وجود دارند که می توانند توجه هر فردی را به خود جلب نمایند.

برای مثال، یکی از کارکنان اسبق برند ساکن کوپرتینو گفته است که اپل بنا داشته درگاه لایتنینگ و کابل های مرتبط به آن را تا پیش از معارفه رسمی از کارمندان خود در واحد های خرده فروشی مخفی نگه دارد تا اطلاعاتی راجع به این پورت به بیرون درز نکند.

از سوی دیگر آنها می خواسته اند محموله ی کابل های لایتنینگ را قبل از رونمایی آیفون ۵ به فروشگاه هایشان ارسال نمایند، لذا تصمیم می گیرند کابل های دارای فیش های جدید را در درون ماکت هایی از کانکتورهای سی پین قدیمی مخفی نمایند که تا آن زمان در آی دیوایس ها کاربرد داشته است.

زمانی که اپل از نسل تازه آیفون -یا همان آیفون ۵- با درگاه جدید پرده بر می دارد موضوع به کارکنان اپل استورها اطلاع رسانی می شود و سپس آنها ماکت ها را از کابل ها جدا کرده و برای عرضه رسمی به مشتریان آماده شان می نمایند.

همانطور که می توانید تصور کنید احتمالاً مالکین آیفون ها هر از گاهی در رابطه با اینکه چطور موبایل شان صدمه دیده دروغ هایی را سرهم می کنند تا شاید بتوانند از گارانتی محصول استفاده برده و به صورت رایگان یک دستگاه نو تحویل بگیرند یا در نهایت شرکت سازنده را مجاب نمایند که بدون دریافت هزینه ای اسمارت فون شان را تعمیر نماید.

یکی از کارمندان سابق اپل استور می گوید، مشتری به او مراجعه کرده بوده و تلاش داشته تا وی را متقاعد سازد که تلفن همراهش هنگامی که توسط فضایی ها دزدیده شده بوده با مایعی ناشناس و احتمالاً تولید شده توسط بیگانگان در تماس قرار گرفته.

یا فرد دیگری با کیسه ای پلاستیکی در دست که تکه های آیفون در درون آن بوده به آنها مراجعه کرده تا محصول را برای وی تعمیر کنند. ظاهراً این شخص از عملکرد تلفن هوشمندش نارضایتی داشته و با اسلحه به آن شلیک کرده بوده است؛ شکی نیست که این شکل از صدمه دیدن دیوایس شامل گارانتی نمی شود.

در بخشی از صحبت های کارکنان سابق اپل آمده که کاربری به آنها رجوع کرده و موبایلی را در پیش روی شان گذاشته که شکل ظاهری اش دچار تغییرات جدی شده بوده است. این فرد به آنها می گوید با دستگاه مشکل دارد و به درستی کار نمی کند.

پشتیبانان اپل از او می پرسند که دقیقاً چه اتفاقی رخ داده؟ وی توضیح می دهد که در حال مکالمه با آن بوده که موبایل به یکباره داغ شده و در درون دست اش آتش گرفته، در نتیجه وی دستگاه را رها کرده است.

کارشناس اپل اسمارت فون مورد بحث را تحویل گرفته و در اتاقی دیگر قدری بررسی اش می کند. شواهد نشان می دهند که دستگاه به یقین با مایعی مانند آب در تماس بوده. کارمند اپل به نزد مشتری باز می گردد و این مسئله را به او توضیح می دهد، وی در پاسخ می گوید موبایل که آتش گرفت آن را در درون سینک ظرفشویی انداختم و آب را روی آن باز کردم.

کارمند برند ساکن کوپرتینو خاطر نشان می سازد واقعیت ماجرا احتمالاً این بوده که او دستگاه را در آب انداخته و سپس برای خشک کردنش آن را در درون مایکرویو قرار داده یا به هر حال اتفاقی شبیه به این رخ داده.

البته راهکارهایی هم در این بین وجود داشته که شما حتی اگر به آیفون خود صدمه وارد کرده بوده اید بتوانید با آنها اپل را مجاب سازید که آن را بدون دریافت هزینه ای تعمیر کند. برای مثال یکی از کارکنان اسبق این مجموعه در اظهاراتش عنوان می دارد که آیفون ۶ مشکلی داشته که رفته رفته سبب می شده تصاویر ثبت گشته توسط دوربین اش دچار اعوجاج شوند.

در آن ایام اگر شما به اپل استور مراجعه می کردید و می گفتید آیفون تان به زمین افتاده و نمایشگرش شکسته است فروشگاه به یقین برای تعمیر مبلغی را از شما مطالبه می نموده است، ولی اگر به مشکل اعوجاج تصاویر اشاره می کردید بدون توجه به صدمات فیزیکی وارد شده به دیوایس، به شما یک موبایل جدید می داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    خوشبحالشون, حداقل عوض میکنن و گارانتیشون واقعا گارانتیه ولی اینجا....?????

    • امینnew
      امینnew | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

      ایران اصلا گارانتی نداره و جالبش اینک وقتی از نمایندگی خاصی میپرسی مبلغی که برای گارانتی میگیری برای چیه میگه برای اینکه مطمئن باشید گوشی اصل، کسی هم نیست پیگیری کنه پول گارانتی میگیرن که مطمین باشیم اصلی این جمله ارو مثلا توی آمریکا بگی... تصور کنید چه اتفاقی می افته... ما ایرانی ها شاید 200 300 سال دیگه به فرهنگ کشوری مثل آمریکا برسیم.

    • Morteza
      Morteza | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

      دستگاه خود بخود خراب بشه عوض میکنن ، اینجا هم همینطوره ولی خوب کدوم دستگاهی خودبخود خراب میشه آخه

    • Amir_Hatami
      Amir_Hatami | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

      Enshalah gozaret beheshoon bekhore... man ke injori fek nemikonam ba tavajoh be tajrobam

مطالب پیشنهادی