ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت اوایل سال 2017 به پشتیبانی از اسکایپ در ویندوزفون 8 و 8.1 خاتمه می دهد

در ماه می 2011، اسکایپ با مبلغ گزاف 8.5 میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری شد. به دلیل آنکه مایکروسافت از صدور حق استفاده از پتنت هایش در اندروید درآمد بیشتری از فروش گجت های ویندوزفونی کسب می ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

در ماه می 2011، اسکایپ با مبلغ گزاف 8.5 میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری شد. به دلیل آنکه مایکروسافت از صدور حق استفاده از پتنت هایش در اندروید درآمد بیشتری از فروش گجت های ویندوزفونی کسب می کند، غول نرم افزاری دیگر دلیلی نمی بیند که از اسکایپ به عنوان ابزاری برای افزایش فروش ویندوزفون بهره بگیرد.

ماه گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که از ماه اکتبر سال جاری دیگر از اپلیکیشن اسکایپ در پلتفرم های ویندوزفون 8، 8.1 و همچنین اندروید 4.0.3 و نسخه های قدیمی تر آن پشتیبانی نخواهد کرد.

اما روز جمعه مایکروسافت اعلام کرد که تا اوایل سال 2017، هشتاد درصد از کاربران ویندوزفون باید از اپلیکیشن اسکایپ در نسخه های 8 و 8.1 این سیستم عامل خداحافظی کنند.

البته تا تاریخ اعلام شده اسکایپ در این دو نسخه از ویندوزفون کماکان قابل استفاده است، اما کاربران هنگام کار با آن با محدودیت هایی مواجه خواهند بود. این موضوع شامل دستگاه های مبتنی بر سیستم های عامل ویندوز RT و اندروید 4.0.3 و نسخه های قدیمی تر نیز می شود.

مایکروسافت در حال حاضر مشغول انتقال اسکایپ از شبکه های P2P به فضای ابریست. به ادعای غول نرم افزاری، انجام این کار می تواند بعضی از قابلیت های اسکایپ همچون اشتراک گذاری فایل، کیفیت تماس و مکالمات ویدئویی را ارتقاء ببخشد.

با توجه به آنکه سهم ویندوز از بازار اسمارت فون ها هر روز کمتر و کمتر می شود، دلیلی ندارد که مایکروسافت زمان و انرژی و سرمایه خود را روی پشتیبانی از هر چیزی به جز سیستم عامل ویندوز 10 برای موبایل بگذارد. کاربران ویندوز 10 موبایل می توانند به نسخه مدرنی از اسکایپ دسترسی داشته باشند که از کنفرانس های ویدئویی متشکل از 25 نفر پشتیبانی به عمل می آورد.

برای دانلود این نسخه می توانید به ویندوزاستور مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی