ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه در CyanogenMod تم های اختصاصی بسازیم؟

همه ی ما می دانیم که اندروید رسمی گوگل طی این سال ها، از نظر ظاهری بسیار تکامل پیدا کرده است. اما باید قبول کنیم که این سبک ممکن است مورد قبول تمام کاربران واقع نشده باشد. با ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

همه ی ما می دانیم که اندروید رسمی گوگل طی این سال ها، از نظر ظاهری بسیار تکامل پیدا کرده است. اما باید قبول کنیم که این سبک ممکن است مورد قبول تمام کاربران واقع نشده باشد.

با این حال کاستوم رام هایی مثل سیانوژن مد راه های زیادی را جهت شخصی سازی سیستم عامل پیش رویتان می گذارند؛ از شخصی سازی نوار اعلان ها گرفته تا بخش ناوبری را می توانید در این رام انجام داده و تمام جزئیات را به دلخواه خود دستکاری کنید.

تم های آماده زیادی در پلی استور گوگل وجود دارند که از آنها می توانید برای ایجاد تغییرات در سیانوژن استفاده کنید، اما احتمال دارد که در جستجوهایتان به تم دلخواه نرسید. احتمالاً این موضوع کمی ناراحت تان کند. اما چرا اصلا تم مورد علاقه ی خودتان را نمی سازید؟ به لطف اپلیکیشنی به نام ThemeDIY که به صورت رایگان در پلی استور قرار گرفته، قادر به انجام این کار خواهید بود.

در این مقاله قصد داریم تا مراحل ساخت تم های اختصاصی در رام سیانوژن را قدم به قدم با یکدیگر دنبال کنیم.

چگونه تم سیانوژن را تعویض کنیم؟

از زمان عرضه ی سیانوژن تا به امروز نحوه ی تعویض تم در آن دستخوش تغییراتی شده است؛ پس بگذارید با یک سری اصول اولیه شروع کنیم. اگر از کاستوم رام سیانوژن مد استفاده می کنید، پس حتما اپلیکیشنی به اسم Themes به صورت پیش فرض روی تبلت و یا تلفن هوشمندتان نصب شده است.

این برنامه معمولاً در بخش اپلیکیشن ها، در کنار نرم افزارهای دیگر دیده می شود. در غیر این صورت می توانید از طریق مسیر Settings > Themes به آن دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن به صورت پیش فرض با تم هایی عرضه شده است که پیش تر نیز آن ها را می شناختید. علاوه بر این گزینه ای نیز برای دانلود موارد بیشتر در آن تعبیه شده است.

اپلیکیشن مذکور مستقیماً به فروشگاه پلی استور متصل است. به لطف این قابلیت گزینه های زیادی برای انتخاب تم در اختیار دارید، به طوری که می توان گفت هیچ گاه با کمبود تم برای تلفن هوشمند خود مواجه نخواهید شد.

CreateCyanogenModThemes-Themes-w600

در سیانوژن مد حتماً نیازی نیست که تم تلفن هوشمند خود را به کلی تغییر دهید. شما می توانید تغییرات خود را تنها به بخش نوار اعلان ها و قفل صفحه نمایش محدود کرده و یا حتی با ترکیب عناصر تم های مختلف، به مورد دلخواه خود برسید.

CreateCyanogenModThemes-Cosmos-w600

تم اختصاصی خودتان را بسازید

بسیار خوب،‌ حالا وقت آن رسیده که برای خودتان تم اختصاصی بسازید. در اولین قدم باید بگوییم که به جای دستکاری فایل های APK و انجام تغییرات به صورت دستی، می توانید آخرین محصول Darkion Avey را به نام ThemeDIY از گوگل پلی به رایگان دریافت کنید.

برای اجرای این اپلیکیشن شما به دستگاهی نیاز خواهید داشت که حداقل اندروید لالی پاپ روی آن نصب شده و همچنین از تم های سیانوژن مد 12 نیز پشتیبانی کند. زمانی که برای اولین بار ThemeDIY را باز می کنید، با یک صفحه ی نسبتاً بزرگ و خالی مواجه خواهید شد. برای شروع کافیست روی دکمه ی «به علاوه» در پایین صفحه ضربه بزنید.

CreateCyanogenModThemes-ThemeDIY-w600

پس از این کار باید به صفحه ی ساخت تم منتقل شوید. برای شروع با قسمت نام گذاری شروع کنید. می توانید در این بخش یکی از تم های سیانوژن مد 12 را در اپلیکیشن بارگذاری کرده و مشغول تغییر دادن آن شوید.

در بخش رنگ ها نیز می توانید از مجموعه رنگ های DIY استفاده و یا آن را از یک تصویر دلخواه استخراج کنید. در تصویر زیر نمونه ای از تم های ساخته شده با اپ DIY را مشاهده می کنید. رنگ های به کار برده شده در این تم از  تصویر پس زمینه ی آن استخراج شده اند.

CreateCyanogenModThemes-SofaBota-w600

برای انتخاب دستی رنگ ها نیز کافیست روی گزینه ی Per-app modifications کلیک کنید. ThemeDIY این امکان را به شما می دهد که وضعیت ظاهری اکشن بار، نوار وضعیت و بخش ناوبری را تغییر دهید. از میان رنگ های تیره و روشن یکی را انتخاب کنید و سپس برای مطابقت متن با رنگ انتخابی تان نیز دستی به سر و روی این قسمت بکشید.

CreateCyanogenModThemes-Settings-w600

ویژگی های ThemeDIY به همین جا ختم نشده و  با انجام برخی ترفندها می توانید تمی که ساخته اید را از نظر رنگ با هر اپلیکیشنی که در نظر دارید سازگار کنید. در واقع با استفاده از ThemeDIY، دیگر نیازی نیست برای اعمال این تغییرات کوچک منتظر بروزرسانی های توسعه دهنده مانده و وقت خود را تلف کنید.

پس از انجام مراحل بالا نیز فونت مورد علاقه ی خود و فایل های تصویر پس زمینه، قفل صفحه ی نمایش و انیمیشن بوت شدن رام را انتخاب کنید.

چگونه تم ساخته شده را روی تلفن هوشمند خود اعمال کنیم

پس از انجام این تغییرات و تمام شدن کارتان، روی دکمه ی شناور واقع در گوشه ی سمت راست و پایین صفحه نمایش ضربه بزنید. حال بخش خالی ای که برای اولین بار در ThemeDIY مشاهده می کردید، جای خود را به نمونه ای از تم ساخته شده توسط شما در وسط صفحه داده است.

CreateCyanogenModThemes-Install-w600

در این تصویر بند انگشتی می توانید نام تم، رنگ های به کار رفته در آن و تصویر پس زمینه ی انتخابی را مشاهده کنید. طبق آنچه که در تصویر بالا می بینید روی دکمه ی Install ضربه بزنید. پس از آن اعلانی به شما نمایش داده می شود.

برای اعمال تم ساخته شده کافیست روی Apply ضربه بزنید. به غیر از این راه می توانید در اپلیکیشن Themes به بخش تم های نصب شده بروید و تمی که ساخته اید را انتخاب کنید. بد نیست بدانید که اگر از یک دستگاه روت شده استفاده می کنید، با استفاده از ThemeDIY تم ها به صورت خودکار نصب خواهند شد.

CreateCyanogenModThemes-Installed-w600

به این نکات توجه کنید

توسعه دهنده ی این اپلیکیشن به شما اجازه ی فروش تم هایی که ساخته اید را نمی دهد. علاوه بر این، طبق قانون کپی رایت مجاز به ایجاد تغییر در تم های غیر رایگان نیستید.

ThmeDIY از طریق گرفتن تبلیغات درآمدزایی می کند. با این حال می توانید با استفاده از گزینه ای که در بخش تنظیمات تعبیه شده تبلیغات را غیر فعال کنید. در صورت انجام این کار، شاید بد نباشد که برای جبران و کمک به ادامه کار اپلیکیشن مبلغی را برای اهدا به توسعه دهندگان آن در نظر بگیرید.

شما نیز سبک خود را داشته باشید

کاستوم رام ها عموماً گزینه های بیشتری را برای شخصی سازی محیط در اختیار کاربران اندروید قرار می دهند. با داشتن اپلیکیشنی مثل ThemeDIY، دیگر به تم های موجود در فروشگاه پلی استور محدود نیستید، و می توانید مثل آب خوردن رنگ و میزان شفافیت بخش های مختلف تم مورد علاقه تان را تغییر دهید.

آیا تا به حال تمی برای دستگاه اندرویدی خود ساخته اید؟ حتما تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nima k
    Nima k | ۹ شهریور ۱۳۹۵

    میشه آیکون هارو هم عوض کرد؟
    اگه میشه بگید من رو تبلتم همین کاستوم رامو خودم نصب کردم به امتحانش می ارزه

مطالب پیشنهادی