ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جنرال موتورز بیش از 4.3 میلیون وسیله نقلیه را به علت نقص ایربگ فرا خواند

«جنرال موتورز» بیش از 4.3 میلیون وسیله نقلیه را در سرتاسر جهان به خاطر نقص نرم افزاری در سیستم ایربگ فرا خواند. ظاهراً این مشکل تاکنون در یک تصادف منجر به فوت و 3 مورد جراحت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

«جنرال موتورز» بیش از 4.3 میلیون وسیله نقلیه را در سرتاسر جهان به خاطر نقص نرم افزاری در سیستم ایربگ فرا خواند. ظاهراً این مشکل تاکنون در یک تصادف منجر به فوت و 3 مورد جراحت دیگر دخیل بوده است.

به گزارش رویترز، این ایراد نرم افزاری باعث می شود که در شرایطی بسیار نادر، یعنی زمانی که قبل از تصادف رویداد خاصی بر وضعیت دینامیکی خودرو تأثیر بگذارد، ایربگ ها عمل نکنند. این فراخوان مدل های مختلف کامیون، سواری و SUV تولید شده بین سال های 2014 و 2017 را شامل می شود.

البته این مشکل به ایربگ های Takata که تاکنون در بیش از 13 مورد مرگ و 100 مورد جراحت در سرتاسر دنیا نقش داشته اند، ارتباطی ندارد. همان طور که می دانید در ایربگ های ساخت این شرکت از نوعی مواد شیمیایی خاص استفاده شده بود که به مرور زمان، به ویژه در محیط گرم و مرطوب، بی اثر گشته و در برخی موارد منفجر می شدند.

در همین رابطه، بیش از 24 میلیون وسیله نقلیه و 28 میلیون سیستم ایربگ Takata تاکنون جمع آوری شده اند، و در ماه مه سازمان نظارت بر ایمنی حمل و نقل جاده های ملی آمریکا اعلام کرد بیش از 35 میلیون خودروی دیگر نیز به همین دلیل فراخوانده می شوند.

گفتنی است در ماه جولای، رویترز گزارش داد GM بیش از 4.3 میلیون وسیله نقلیه مجهز به سیستم ایربگ Takata را با هزینه تقریبی 550 میلیون دلار جمع آوری خواهد کرد، اما ظاهراً خبر امروز ارتباطی به نوع ایربگ نداشته و مشکل در سیستم نرم افزاری و نحوه فعال سازی آن است.

لازم به ذکر است جنرال موتورز اعلام کرده این فراخوان تأثیر قابل توجهی بر بیلان مالی آنها در سال جاری نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi kh
    mahdi kh | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

    قسمت کنترل کیفی این کارخونه ها دقیقا داره چکار میکنه؟

مطالب پیشنهادی