ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تشخیص بیماری گلوکوما با موبایل
تکنولوژی

هدست Viewi و یک تلفن هوشمند؛ راهکار تشخیص بیماری آب سیاه چشم در منزل

پیش از این شنیده بودیم که می توان از یک تلفن هوشمند برای تشخیص برخی بیماری های پوستی استفاده کرد. یا آنها را به سنسورهای تشخیص سموم مجهز نمود. اما به نظر می رسد این ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

پیش از این شنیده بودیم که می توان از یک تلفن هوشمند برای تشخیص برخی بیماری های پوستی استفاده کرد. یا آنها را به سنسورهای تشخیص سموم مجهز نمود. اما به نظر می رسد این ابزارهای نوین پتانسیل های بیشتری در تشخیص بیماری ها دارند. به تازگی محققین موسسه «Cambridge Consultants» موفق به توسعه هدستی تحت عنوان «Viewi» شده اند که با کمک یک تلفن هوشمند می تواند بیماری «آب سیاه» چشم یا همان «گلوکوما» (glaucoma) را به راحتی شناسایی کند.

کافیست اپلیکیشن مخصوصی را روی تلفن هوشمند خود نصب نمایید، سپس آن را درون هدست Viewi قرار داده و هدست را روی سر خود بگذارید. اپلیکیشن مذکور با نمایش الگوهای خاصی از نور در مقابل چشم فرد و گرفتن فیدبک های لازم توسط یک ریموت بلوتوثی که در دست او قرار می گیرد، می تواند وجود بیماری آب سیاه را در مراحل اولیه آن تشخیص دهد.

patient_wearing_viewi_device

مدت انجام این آزمایش برای هر چشم تنها ۵ دقیقه خواهد بود و نتیجه آن نیز طوری اعلام می شود که برای هر فردی با سطح سواد معمولی قابل درک باشد. ضمن این که می توان اطلاعات تکمیلی را نیز با دکتر چشم پزشک در میان گذاشت.

البته تیم توسعه معتقد است که این گجت و تکنیک ارائه شده توسط آن، بیشتر از آن که قصد جایگزینی روش های پیشین را داشته باشد، به منظور بررسی روند پیشرفت بیماری یا مراحل بهبود آن به کار خواهد آمد. همچنین، هدست Viewi، و به طور کل راهکارهای مشابه این، در مناطق کمتر توسعه یافته دنیا که دسترسی به مراکز درمانی و خدمات پزشکی چندان مناسب نیست هم بسیار کارآمد خواهند بود.

این هدست و دکمه ریموت بلوتوثی همراه آن را می توان تنها به قیمت ۲۶.۵ دلار تهیه نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی