ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وضع قانون جدیدی برای برقراری تماس تلفنی اینترنتی در حین پرواز

یکی از مسائل مهمی که همواره باید در طول پرواز مورد توجه مردم قرار بگیرد، عدم برقراری تماس به وسیله موبایل است. همانطور که احتمالاً می دانید، تلفن های هوشمند صرفاً خطری برای پرواز ندارند، ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

یکی از مسائل مهمی که همواره باید در طول پرواز مورد توجه مردم قرار بگیرد، عدم برقراری تماس به وسیله موبایل است.

همانطور که احتمالاً می دانید، تلفن های هوشمند صرفاً خطری برای پرواز ندارند، اما سیگنال های مخابراتی ممکن است روی سیستم الکترونیکی هواپیما اختلال ایجاد نمایند.

یکی از دلایل ذکر شده برای تاکید روی این امر این است که موبایل ها در ارتفاع ۱۰ هزار پایی، سیگنال های قوی تری ارسال می کنند و در نتیجه می توانند به راحتی در عملکرد خلبان تاثیر منفی بگذارند.

با این تفاسیر، اداره حمل و نقل بین المللی قوانین جدیدی را وضع کرده است که به مسافرین امکان برقراری تماس از طریق سیستم وای-فای داخلی هواپیما را می دهد. منتها عملیاتی شدن این مسئله منوط به نظر مردم و خطوط پروازی است.

1x-1-w600

این قوانین ضمن قضیه مورد بحث تاکید می کنند که شرکت های هواپیمایی و آژانس های فروش بلیت می بایست پیش از فروش، اطلاعات کاملی مبنی بر ارائه یا عدم ارائه امکان برقراری تماس اینترنتی را در اختیار مشتریان قرار دهند.

«آنتونی فاکس» مسئول روابط عمومی سازمان حمل و نقل بین المللی در این رابطه می گوید:

مشتریان حق دارند که اطلاعات دقیق و واضحی از شرایط بهره مندی از تلفن هوشمند خود در طی پرواز داشته باشند. لازم به ذکر است مصوبه امروز هرگز به این معنا نیست که خطوط هواپیمایی باید حتماً اجازه برقراری تماس را به مردم بدهند.

همانطور که اشاره شد تصمیم نهایی جهت اجرایی شدن این قانون به سلیقه خطوط پروازی و همینطور نظر مردم بستگی دارد. به علاوه هنوز بسیاری از هواپیماهای حاضر در جهان از سیستم یکپارچه اینترنت وای-فای بی بهره هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی