ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در لیگ آو لجندز؛ Vi The Piltover Enforcer

بازی های ویدیویی به مرور زمان، بیشتر و بیشتر به صحنه رقابتی وارد می شوند، عناوینی که روزی تنها به عنوان یک سرگرمی به آن ها نگاه می شد، امروزه به عنوان ورزش های الکترونیکی ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

بازی های ویدیویی به مرور زمان، بیشتر و بیشتر به صحنه رقابتی وارد می شوند، عناوینی که روزی تنها به عنوان یک سرگرمی به آن ها نگاه می شد، امروزه به عنوان ورزش های الکترونیکی شناخته می شوند. سردمدار عناوین رقابتی هم بازی های سبک MOBA هستند، بازی هایی با گیم پلی عمیق و تکیه زیاد بر کار تیمی، هر ساله بازیکنان و تیم های زیادی را برای رقابت فرا می خوانند.

با وجود مسابقات با شکوه این عناوین، هنوز هم موبا بستری است که بازیکنان غیر حرفه ای هم می توانند از آن لذت ببرند. مخاطبین اصلی این سبک بازیکنانی هستند که خارج از مسابقات حرفه ای و بیشتر به منظور سرگرمی و گاهی به چالش کشیدن مهارت های شان این بازی ها را تجربه می کنند.

لیگ آو لجندز محبوب ترین عنوان موبا است که میلیون ها بازیکن در سرتاسر جهان دارد. پیشتر به منظور آشنا سازی پلیرها با عناوین موبا و لیگ او لجندز، مکانیزم های ابتدایی این عنوان را در یک سری از مقالات توضیح دادیم. حال به سراغ راهنمایی هایی عمیق تر خواهیم رفت و از این پس هر هفته، یکی از هیرو های لیگ آو لجندر را معرفی کرده و نحوه بازی با او را آموزش خواهیم داد.

Vi, The Piltover Enforcer

سلامتی: 583 واحد در لول یک، 2027 واحد در لول هجده

بازیبابی سلامتی: 9.01 واحد در هر پنج ثانیه در لول یک، 24.3 واحد واحد در هر پنج ثانیه در لول هجده

مانا: 296 واحد در لول یک، 1061 واحد در لول هجده

بازیبابی مانا: 8.09 واحد در هر پنج ثانیه در لول یک، 191 واحد واحد در هر پنج ثانیه در لول هجده

مقاومت در برابر آسیب فیزیکی: بر حسب لول، بین 25.9 الی 85.4

مقاومت در برابر آسیب جادویی: 30

قدرت آسیب رسانی ضربات عادی: 55.9 واحد در آغاز بازی، 119 واحد در لول هجده

سرعت ضربه زنی: 0.644

سرعت حرکت: 345 واحد در هر ثانیه

درباره Vi

debonair-vi-w600

Vi چمپیونی است همه کاره که اغلب به عنوان یک جانگلر به بازی گرفته می شود، هر چند که وی می تواند در دیگر لین ها، خصوصا لین بالا هم بازی کند. وی با قابلیت هایش می تواند به عنوان یک جانگلر به راحتی لین ها را گنک کند. اگر هم که در لین بازی کند، ابزار خوبی برای اذیت کردن و آسیب رساندن به حریفش در اختیار دارد.

از این جهت می گوییم همه کاره، زیرا که با آیتم های مختلف، می توان خصلت های مختلفی از Vi را در هر بازی قدرتمند کرد. می توان تنها روی خصلت تانکی VI تمرکز کرد و یا می توان تنها قدرت ضربه زنی او را افزایش داد. اما در بهترین حالت Vi چیزی است بین این دو.

Vi وظیفه نفوذ به تیم دشمن و از پای در آوردن کری حریف را بر عهده دارد. قابلیت های او به خوبی امکان انجام این کار را برای او ممکن می سازند. به همین دلیل هم VI چمپیون بسیار خوبی برای حذف کری تیم حریف از جریان نبرد های تیمی است.

نقاط قوت

اشاره کردیم که Vi چمپیونی است همه کاره. هم می تواند تانک سر سختی باشد و هم اساسینی کشنده. وی مجهز به قابلیت های CC بسیاری است و می تواند حریفش را فلج کند. قدرت آسیب رسانی اش هم در تمامی مقاطع بازی خوب است و وی به طور کلی در تمامی طول بازی چمپیونی قدرتمند است. وی قادر است خیلی سریع حریفان کم جان تر را از پای در آورد و آن ها را از جریان بازی حذف کند.

  •  بسته به این که چه آیتم هایی روی Vi می بندید، نقش وی در هر بازی منحصر به فرد خواهد بود. وی هم می تواند به خوبی نقش تانک را برای تیم تان ایفا کند، هم می تواند همانند یک اساسین کار حریفان را یک سره کند. بسته به شرایط بازی باید آیتم های مورد نیاز این چمپیون را خریداری کنید.
  • مجموعه قابلیت های Vi بسیار منسجم اند و همین باعث شده که بازی کردن با وی بسیار لذت بخش باشد. به عنوان جانگلری که باید بتواند حریفانش را گنک کند، وی با قابلیت هایش می تواند خود را به دشمنانش نزدیک نگه دارد و می تواند بر آن ها افکت های CC اعمال کند.
  • قابلیت های Vi به وی سپر می بخشند و قدرت بقا وی را بالا می برند. همچنین از Armor حریف می کاهند و سرعت ضربه زنی وی را افزایش می دهند تا قدرت آسیب رسانی Vi از پیش هم بیشتر شود. در واقع تمامی این قابلیت ها باعث شده اند که Vi در انجام وظیفه خود بسیار ماهر باشد.
  • Vi در تمامی مقاطع بازی چمپیونی است قدرتمند. قدرت آسیب رسانی اش در تمامی طول بازی خوب است و در اواخر بازی خیلی افت نمی کند. به همین دلیل هم وی می تواند همواره دشمن درجه یک کری تیم حریف در طول بازی باشد.

نقاط ضعف

قابلیت های Vi گرچه به وی سپر می بخشند، اما وی ابزاری برای درمان کردن خود ندارد. همچنین وی خواه ناخواه تمرکز تیم حریف را به خود معطوف می کند و اگر بی برنامه و بی دقت عمل کند، زود از پای در می آید. در واقع قابلیت های وی، در بسیاری از شرایط وی را در موقعیت خطرناکی قرار می دهند! همچنین قابلیت های Vi مانا او را در ابتدای بازی می بلعند.

  • سپر Vi مقطعی است و تنها برای مدتی کوتاه باقی می ماند. مشکل این جا است که خارج از این سپر، Vi راهی جز بازگشت به بیس و استفاده از آیتم ها برای بازیابی سلامتی خود ندارد. به همین دلیل هم Vi اگر ضربات سنگین دریافت کند، مجبور می شود که مرتب به بیس بازگردد.
  • دلیل دیگری که Vi را مجبور به بازگشت به بیس می کند، نرخ بالای مصرف مانا او است. قابلیت های وی در ابتدای بازی بهمانا زیادی می طلبند و در صورت استفاده زیاد از آن ها مانا تان ته خواهد کشید. اگر به عنوان جانگلر نتوانید باف بلو تان را بدست بیاورید و یا اگر در لین تاپ می کنید، مجبور می شوید که برای احیا مانا تان به بیس بازگردید
  • اشاره کردیم که Vi می تواند به میان تیم دشمن نفوذ کرده و بر کری تمرکز کند. وظیفه او در واقع همین است. اما رفتن به میان 5 چمپیون حریف همانا و معطوف کردن تمرکز آن ها به خود همان! در واقع Vi تمرکز تیم حریف را به خود جلب می کند. اگر بدون هماهنگی با دیگر هم تیمی های تان ناگها درست وسط دشمنان تان شیرجه بزنید، کارتان تمام خواهد شد!
  • Vi برای رسیدن به کری تیم حریف از قابلیت هایش بهره می برد. در واقع قابلیت های این چمپیون فاصله وی را با هدفش کاهش می دهند. بنابراین در صورت استفاده نادرست از قابلیت های تان، همان مشکل مورد قبلی پیش می آید! سر از میان حریفان تان درخواهید آورد، آن ها هم تمامی حواس شان را روی شما معطوف می کنند و Vi را از پای در می اورند.

قابلیت ها

vi-blast-shield-w600

Blast Shield: وقتی Vi با قابلیت هایش به واحدی ضربه بزند، سپری حول او شکل می گیرد و از Vi محافظت به عمل خواهد آورد. قدرت این سپر معادل با 10 درصد از ظرفیت نوار سلامتی Vi است و برای 3 ثانیه هم بیشتر باقی نمی ماند.

p

  • مهم نیست که به چه واحدی ضربه بزنید. حتی اگر با قابلیت ها تان به هیولا های جنگل هم آسیب برسانید، این پسیو فعال می شود. در جنگل این ویژگی باعث خواهد شد که از سلامتی تان کمتر کاسته شود و در نتیجه به شما کمک خواهد کرد که تا قبل از بازگشت به بیس کمپ های بیشتری را خالی کنید.
  • دقت کنید که این قابلیت Cooldown دارد و بنابراین اگر آماده نباشد فعال نخواهد شد. کول داون این قابلیت در ابتدای بازی 16 ثانیه است، هر چند در انتهای بازی به 8 ثانیه تقلیل می یابد. همواره به کول داون این قابلیت پسیو نیم نگاهی داشته باشید.
  • این قابلیت پسیو که به صورت مقطعی فعال می شود، می تواند روند فایت های تک به تک را کاملا عوض کند!  برای مثال اگر با سلامتی کمی در حال فرار از حریف تان هستید، می توانید ناگها با حمله به او با قابلیت ها تان، وی را غافل گیر کرده، سپر کسب کنید و کارش را تمام کنید! هر چند این طرز بازی کردن ریسکی است و باید تمامی جوانب، مانند سلامتی حریف و قدرت آسیب رسانی اش را در نظر بگیرید.
  • اگر امکان به تاخیر انداختن نبرد ها وجود دارد، صبر کنید تا کول داون این قابلیت پسیو تان تمام شود. سپر ناشی از این قابلیت می تواند جان شما را در بسیاری از شرایط نجات دهد. به همین دلیل هم توصیه می کنیم که پیش از شروع نبرد، مطمئن شوید که این سپر به شما یاری خواهد رساند.

vi-vault-breaker-w600

Vault Breaker: این قابلیت، دو مرحله فعال سازی دارد. در مرحله اول، Vi تا حداکثر 4 ثانیه طی یک قابلیت چنلینگ، دستکش های خود را شارژ کرده و خود را آماده برای حمله ور شدن (Dash) می کند. تا 1.25 ثانیه اول چنلینگ، هر چه که Vi بیشتر خود را شارژ کند، قدرت آسیب رسانی و برد این قابلیت بیشتر می شود.

با فعال سازی دوم، Vi به جهت مشخص شده توسط بازیکن حمله ور (Dash) می شود. تمامی واحد های غیر چمپیونی که در سر راه Vi قرار داشته باشند آسیب دریافت می کنند و به سمت او پرت می شوند. اگر Vi به چمپیونی برخورد کند، 33 درصد آسیب اضافه به او وارد کرده، وی را به عقب پرت می کند و متوقف می شود.

q

  • اولین فاز این قابلیت چنلینگ است. در طی چنلینگ، Vi می تواند حرکت کند، اما از سرعت حرکتش کاسته شده و قادر به وارد کردن ضربات عادی و استفاده از دیگر قابلیت هایش هم نخواهد بود. اگر افکت CC بر وی اعمال شود، چنلینگ این قابلیت قطع شده و دیگر ادامه نمی یابد.
  • دقت کنید که محدوده اثر این قابلیت به شکل منطقه ای است. تمامی واحد های غیر چمپوینی که در سر راه Vi قرار بگیرند، به سمت مسیر حرکت او پرت شده و به خط می شوند. در توضیح دیگر قابلیت های Vi مشخص خواهیم کرد که چرا این به خط شدن (در یک صف/خط قرار گرفتن) واحد ها مفید است.
  • اگر Vi چنلینگ این قابلیتش را بیش از 4 ثانیه طول دهد، دیگر نمی تواند برای بار دوم این قابلیت را فعال کند. مانا ای هم که برای مصرف کردن این قابلیت صرف کرده بازیابی نمی شود و Vault Breaker وارد وضعیت کول داون می شود. اما اگر چنلینگ این قابلیت توسط افکت CC متوقف شود، این قابلیت تنها 3 ثانیه وارد وضعیت کول داون می شود و نصف مانا ای هم که برای فعال سازی اش مصرف شده بازیابی می شود.
  • این قابلیت در گنک ها بسیار کاآمد است زیرا که Vi را به جهت مشخص شده توسط بازیکن پرت کرده، به حریف آسیب رسانده و فاصله Vi را با چمپیون رقیب کم می کند. البته دقت کنید که درست در هنگام شروع گنک از این قابلیت بهره نبرید، مگر اینکه حریف بیش از حد نزدیک به تاورش باشد. هنگامی که دشمن در حال فرار است این قابلیت را به کار ببرید.
  • Vi با این قابلیت می تواند از روی دیوار بپرد. به همین دلیل این قابلیت جدا از این که برای شروع فایت ها و گنک ها بسیار کارآمد است، می تواند برای فرار هم مورد استفاده قرار بگیرد. کافی است نزدیک به دیوار بایستید و آن قدر این قابلیت را شارژ کنید که نشانگر آن در طرف دیگر دیوار قرار بگیرد.
  • در توضیح پسیو تان گفتیم که طی یک سناریو ریسکی، می توان حریف را در هنگام فرار غافل گیر کرد. در تکمیل آن سناریو، فرض کنید که در حال فرار هستید و این قابلیت تان را شارژ می کنید. حریف تان انتظار دارد که از این قابلیت برای فرار بهره ببرید، اما در عوض ناگها به سمت وی حمله ور شده، سپر ناشی از پسیو تان را کسب می کنید و شروع به دوئل با حریف می کنید.

vi-denting-blows-w600

Denting Blows: دیگر قابلیت پسیو Vi. هر بار که Vi با ضربات عادی و یا قابلیت هایش به حریف ضربه بزند، این پسیو یک بار بر حریف اعمال می شود. بعد از سه ضربه متوالی، این پسیو فعال می شود. قدرت ضربات عادی Vi بر آن حریف بیشتر شده و سرعت ضربه زنی اش هم افزایش می یابد. همچنین تا 4 ثانیه بعدی، 20 درصد از آرمور حریف کاسته می شود.

w

  • این قابلیت موجب می شود که Vi با وارد کردن ضربات متوالی به حریفانش پاداش بگیرد. در واقع بخش اصلی سرعت ضربه زنی مورد نیاز Vi از طریق همین قابلیت تامین می شود و وی نیاز چندانی به خرید آیتم هایی که سرعت ضربه زنی او را افزایش می دهند ندارد.
  • با فعال شدن این پسیو پس از وارد کردن سه ضربه، هم قدرت ضربه زنی Vi افزایش می یابد، هم از آرمور حریف کاسته می شود! بنابراین به لطف این پسیو، قدرت ضربات وارده بر آن حریف مشخص به حداکثر می رسد. البته دقت کنید که این آسیب اضافه تاثیری بر برج ها ندارد.
  • اگر روی واحدی یک یا دو بار این پسیو را اعمال کرده باشید و سپس به واحد دیگری ضربه بزنید، پسیو های اعمال شده روی واحد اول از بین نمی روند و برای مدتی باقی می مانند. به عبارتی می توانید این پسیو را بر روی بیش از یک واحد اعمال و فعال کنید. اما باف های ناشی از آن انباشته نمی شوند.

vi-excessive-force-w600

Excessive Force: اکتیو: با فعال سازی این قابلیت، برد ضربه عادی بعدی Vi بیشتر می شود. ضربه Vi به هدفش آسیب فیزیکی بیشتری وارد می کند و واحد های قرار گرفته در پشت سر واحد مورد اصابت ضربه هم آسیب دریافت می کنند.

پسیو: Vi به مرور زمان این قابلیت خود را شارژ می کند. وی می تواند حداکثر دو شارژ نگه دارد و هر بار شارژ شدن هم بین 14 تا 8 ثانیه بسته به لول زمان می برد. کول داون این قابلیت هم 1 ثانیه است

e

  • در توضیح Vault Breaker اشاره کردیم که آن قابلیت، واحد های غیر چمپیون را به صف می کند. Vi می تواند در پایان، ضربه عادی خود را با Excessive Force قدرتمند سازد و به اولین واحد قرار گرفته در صف ضربه بزند. تمامی واحد های بر خط شده آسیب خواهند دید.
  • به لطف مکانیزم بالا، Vi می تواند خیلی سریع لین را از موج مینیون ها خالی کند و آن را پوش بدهد. بنابراین اگر می خواهید لین را پوش دهید تا به تاور برسید، از این قابلیت تان بهره ببرید. اما اگر در تاپ بازی می کنید و نمی خواهید که لین تان بیش از حد به برج حریف نزدیک شود، بهتر است چندان از این قابلیت استفاده نکنید.
  • در لین می توانید از این قابلیت برای اذیت کردن حریف استفاده کنید. اگر حریف پشت مینیون قرار گرفته، ضربه عادی تان را با این قابلیت شارژ کنید و به آن مینیون ضربه بزنید. بدین ترتیب می توانید بدون نزدیک شدن به حریف به او آسیب وارد کنید.
  • بین هر دو ضربه عادی Vi مدتی فاصله است که این زمان بسته به سرعت ضربه زنی او دارد. اما فعال کردن این قابلیت فاصله بین دو ضربه را صفر می کند. پس اگر بعد از یک ضربه عادی این قابلیت را فعال کنید، Vi بدون معطلی ضربه دیگر و قوی تری با به هدفش وارد می کند.

vi-assault-and-battery-w600

Assault and Battery: با فعال سازی این قابلیت آلتیمیت، Vi به سمت هدفش حمله ور شده، او را برای 1.25 ثانیه به هوا پرت می کند، سپس وی را به زمین می کوباند و به او ضربه فیزیکی وارد می کند. هر حریفی که در سر راه Vi قرار داشته باشد به کنار پرت می شود و 75 درصد از قدرت آسیب رسانی این قابلیت را دریافت می کند. در مدتی که انیمیشن این قابلیت اجرا می شود، هیچ قابلیت CC ای راه Vi را سد نمی کند.

r

  • قابلیت آلتیمیت Vi موجب می شود که این چمپیون خود را به حریفش برساند، ولی ممکن است وی را هم در موقعیت خطرناکی قرار بدهد اگر هدف تان بین هم تیمی هایش باشد، در موقعیت بسیار خطرناکی قرار خواهید گرفت که راه فراری از آن نیست. با احتیاط فراوان از این قابلیت بهره ببرید.
  • اگر مطلقا تانک نیستید از این قابلیت برای شروع فایت استفاده نکنید. یا اگر می خواهید با استفاده از آن فایت را شروع کنید، برنامه داشته باشید و مطمئن شوید که تیم تان به دنبال شما خواهد آمد. Vi ای که در این آموزش معرفی می کنیم، چمپیون کم جانی نیست، اما آن قدر ها هم مقاوم نیست که در برابر پنج چمپیون دوام بیاورد.
  • از این قابلیت برای نجات هم تیمی های تان بهره ببرید. اگر اساسین حریف بر کری تان متمرکز شده، وی را هدف بگیرید تا فرصت فرار برای کری تان فراهم شود.
  • دقت کنید که کول داون این قابلیت در سطح یکش بسیار زیاد است. اگر حریف تان از پای در می آید و راهی برای فرار ندارد، بی خود از این قابلیت برای تمام کردن کار او استفاده نکنید و آلتیمیت تان را برای موقعیت های مهم تر نگه دارید.

کمبو ها

کمبو های Vi چندان سخت و پیچیده نیستند. برای پوش دادن لین و از پای در آوردن سریع مینیون ها، همان طور که پیشتر اشاره کردیم، ابتدا با Vault Breaker مینیون ها را به صف کنید، سپس با Excessive Force به اولین مینیون این صف ضربه بزنید. در صورت لزوم می توانید یک بار دیگر از Excessive Force بهره ببرید. کار باقی مینیون ها را با ضربات عادی تمام کنید.

برای گنک کردن در قبل از لول 6، به لین مد نظر تان هجوم بیاورید و سمت حریف یورش ببرید. اگر Smite تان آماده است و Stalker's blade را خریداری کرده اید، با اسمایت از سرعت حرکت حریف تان بکاهید. با Vault Breaker به حریف حمله کنید و به او ضربه بزنید. سپس با Excessive force های متوالی بیشتر آسیب ممکن را به او وارد کنید. بعد از لول 6، می توانید در پایان همین الگوی بالا، برای تمام کردن کار حریف آلتیمیت تان را به کار ببرید. اگر اسمایت تان در ابتدای این کمبو ها آماده نبود، باید با دقت بیشتر از Vault Breaker استفاده کنید.

آیتم ها

آیتم های آغازین

جنگل

Hunter's_Machete_item

Hunter’s Machete: این آیتم، اصلی ترین آیتم برای هر جانگلری است، چرا که تمامی نیاز های آنان را برطرف می کند. این آیتم به وای 10 درصد لایف استیل در برابر هیولاهای جنگل می بخشد و موجب می شود که قدرت ضربات او در برابر این هیولاها افزایش یابد. با به همراه داشتن این آیتم، امتیازات تجربه بیشتری هم از کشتن هیولاهای جنگل نصیب تان می شود. به عبراتی با خرید این ایتم، سادهو راحت تر فارم کرده و زودتر لول تان بالا می رود.

Refillable Potion: این آیتم 2 شارژ در خود نگه می دارد و با هر بار استفاده، یکی از این شارژ ها مصرف می شود. هر شارژ 125 واحد از سلامتی تان را طی 12 ثانیه بازیابی می کند. با بازگشت به بیس شارژ های این آیتم پر می شود. دقت کنید که در ادامه بازی باید این آیتم را بفروشید.

لین

cloth_armor

Cloth Armor: اگر هیرو مقابل تان نزدیک زن است و قادر است آسیب فیزیکی سنگینی وارد کند، بهتر است که بازی را با این آیتم شروع کنید. زیرا که این آیتم آرمور شما را تقویت می کند و در نتیجه موجب می شود که ضربات فیزیکی حریف تان آسیب کمتری به شما وارد کنند.این آیتم کاملا دفاعی محسوب می گردد.

long_sword

Long Sword: اگر نمی خواهید دفاعی بازی کنید، این آیتم انتخاب بهتری برای آغاز بازی است.قدرت ضربات و قابلیت های تان را افزایش می دهد و وارد کردن لست هیت را هم بسیار ساده تر می کند.اگر در ابتدا بازی زیاد درگیر می شوید و اطمینان دارید که بدون داشتن ارمور اضافه می توانید از نبرد های تک به تک جان سالم به در ببرید، این آیتم را تهیه کنید.

Health_Potion_item

Health Potion:  پس از خرید آیتم اولیه تان، تا می توانید معجون سلامتی تهیه کنید و هر وقت سلامتی تان از حدی کمتر شد، از این معجون برای بازیابی سلامتی تان بهره بگیرید. در واقع این آیتم قدرت دوام و بقای شما را در لین بیشتر می کند.

آیتم های اصلی

stalkers_blade_item-w600

Stalker's Blade– Warrior: اگر در جنگل بازی می کنید، این اولین آیتمی است که باید بخرید. زیرا که هم قدرت ضربه ها تان را افزایش می دهد و هم از کول داون قابلیت های تان می کاهد. با خرید این آیتم، قادر خواهید بود که اسپل Smite را روی چمپیون ها هم به کار ببرید. اسمایت موجب می شود که به حریفان تان درجا آسیب خالص وارد شود و از سرعت حرکت شان هم برای 2 ثانیه کاسته می شود.

boots_of_speed

Boots of Speed: برای هر چمپیونی از جمله Vi ضروری است. به عنوان یک هیرو نزدیک زن، Vi باید بتواند خود را نزدیک حریفانش نگه دارد، بنابراین احتیاج شدیدی به افزایش سرعت حرکتش دارد. اگر هم که به عنوان جانگلر بازی می کند، باید بتواند خود را خیلی سریع از جنگل به لین ها برساند. بعد از تکمیل کردن اولین بخش از Stalker's Blade، این کفش ها را تهیه کنید.

trinity_force_item-w600

Trinity Force: از این آیتم از آیتم های اصلی Vi محسوب می گرد و بسیاری از خصلت های او را تقویت می کند. قدرت ضربات او را افزایش می دهد، سرعت ضربه زنی، سلامتی و مانات Vi را زیاد می کند و حتی از کول داون قابلیت ها وی می کاهد. پسیو این آیتم سرعت حرکت تان را بعد از هر ضربه زیاد کرده و قدرت ضربات تان را هم پس از استفاده از هر ابیلیتی افزایش می دهد. در واقع هر دو این پسیو ها بسیار برای Vi کارامدند. اولی کمک می کند که وی خود را نزدیک هدفش نگه دارد، دومی هم قدرت ضربات او را افزایش می دهد.

سایر آیتم ها

کفش ها

mercurys_treads

Mercury’s Treads: پسیو این کفش از مدت زمان قابلیت های CC می کاهد و مقاومت Vi در برابر آسیب های جادویی را افزایش می دهد. اگر در فایت ها زیاد استان و یا اسلو می شوید. این کفش به کارتان خواهد آمد. یادتان باشد که در صورت داشتن گلد کافی می توانید کفش تان عوض کنید. پس اگر شرایط در ابتدای بازی به گونه ای است که سایر کفش ها بیشتر به کارتان می آیند، به سراغ آن ها بروید و بعدا در صورت لزوم تغییرشان دهید.

ninja_tabi

Ninja tabi: این کفش بیشتر برای شرایطی مناسب است که تیم حریف هیچ میجی ندارد یا میج شان اصلا قدرتمند نشده، اما در عوض چمپیون ها تیم حریف آسیب فیزیکی بسیار زیادی وارد می کند. پسیو این کفش قدرت ضربه های عادی حریفان Vi را کاهش می دهد. نکته مثبت دیگر در مورد این کفش، قیمت کم آن است. اگر در لین بازی می کنید، می توانید برای فاز لینینگ این بوت را تهیه کنید و در ادامه با بوت دیگر تعویض اش کنید.

Armor

dead_mans_plate

Dead Man’s Plate: برای Vi آیتمی فوق العاده است، زیرا که آرمور او را 50 واحد افزایش می دهد و 500 واحد به سلامتی وی می افزاید. این آیتم پسیوی به نام Dreadnought دارد که با حرکت در زمین بازی شارژ می شود و هر گاه شارژش به 100 رسید، سرعت حرکت مالکش را 60 واحد افزایش می دهد. البته لازم به ذکر است که تحت تاثیر افکت های CC، این سرعت حرکت اضافه از دست می رود. پسیو دیگر این آیتم هم موجب می شود که به ازای هر دو شارژ Dreadnought، قدرت ضربات عادی تان 1 واحد افزایش یابد. اگر هنگامی که شارژ تان 100 شود ضربه وارد کنید، این آسیب اضافه دو برابر می شود سرعت حرکت حریف هم به مدت یک ثانیه نصف می شود.

randuins_omen

Randuin Omen: این آیتم آرمور Vi را 60 واحد تقویت می کند سلامتی او را 500 واحد بهبود می بخشد. Randuin’s Omen آیتمی است که فقط در شرایط خاصی جواب گو است، در بازی هایی که حریفان تان سرعت ضربه زنی بسیار بالایی دارند و هر ضربه شان هم با شانس بالایی از نوع کریتیکال است. پسیو این آیتم کاملا ضد این گونه چمپیون ها است، زیرا که هم از سرعت ضربه زنی شان می کاهد، هم موجب می شود که آسیب های کریتیکال 10 درصد کم تر روی Vi اثر بگذارند. قابلیت اکتیو این آیتم از سرعت حرکت حریفان اطراف تان می کاهد.

Magic Resistance

banshees_veil

Banshee’s Veil: این آیتم مجیک رزیست و سلامتی بسیار زیادی را به Vi می بخشد و قابلیت پسیوش هم ابیلیتی های حریف را خنثی می کند. این آیتم برای شرایطی مناسب است که تیم حریف تان می تواند آسیب جادویی سنگین وارد کند و قابلیت ها شان هم به افکت های CC مجهز است. کاملا دفاعی و جنبه هجومی ندارد.

maw_of_malmortius

Maw of Malmortius: این آیتم مطلقا دفاعی نیست زیرا که قدرت ضربات Vi را افزایش می دهد. اما مجیک رسیستنس بالایی را هم به وی می بخشد، ولی تاثیری روی سلامتی ندارد. در صورتی که به Vi آسیبی جادویی وارد شود که سلامتی او را به 30 درصد کاهش می دهد، پسیو این آیتم به Vi سپری خواهد بخشید که می تواند مقدار قابل توجهی از آسیب های جادویی حریف را جذب کند. اگر در لین هیرو هایی قرار گرفته اند که آسیب جادویی وارد می کنند، اما کم جان اند و زود از پای در می آیند، این آیتم به کار تان خواهد آمد.

spirit_visage

Spirit Visage: ظرفیت سلامتی Vi و نرخ بازیابی آن را افزایش می دهد، از کول داون قابلیت هایش می کاهد و مقاومت وی در برابر آسیب های جادویی را بهبود می بخشد. گرچه خصلت های Vi را به خوبی تقویت می کند، اما متاسفانه قابلیت پسیو اش هیچ سودی برای Vi ندارد. پسیو این آیتم منابع بازیابی سلامتی را 25 درصد قوی تر می کند، اما Vi به خودی خود نمی تواند سلامتی اش را احیا کند، یعنی منبعی برای بازیابی سلامتی ندارد که این ایتم آن را قدرتمند تر کند!

قدرت آسیب رسانی

steraks_gage

Sterak’s Gage: نمی توان این آیتم را آیتمی هجومی دانست، اما در هر صورت برای Vi ایتمی مفید است،  زیرا که به او در شرایط حساس سپر می بخشد، در حالت عادی سلامتی او را افزایش می دهد و به قدرت ضرباتش می افزاید. قابلیت پسیو این آیتم، در صورتی که Vi آسیب سنگینی را در عرض 5 ثانیه دریافت کند فعال می شود و برای 8 ثانیه هم به وی سپر می بخشد و هم قدرت ضرباتش را بیش از پیش افزایش می دهد. این پسیو در طول مبارزات بسیار به کار می آید و می تواند جان تان را نجات دهد. آسیب اضافه ای هم که دریافت می کنید بسیار مفید است.

youmuus-ghostblade-w600

Ghostblade: این آیتم Attack damage وای را 60 واحد افزایش می دهد و 10 درصد از کول داون قابلیت هایش می کاهد. قابلیت اکتیو این آیتم، سرعت حرکت Vi را برای مدت کوتاهی افزایش داده و به وی فرصت فرار از مخمصه و یا امکان تعقیب اهدافش را می دهد. این آیتم بیشتر برای مقابله با هیرو های کم جان مفید است.

the_black_cleaver

Black Cleaver: آیتمی دفاعی و هجومی. هم قدرت ضربات Vi را افزایش می دهد، هم ظرفیت سلامتی او را هم بیشتر می کند و هم از کول داون قابلیت هایش می کاهد. یکی از قابلییت های پسیو این آیتم از آرمور حریف می کاهد و در نتیجه Vi ضربه های سنگین تری را به هدفش وارد می کند. پسیو دوم این آیتم دقیقا همان قابلیت پسیو آیتم Trinity Force است. سرعت کویین را پس از هر ضربه عادی افزایش می دهد که موجب می شود وی بتواند راحت تر حریفانش را تعقیب کند. این آیتم بیشتر برای مقابله با هیرو های تانک مفید است.

iceborn_gauntlet_item-w600

Iceborn Gauntlet: یکی از جایگزین های ممکن برای Trinity Force، ترکیب این آیتم و Black Cleaver است. همان طور که گفتیم Black Cleaver با Trinity Force پسیو مشترک دارد، پس خرید هر دو آن ها با هم اشتباه است. اگر می خواهید Black Cleaver بخرید، باید در ابتدای بازی به جای Trinity Force، آیتم Iceborn Gauntlet را تهیه کنید. این آیتم آرمور و مانا Vi را افزایش می دهد و از کول داون قابلیت هایش می کاهد. پسیوش موجب می شود که پس از استفاده از هر قابلیت، ضربه عادی بعدی Vi آسیب اضافه وارد کند و منطقه ای را روی زمین شکل می دهد که سرعت حرکت حریف Vi تا زمانی که درون آن قرار گرفته کاهش می یابد. هر چند ما Trinity Force را به ترکیب این دو آیتم ترجیح می دهیم.

نحوه بازی

در پچ های اخیر، جنگل تغییرات زیادی به خود دیده و دیگر با استراتژی های قبلی نمی توان از پس هیولا های جنگل بر آمد. در ابتدای بازی، با کمک هم تیمی ها تان یکی از باف های آبی و یا قرمز را بگیرید. پس از گرفتن باف، به طرف آبی جنگل بروید. کمپ های سمت قرمز برای شروع بازی بیش از حد دشوار اند. بعد از خالی کردن سمت آبی، باف قرمز را بگیرید. اگر سلامتی تان کافی بود می توانید به سراغ سایر کمپ های بخش قرمز جنگل بروید. سلسله مراتبی که خود ما پیشنهاد می کنیم، باف قرمز، گرگ ها، گرامپ و سپس باف آبی است.

از همان ابتدای بازی، ترجیحا پس از رسیدن به لول 2 و یا 3 می توانید با Vi شروع به گنک کردن لین ها کنید. به همان شیوه ای که در بخش کمبو ها اشاره کردیم لین ها را گنک کنید. مطمئن شوید که حریف در مسیر گنک شما وارد نکاشته. می توانید از هم تیمی تان بپرسید که وارد در کجا قرار دارد. حتما پیش از گنک کردن به هم تیمی تان اخطار دهید تا با شما همراه شود.

در اواسط بازی آیتم های اصلی تان را تهیه کرده اید. در این فاز هم باید گنک کنید و هم در تیم فایت ها شرکت کنید. Vi چمپیونی است که در تمرکز روی کری مهارت دارد. ولی نباید بدون برنامه از آلتیمیت تان استفاده کنید. با تیم تان هماهنگ شوید و اجازه دهید که دیگر تانک ها نبرد را شروع کنند.

در انتهای بازی، شما نباید فایت را شروغ کنید. شما تانک نیستید و قدرت آسیب رسانی حریفان تان هم بالاست. به تانک ها اجازه دهید که فایت را شروع کنند. هر وقت شرایط را مناسب دیدید روی کری حریف آلتیمیت تان را به کار ببرید. با این کار فضا ایجاد شده و هم تیمی ها تان با تبعیت از شما باید روی کری و دیگر اعضای مهم حریف تمرکز کنند.

اسپل ها

Flash

اسپل Flash از اسپل های ضروری برای اغلب هیرو ها است و Vi هم از این قاعده مستثنی نیست. این اسپل هم به وی امکان رساندن خود را به حریف می دهد، هم می تواند او را از مخمصه برهاند. حتما و حتما یکی از اسپل های تان باید Flash باشد. اما برای اسپل دوم، بسته به نقش تان در بازی یکی از موارد زیر را برگزینید.

Smite

اگر تصمیم دارید که با Vi به جنگل بروید، واجب است که از اسپل Smite استفاده کند. این اسپل بین 390 تا 10000 واحد آسیب را به هیولا ها و مینون ها وارد می کند که این آسیب به هیچ عنوان توسط آرمور و یا مجیک رزیستنس کاهش نمی یابد. با به کار بردن اسمایت روی هیولاها جنگل، هم باف شان را کسب خواهید کرد و هم آسیب سنگینی به آن ها خواهید رساند.

دقت کنید که اسپل اسمایت در لول 10 آزاد خواهد شد. بنابراین پیش از این لول فکر رفتن به جنگل را از سرتان بیرون کنید. این اسپل به جانگلر ها کمک می کند تا کمپ های جنگل را سریع تر پاک سازی کنند. در واقع بدون اسمایت جانگلر ها خیلی راحت توسط هیولا ها از پای در خواهند امد!  ثانیا خرید برخی از آیتم ها تنها در صورتی ممکن است که این اسپل را به همراه داشته باشید.

teleport-w600

Teleport بین تمامی هیرو های لین بالا بسیار محبوب است، بنابراین اگر می خواهید به لین بالا بروید این اسپل به کار تان می آید. می توان از این اسپل برای بازگشت سریع به لین استفاده کرد. در این صورت نه از فارم جا می مانید و نه امتیازات تجربه از دست می دهید. علاوه بر این، می توانید از تلپورت برای گنک هم استفاده کنید. کافی است به یاران خود در دیگر لین بگویید که در بوش های اطراف وارد بکارند تا بتوانید به آن تلپورت کنید.

رون

  • به عنوان چمپیونی که آسیب فیزیکی وارد می کند و اتکا بسیاری به ضربات عادی و قابلیت هایش دارد، Vi باید Attack damage خود را تا حد ممکن بالا ببرد. به همین دلیل هم توصیه می کنیم که از Mark of Attack Damage بهره ببرید.
  • Vi تا حدی تانک است، حتی اگر او را مطلقا به عنوان یک تانک به کار نبرید. برای بهبود خصلت های تانکی اشف وی باید Armor خود را قدرتمند سازد. Seal of Armor این نیاز او را برطرف می کند.
  • برای خنثی کردن آسیب های جادویی هم باید مقاومت خود را در برابر این نوع آسیب ها تا حد ممکن بالا بببرید. Glypg of scaling Magic Resistance این نیاز تان را بر مرتفع می کند.
  • گرچه Vi نیاز شدیدی به Attack Speed ندارد، اما هر چه Attack Speed اش بالاتر باشد، می تواند سریع تر پسیو Denting Blows را روی حریفانش اعمال کند. بنابراین ما Quintessence of Attack Speed را پیشنهاد می کنیم

مستری

%d8%a6%d8%b4%d8%b3%d9%81%d8%ab%d9%82%d8%ba

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی