ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 8 به نمایشگر OLED خمیده و فناوری لمسی جدید مجهز خواهد شد

طبق گزارشی که امروز از Korea Herald منتشر شده، نمایشگر OLED به کار رفته در مدل های برتر آیفون 8 سال آینده از نوع خمیده خواهند بود، ضمن اینکه احتمالاً فناوری لمسی نوینی در آنها به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۵

طبق گزارشی که امروز از Korea Herald منتشر شده، نمایشگر OLED به کار رفته در مدل های برتر آیفون 8 سال آینده از نوع خمیده خواهند بود، ضمن اینکه احتمالاً فناوری لمسی نوینی در آنها به کار خواهند رفت.

همان طور که اطلاع دارید، منابع متعددی تا به امروز از به کار گیری نمایشگرهای OLED در مدل برتر آیفون 8 حکایت داشته اند، در حالی که مدل های عادی به پنل های LCD معمولی مجهز می گردند. طبق گزارش امروز، اپل قصد دارد از صفحات خمیده در این موبایل استفاده کند، یعنی چیزی شبیه به گلکسی S7 سامسونگ.

یکی از منابع آگاه در این زمینه به Korea Herald گفته است:

نسخه OLED آیفون سال آینده نمایشگری خمیده خواهد داشت، زیرا اپل صفحات OLED پلاستیکی را از سامسونگ دیسپلی درخواست کرده، نه صفحات شیشه ای. سامسونگ می تواند حدود 100 میلیون قطعه نمایشگر OLED خمیده را برای اپل تأمین نماید.

گفتنیست طی چند هفته اخیر، شایعه عرضه چند مدل آیفون در سال آینده توسط کمپانی مورد بحث قوت گرفت، زیرا محدودیت های تأمین کنندگان اجازه نمی دهد که اهالی کوپرتینو در تمامی مدل ها از پنل OLED بهره گیرند، ضمن اینکه شرکت فوق قصد دارد بالاخره از این فناوری در موبایل هایش استفاده نماید.

در حال حاضر، سامسونگ تنها تأمین کننده صفحات OLED برای اپل در سال 2017 به شمار می رود، ضمن اینکه ال جی و شارپ بعلاوه چند کمپانی دیگر برای تأمین قطعات این شرکت در سال 2018 صف بسته اند.

در گزارش مذکور می خوانیم «آیفون بعدی از فناوری لمسی جدیدی بهره می گیرد، به نوعی که تماس با هر قسمت از بدنه موبایل با پاسخ مناسبی از سوی دستگاه روبرو خواهد شد». البته توضیحات بیشتر در مورد این تکنولوژی ارائه نشده.

لازم به ذکر است سامسونگ در سال آینده بین 70 تا 100 میلیون قطعه نمایشگر OLED خمیده را برای اپل تأمین خواهد کرد، که تقریباً نیمی از فروش سالیانه آیفون را در بر می گیرد. بنابراین دیگر مدل ها از پنل های مسطح LCD ساخت ال جی دیسپلی و JDI برخوردار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Aggressive
    Aggressive | ۲۹ آذر ۱۳۹۵

    m Samsung وقتی پولت نمیرسه آیفون بخری دری وری هم در موردش نگو تو باید در مورد گوشی هایی تا نهایتا 100 هزار تومن نظر بدی.
    عقده ای هم تو و امثال تو هستن که هر گوشی که میاد زود با آیفون مقایسش میکنن.

  • MOHAMMAD_SOLEY
    MOHAMMAD_SOLEY | ۲۸ آذر ۱۳۹۵

    سال بعد هم iphone 7 s میاد و با همون طراحی قدیمی....الکی شایعه نکنید.

  • CATer
    CATer | ۲۸ آذر ۱۳۹۵

    نه اپل در میمونه از سامسونگ بخره، نه سامسونگ ورشکست میشه اپل ازش نخره... یه حرفایی میزنین آدم موهای سرش دچار ریزش میشه???بچه مهد کودکی هم از این تفکراته سطحی نداره، یا حداقل به زبون نمیاره... اونجا کلی شرکت بزرگ با هم همکاری و مراوده دارن تا یه محصول خوب به دست مشتری برسونن، اینجا با بیل و کلنگ همدیگه رو میزنن که چرا از کمپانیِ مورد علاقشون جنس خریدن، یا چرا کمپانیِ دوس داشتنیشون از رقیب کذایی چیزی خریده...
    الهی العفو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی