ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت آمازون به نگهداری و ارسال محصولات به کمک کشتی های عظیم هوایی اشاره دارد

به تازگی اسناد مربوط به یک پتنت جدید متعلق به آمازون منتشر شده که به نوعی انبار هوایی اشاره دارند و پهپادها قادر به دریافت محموله های خود از آن و رساندن شان به دست مشتریان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

به تازگی اسناد مربوط به یک پتنت جدید متعلق به آمازون منتشر شده که به نوعی انبار هوایی اشاره دارند و پهپادها قادر به دریافت محموله های خود از آن و رساندن شان به دست مشتریان هستند. این پتنت، مسلماً برنامه های جاه طلبانه آمازون برای اعمال تغییرات اساسی در سیستم ارسال محصولات برای مشتریان را نشان می دهد؛ اما قطعاً تا عملی شدن چنین ایده ای و رساندن مرسوله ها از انبارهایی هوایی زمان زیادی باقی مانده است.

در این پتنت که ظاهراً اواسط ماه دسامبر سال 2014 به ثبت رسیده، می توان تصویری از نوعی کشتی هوایی، شبیه به زپلین را تماشا کرد که محموله را در کانتینرهای بزرگی حمل می کند.

اگر ایده آمازون روزی به حقیقت تبدیل شود، بنابر اطلاعات پتنت می توانیم منتظر پرواز انبارهایی در ارتفاعات مختلف (و حداکثر 13 کیلومتری از زمین) باشیم که هواپیمایی، محصولات را به آن منتقل می کنند. از آنجا، محصولات روی پهپادها بارگذاری می شوند و به سمت مقصد نهایی خود حرکت می کنند.

در پتنت آمده که تمام محصولات به جای انتقال به مرکزی خاص درون شهرها، به دست خود کاربران در هر نقطه ای می رسند. علاوه بر این، پهپادها هنگام حرکت به سمت زمین انرژی بسیار کمی مصرف می کنند که اصلی ترین دلیلش را می توان در کنترل آنها از راه دور جستجو کرد. گفتنی است که این کشتی های هوایی، خدمه ای شامل انسان ها نیز خواهند داشت که وظیفه دریافت و دسته بندی محصولات را برعهده می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۰ دی ۱۳۹۵

    یه عده ای کارشون شده این که بشینن نقاشی بکشن برن ثبتش کنن

    • محمد
      محمد | ۱۰ دی ۱۳۹۵

      اینا رو واسه عمو پورنگ بفرستی تو برنامش نشون نمیده

  • سعید
    سعید | ۹ دی ۱۳۹۵

    ایده جالبی دیگه مشکل هزینه های گران انبار ها توی مراکز شهر ها رو نداره
    تازه دسترسی سریع به کالا ها طرح نو آوران ای بود

مطالب پیشنهادی